Παρασκευή 14 Αυγούστου 2009

Η Kάτια Δανδουλάκη στη «ΜΗΔΕΙΑ» ΤΟΥ ΜΠΟΣΤ - Φρούριο Τρικάλων 20 Αυγούστου


Πέμπτη 20 Αυγούστου, ώρα 9.15 μ.μ. , Υπαίθριο Δημοτικό θέατρο Τρικάλων (Φρούριο), από τον Πολιτιστικό Οργανισμό Δήμου Τρικκαίων.








Εισιτήρια διατίθενται καθημερινά στο Λογιστήριο του ΠΟΔΤ, 9π.μ.-1.30 μ.μ., τηλ. 24310 78352 Τιμή εισιτηρίου: 22 ευρώ ενηλίκων, 17 ευρώ μαθητικό-φοιτητικό


Ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Τρικκαίων, στα πλαίσια των καλοκαιρινών εκδηλώσεων παρουσιάζει την θεατρική παράσταση του Μποστ ΜΗΔΕΙΑ με την Κάτια Δανδουλάκη στον πρωταγωνιστικό ρόλο και τον Πέτρο Φιλιππίδη στη σκηνοθεσία, την Πέμπτη 20 Αυγούστου, ώρα 21.15, στο Υπαίθριο Δημοτικό θέατρο Τρικάλων (Φρούριο).


Στη Μήδεια, ο Μένης Μποσταντζόγλου (Μπόστ) ξεκίνησε να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη και κατέληξε να μιλάει σε δεκαπεντασύλλαβο για μια γυναίκα στυγνή, κακούργα δολοφόνισσα, που έσφαξε τα παιδιά της επειδή ήτανε κάτι παλιόπαιδα που δεν παίρνανε τα γράμματα, ούτε να δουλέψουνε θέλανε, και είχε κι έναν άντρα που την κεράτωνε από πάνω και ήθελε να παντρευτεί την πριγκίπισσα της Κορίνθου! Ετσι, θολωμένη η Μήδεια από τη ζήλια και όλα τα προβλήματα που την περικυκλώνανε, αρπάει το χασαπομάχαιρο απ' την κουζίνα και φευ! Αντί να σφάξει τα παιδιά της σκοτώνει κάτι συμμαθητές τους που είχανε πάει στο σπίτι να τα πάρουνε και να γυρίζουνε ποιος ξέρει πού...
Ο Μποστ θεωρείται ότι κατάφερε να δημιουργήσει ένα εντελώς προσωπικό και αναγνωρίσιμο σατιρικό ύφος ως σκιτσογράφος, κειμενογράφος, θεατρικός συγγραφέας, αλλα και ζωγράφος. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου του είναι η γλώσσα του και τα επίτηδες ανορθόγραφα κείμενα. Όπως είχε δηλώσει ο ίδιος, γελοιοποιώντας την καθαρεύουσα πίστευε ότι ίσως μπορέσει να βοηθήσει στην ταχύτερη καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας.

Προκειμένου να σατιρίσει την καθαρεύουσα, ανακάτευε λόγιες εκφράσεις με λαϊκές και έγραφε εντελώς ανορθόγραφα, διεκτραγωδώντας τον ημιμαθή Έλληνα, που προσπαθούσε να χρησιμοποιήσει την καθαρεύουσα, καθώς εκείνη την εποχή η δημοτική θεωρούνταν "ύποπτη", κατά δήλωση του ιδίου του Μποστ. Συχνά με την παραφθορά των λέξεων ή την ανορθόγραφη απόδοση του ήχου της δημιουργούσε εσκεμμένα συνειρμούς, με άλλες έννοιες, τις οποιες διακωμωδεί. Επίσης συχνά, χρησιμοποιούσε μεταφορικές εκφράσεις με την κυριολεκτική τους έννοια.
Η σάτιρα του στοχεύει κυρίως τον μικροαστό Έλληνα των μεταπολεμικών δεκαετιών, την καθωσπρέπεια, την ημιμάθεια και το νεοπλουτισμό, την ξενομανία, τις έντονες ταξικές αντιθέσεις της μεταπολεμικής Ελλάδας, καθώς και την ελληνική πολιτική ζωή. Ο Μποστ σατιρίζει ιδιαίτερα την εξάρτηση της Ελλάδας από τον ξένο παράγοντα, την εθνικοφροσύνη των δεξιών κομμάτων και το θεσμό της Βασιλείας, ωστόσο σε πολλά κείμενα διακωμωδεί και την παράταξη της Αριστεράς, στην οποία ανήκε. Σε πολλά από τα κείμενα του, γράφει σε πρώτο πρόσωπο ως αφηγητής, ο οποίος διηγείται κάποια εμπειρία του και σχολιάζει δήθεν με αφέλεια τα γεγονότα.

Ο ΘΙΑΣΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΊΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ :

ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΑΛΙΤΗΣ,
ΠΑΝΟΣ ΣΤΑΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ,
ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΛΤΑΜΠΑΣΗΣ, ΜΑΝΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΓΕΡΑΝΗΣ,
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΣΑΡΙΝΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ, ΤΑΣΟΣ ΑΛΑΤΖΑΣ, ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΠΠΑΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΠΕΤΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ
ΣΚΗΝΙΚΑ: ΜΑΝΟΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΑΚΗΣ
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΒΕΛΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΓΙΟΥΡΙ ΣΤΟΥΠΕΛ
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: ΕΛΠΙΔΑ ΝΙΝΟΥ
ΒΟΗΘΟΣ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΥ: ΘΑΝΑΣΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΑΛΕΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΑΛΙΝΑ ΚΟΤΣΟΒΟΥΛΟΥ















Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου