Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

Αποχαιρετιστήρια επιστολή του Σχολικού Συμβούλου Τρικάλων Θεοδώρου Νημά



Αναπολώντας τη μακρά αυτή διαδρομή (1977-2011) διαπιστώνω ότι τα πιο όμορφα, γόνιμα και δημιουργικά χρόνια ήταν αυτά που ως μάχιμος εκπαιδευτικός δίδασκα σε μαθητές λυκείου και γυμνασίου, δίνοντας και παίρνοντας πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες.








Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Λίγο πριν υποβάλω την αίτηση συνταξιοδότησής μου, αισθάνομαι την ανάγκη να σας ευχαριστήσω για τη συνεργασία που είχαμε κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής μου θητείας.  Σταματώντας στα λίγα χρόνια που διετέλεσα διευθυντής γυμνασίου και λυκείου (2000-2003), θυμάμαι ότι, όσο κι αν προσπάθησα, δεν μπόρεσα πάντα να ξεφύγω από τα γρανάζια της υπηρεσιακής γραφειοκρατίας και της καθημερινής μιζέριας, που προκαλείται από τα πάμπολλα προβλήματα της σχολικής καθημερινότητας.

Θέλω να πιστεύω όμως, ότι παρά τα εμπόδια, κάποιο θετικό έργο άφησα πίσω. Ερχόμενος στην τρίτη περίοδο της εκπαιδευτικής μου σταδιοδρομίας, αυτή του σχολικού συμβούλου (2003-2011), με λύπη μου διαπιστώνω ότι ήταν η λιγότερο δημιουργική. Κι αυτό γιατί δεν μπόρεσα να σας προσφέρω ούτε όσα εσείς περιμένατε από εμένα ούτε όσα εγώ μπορούσα και ήθελα να κάνω για σας και την Εκπαίδευση. Γι’ αυτή μου την αδυναμία σας ζητώ ταπεινά συγγνώμη.

Από εκείνους, τους οποίους χωρίς πρόθεση πίκρανα, ζητώ επίσης συγγνώμη.

Εκείνους, που μου έδειξαν ιδιαίτερη εμπιστοσύνη και με στήριξαν στις καλές και τις κακές στιγμές, τους ευχαριστώ θερμά.

Σε όλους σας εύχομαι υγεία, ατομική και οικογενειακή, δύναμη και θέληση, ώστε να ανταποκριθείτε στις πολλές και διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις και δυσκολίες του λειτουργήματος του εκπαιδευτικού, αλλά και του απλού πολίτη.

Εύχομαι επίσης η Ελληνική Εκπαίδευση να βρει τον σωστό δρόμο της, να παρέχει πραγματική ΠΑΙΔΕΙΑ, να επικρατήσει σ’ αυτήν κάποτε η αξιοκρατία σε όλα τα επίπεδά της. Εύχομαι οι μάχιμοι, καινοτόμοι και δημιουργικοί παιδαγωγοί να αναδειχθούν και οι ελάχιστοι φυγόπονοι ή ανεπαρκείς, καθώς και οι “έμποροι γνώσεων” να περάσουν στο περιθώριο. Σ’ αυτό, υπό πολλές άλλες προϋποθέσεις, θα συμβάλει η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των εκπαιδευτικών, που εύχομαι να επανέλθει το γρηγορότερο. Κι αυτό γιατί πιστεύω ότι και μια κακή αξιολόγηση είναι καλύτερη από τη ΜΗ αξιολόγηση. Και δεν αναφέρομαι βεβαίως στη φενάκη της ΄΄αυτοαξιολόγησης΄΄.

Εύχομαι και ελπίζω οι νέοι σχολικοί σύμβουλοι, που θα επιλεγούν προσεχώς, να οπλισθούν από την Πολιτεία με τις απαραίτητες αρμοδιότητες και τα αναγκαία μέσα, επ’ αγαθώ της Ελληνικής Παιδείας.

Σας αποχαιρετώ με τη διαβεβαίωση ότι, όσο θα μου το επιτρέπουν οι δυνάμεις μου, θα είμαι στη διάθεση κάθε συναδέλφου για οποιαδήποτε εκπαιδευτική και φιλολογική ΄΄συμβουλή΄΄ και βοήθεια.

Καλό καλοκαίρι, σε πείσμα των δυσκολιών και των προβλημάτων!

Με ειλικρινή αγάπη και βαθιά εκτίμηση.

Δρ Θεόδωρος Α. Νημάς
Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Τρικάλων


Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου