Πέμπτη, 28 Απριλίου 2011

Aγιογραφίες με λάδια και άμμο στην "in art gallery"


Μέχρι 21 Μαϊου η έκθεση
Παγκάλου 9 (πλατεία Αντωνίου).









Ωράριο λειτουργίας:  
ΔΕ – ΠΑ: 10:30-14:30 KAI 18:30-21:30 , ΣΑB.: 10:30 – 15:00
Τηλέφωνο για ραντεβού εκτός ωραρίου : 6974778466
Υπεύθυνη γκαλερί :  Έφη Μπάρδα - Αργυροπούλου

ΚΑΓΙΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ       

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1956. Από παιδί αγάπησε τη δημιουργική τέχνη της ζωγραφικής. Μαθήτευσε αρχικά αγιογραφία κοντά στους Ν.Γεωργιάδη και Χ.Βουτσινά και στη συνέχεια στον καθηγητή της Α.Σ.Κ.Τ. του Α.Π.Θ. Σάββα Κωνσταντινίδη.

Από το 1972 μέχρι και το 1992 αγιογραφεί ή συνεργάζεται στην αγιογράφηση πολλών ναών (Ρευματοκρατούσα Γέφυρας, Αγία Μαρίνα Θεσσαλονίκης, Άγιος Αθανάσιος στη Θεσσαλονίκη και ναούς στην Κοζάνη, Γρεβενά και Φιλαδέλφεια Θεσσαλονίκης). Με το σύλλογο ζωγράφων Θεσσαλονίκης εκθέτει έργα του ομαδικά στη Φιλιππούπολη Βουλγαρίας (1978) και στο Δήμο Θεσσαλονίκης.

Το 1982 εκθέτει στον EOMMEX. Το 1987 εκτίθενται έργα του στο Δήμο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης. Η πρώτη του ατομική έκθεση έγινε το 1989 στη γκαλερί Καλές Τέχνες και σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία. Το 1989 γίνονται τα αποκαλυπτήρια τοιχογραφίας του με θέμα τον "Άγιο Δημήτριο" και τη "Θεσσαλονίκη" στη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς της πόλης, όπου υπάρχει και άλλη τοιχογραφία του, του Παλαιών Πατρών Γερμανού με το λάβαρο της επανάστασης (35 και 25 τ.μ. αντίστοιχα).

Από το 2008 αγιογραφεί το ναό του 424 Στρατιωτικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης. Το 1992 συνεργάζεται με τον Μάνο Χατζιδάκη και φιλοτεχνεί αφίσες ποιοτικών μουσικών εκδηλώσεων. Δίδαξε ζωγραφική στη Χ.Ε.Ν. Θεσσαλονίκης και σε δημοτικά σχολεία της πόλης. Έχει Ιστορήσει σημαντικές Εκκλησίες στην Ελλάδα και το έργο του είναι γνωστό σε πολλές χώρες στο εξωτερικό. Είναι μέλος του ΣΚΕΤΒΕ.    

Πίνακας του, κοσμεί το Προεδρικό Μέγαρο. Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Χρησιμοποιώντας μια τεχνοτροπία την οποία έχει συστηματικά αναπτύξει και τελειοποιήσει τα τελευταία χρόνια, κυριολεκτικά μεταφέρει την τοιχογραφία ή το Βυζαντινό και το Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμικό περιβάλλον έχει εισάγει καινοτόμα στοιχεία στην Ελληνική Τέχνη. Η στάση του υπόγεια και εσωτερική υπαγορεύεται από μια αδέσμευτη ανάγκη να αποτυπώσει εκείνα που αφήνουν τη σημασιολογική τους δυναμική στο χρόνο.    

Έλλη Κοκκίνη Καπλάνη
Ιστορικός, Κρητικός Τέχνης


Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου