Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010

Υπάρχει κι άλλος δρόμος για την απελευθέρωση των μεταφορών


Έκκληση στην κυβέρνηση να εξαντλήσει τα περιθώρια διαλόγου ώστε να βρεθεί λύση στην κρίση που δημιούργησε με αφορμή την ψήφιση του νομοσχεδίου για τις οδικές μεταφορές απηύθυνε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ν. Λέγκας.





Ο Τρικαλινός πολιτικός τόνισε ότι πρέπει να πρυτανεύσει η λογική, να διασφαλιστεί η λειτουργία της αγοράς αλλά και να μην θιγούν ατομικά δικαιώματα πολιτών. Μεταξύ των διαδηλωτών δεν βρίσκονται μόνον κάποιοι που θέλουν πάσει θυσία να διατηρήσουν κεκτημένα εις βάρος του κοινωνικού συνόλου, αλλά και άνθρωποι του μεροκάματου, άνθρωποι του μόχθου, οι οποίοι προσπαθούν να προστατεύσουν τις περιουσίες τους και κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι τίποτε από αυτά που ζητούν δεν μπορεί να συμπεριληφθεί ως βελτίωση σ’ ένα σχέδιο νόμου, υπογράμμισε.

Ο Ν. Λέγκας απεύθυνε έκκληση προς την κυβέρνηση να ξαναδεί το θέμα της μεταβατικής περιόδου και να εξεταστεί  το θέμα της αντιστοίχησης του αριθμού αδειών που δίδονται στην Ελλάδα με το μεταφερόμενο φορτίο και τον πληθυσμό. Διότι αν δημιουργήσει πληθωρισμό στις άδειες και θα τις απαξιώσει και το περιβάλλον θα επιβαρύνει και θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα στο κυκλοφοριακό και θα οδηγήσει ουσιαστικά στην ανεργία και στην ανέχεια 110.000 οικογένειες.

Ο πρώην Υφυπουργός χαιρέτησε το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ, σε αντίθεση με τη δριμύτατη κριτική που ασκούσε ως αντιπολίτευση, αναγνωρίζει επιτέλους την ανάγκη να προχωρήσουν γρήγορα οι απαιτούμενες αλλαγές ώστε να διορθωθούν στρεβλώσεις του παρελθόντος.

Όμως, αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς μέριμνα για τις περιουσίες ανθρώπων, χωρίς μελέτες, χωρίς κοστολόγηση, αποσπασματικά ίσως και με προσχηματικούς και σε κάθε περίπτωση όχι εξαντλητικούς διαλόγους.

Ο βουλευτής Τρικάλων καυτηρίασε το γεγονός ότι η κυβέρνηση προχωρά σε ρυθμίσεις χωρίς μια συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος, χωρίς την ένταξη των μεταφορών -όχι μόνο τμήματος των χερσαίων- σε μια συνολική λογική σ ένα συνολικό αναπτυξιακό πλάνο. Τάχθηκε υπέρ της κατάργησης των εμποδίων-στρεβλώσεων στη λειτουργία του ανταγωνισμού και της μείωσης των τιμών ιδιαίτερα σε μια κρίσιμη περίοδο όπως αυτή που διανύουμε.

Αλλά αυτό τόνισε πρέπει να γίνει και με την κατάργηση των καρτέλ και την εγκαθίδρυση ενός υγειούς συστήματος λειτουργίας της ελεύθερης αγοράς. Μιας αγοράς που δεν θα λειτουργεί  ασύδοτα και σε κάθε περίπτωση εις βάρος των συμφερόντων ελληνικών οικογενειών.

Ο Ν. Λέγκας δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι μια κοινωνία αλλάζει με το ζόρι και οι μεταρρυθμίσεις δεν μπορούν να γίνουν κτήμα της Κοινωνίας όταν προάγονται με έξωθεν καταναγκασμούς.

Απάντησε δε στο κυβερνητικό επιχείρημα περί μονοδρόμου θυμίζοντας ότι ούτε η ίδια η Ευρώπη δεν έχει καταλήξει στο πρότυπο που πρέπει να ακολουθηθεί καθ’ όσον υπάρχουν τουλάχιστον δύο τάσεις. Αυτή που ονομάζεται άκρατη απελευθέρωση κι αυτή που αποκαλείται ελεγχόμενη. Άκρατη απελευθέρωση εφήρμοσε η Ιρλανδία και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα γέμισε φορτηγά, επιβαρύνθηκε το περιβάλλον απαξιώθηκε το επάγγελμα του μεταφορέα. Αυτό είναι το ένα μοντέλο που πάει να εφαρμόσει η Κυβέρνηση, το οποίο απέτυχε όπου εφαρμόστηκε, είπε.

Ο βουλευτής της Ν.Δ τάχθηκε υπέρ του μοντέλου της ελεγχόμενης απελευθέρωσης,  Αυτό το μοντέλο εφαρμόστηκε στις περιφερειακές χώρες της Ευρώπης, όπως η Ιταλία και στις κεντρικές χώρες όπως είναι η Γερμανία.

Είναι το μοντέλο που προστατεύει τους κόπους μιας ζωής που προστατεύει την περιουσία οικογενειών με γνώμονα την κοινή λογική. Γιατί άλλο πράγμα η επιτάχυνση των διαδικασιών κι άλλο πράγμα το σοκ χωρίς πρόγραμμα.



Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου