Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Επιτέλους, αμήν και πότε, συγχαρητήρια, δόξα τω θεώ, εύγε, μπράβο...


Δεν ξέρω γιατί, αλλά διαβάζοντας το παρακάτω άρθρο στην σημερινή "Έρευνα", "κάπως μου ήρθε"...!







Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου έτους 2010 μ.χ.


Να τι διάβασα...

Προβλέπονται πέντε σταθμοί από την Καλαμπάκα μέχρι τα Ιωάννινα στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής μελέτης για τη σιδηροδρομική Εγνατία.
   

Συγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και περιορισμούς, η εφαρμογή των οποίων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την κατασκευή και λειτουργία του περιλαμβάνει το έργο «Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα, Τμήμα Καλαμπάκα-Ιωάννινα». Η σχετική μελέτη βρίσκεται στις αρμόδιες υπηρεσίες του νομού μας.


Είδος και μέγεθος

Το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία του τμήματος Καλαμπάκα-Ιωάννινα της νέας μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα, μήκους 81.387 m και εύρους 1,453 m.

Η αρχή του υπό μελέτη τμήματος, βρίσκεται επί της υφισταμένης Σιδηροδρομικής Γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα στη Χ.Θ. 72+281,91, ενώ το τέλος του τμήματος συμπίπτει με τη Χ.Θ. 68+375,41, που αποτελεί το τέλος του σιδηροδρομικού τμήματος Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα.

Θα εξυπηρετείται τόσο επιβατική όσο και εμπορευματική κίνηση. Αρχικά η κίνηση θα γίνεται με ντήζελ, ενώ μελλοντικά προβλέπεται η ηλεκτροκίνηση της. Η ταχύτητα κίνησης για τα επιβατικά τρένα μελετάται να είναι 160 km/hr, ενώ για τα εμπορευματικά 80 km/hr.

Συνολικά προβλέπονται πέντε (5) σταθμοί και συγκεκριμένα τρεις (3) σιδηροδρομικοί σταθμοί Καλαμπάκας, Μαλακασίου και Ανθοχωρίου, που θα εξυπηρετούν επιβατική και εμπορευματική κίνηση και δύο (2) τεχνικοί σταθμοί Μουργκανίου και Ορθοβουνίου.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό γνώρισμα του υπό μελέτη έργου, είναι ο μεγάλος αριθμός σημαντικών τεχνικών έργων και ειδικότερα σηράγγων, cut and cover, γεφυρών κ.λ.π. Το 48,60% του συνόλου της γραμμής Καλαμπάκα-Ιωάννινα, κινείται υπόγεια και το 12,50% σε γέφυρες, ενώ το υπόλοιπο 38,90% κινείται επιφανειακά επί επιχωμάτων και ανοιχτών ορυγμάτων.

Καμιά αναφορά

Πάντως στο site του ΟΣΕ δεν υπάρχει καμιά αναφορά για τη σιδηροδρομική Εγνατία. Η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. ως βασική προτεραιότητα, τονίζεται, έχει την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π).

Ο άξονας αυτός αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, τροφοδοτεί τις περιφερειακές γραμμές αυτού, εξυπηρετεί και συνδέει μεταξύ τους τα βασικότερα αστικά κέντρα της χώρας.

Το Στρατηγικό Σχέδιο Επενδύσεων (Σ.Σ.Ε.) του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π. έχει συνολικό προϋπολογισμό, για τις περιόδους 2000 – 2015, 6,2 δισ. ευρώ με χρηματοδότηση των έργων από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα ή από αμιγώς εθνικούς πόρους.

Ο σιδηρόδρομος τα επόμενα χρόνια αναμένεται ότι θα αποτελέσει το κύριο μέσο μετακίνησης μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης, μειώνοντας τη χρήση του Ι.Χ. αυτοκινήτου. Με σύγχρονο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων των 200 km/h, ο χρόνος διαδρομής μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης θα ανέλθει σε 3:25 ώρες, από 4:15 ώρες σήμερα.

 ΕΡΕΥΝΑ Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου έτους 2010 μ.χ.








Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου