Σάββατο 31 Ιουλίου 2010

Ε - 65. Αγωνία για την τύχη του έργου με τα προβλήματα να γίνονται όλο και περισσότερα

- Αποχώρηση της ισπανικής εταιρείας «Ferrovial» από την κατασκευή του.
- Νέα δυσμενή δεδομένα για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας.
- Αντιδράσεις εργαζομένων. "Βαριά και ανυπολόγιστη μια τέτοια εξέλιξη"





Την αρχική πληροφορία επιβεβαίωσε ο νομάρχης Καρδίτσας κ. Φώτης Αλεξάκος, ο οποίος είχε και τηλεφωνική επικοινωνία με τον αρμόδιο γενικό γραμματέα του υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Σε επικοινωνία μας με τον κ. Αλεξάκο μας τόνισε πως προχθές το απόγευμα ενημερώθηκε για την συγκεκριμένη εξέλιξη και ασφαλώς η ανησυχία για μία πιθανή εγκατάλειψη του έργου ήταν έντονη, καθώς η συγκεκριμένη εταιρεία είναι μία εκ των τριών που συμμετέχουν στην Κοινοπραξία.
Άμεσα ο κ. Αλεξάκος επικοινώνησε με τον αρμόδιο γενικό γραμματέα, ο οποίος επιβεβαίωσε την πληροφορία, αλλά τον διαβεβαίωσε πως το έργο θα συνεχιστεί με τις άλλες δύο εταιρείας της Κοινοπραξίας, οι οποίες είναι η «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και η «Dragados S.A.».
Για να γίνει αυτό βέβαια, θα πρέπει να εγκριθεί η αλλαγή ποσοστών από το ελληνικό Δημόσιο και από τις τράπεζες που το χρηματοδοτούν. Όσον αφορά το Δημόσιο κατά την διάρκεια της συζήτησης τονίστηκε πως δεν έχει πρόβλημα και απομένει η εξέταση του θέματος από τις τράπεζες. Το σίγουρο είναι πάντως πως θα υπάρχει νέα καθυστέρηση στο έργο, μετά και από αυτή την εξέλιξη, κάτι το οποίο είπε στο νομάρχη και ο γενικός γραμματέας.
Σε επικοινωνία μας με τον Γενική Γραμματεία Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων για το θέμα, μας παρέπεμψαν στην ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., η οποία είναι η εταιρεία που το Δημόσιο της έχει αναθέσει τις αρμοδιότητες για την παρακολούθηση του έργου, χωρίς όμως να είναι και η επιβλέπουσα υπηρεσία.

Η εκπρόσωπος της εταιρείας πάντως δήλωσε άγνοια για την συγκεκριμένη εξέλιξη, τονίζοντας πως δεν έχει φτάσει κάποιο έγγραφο από την συγκεκριμένη εταιρεία που να υποδηλώνει κάτι τέτοιο.
Από την πλευρά του ο νομάρχης Φθιώτιδας κ. Αθανάσιος Χειμάρας, με τον οποίο είχαμε τηλεφωνική επικοινωνία, τόνισε πως το τελευταίο διάστημα η συγκεκριμένη εταιρία έχει μειώσει το προσωπικό και τις εργασίες της στο κομμάτι, τουλάχιστον, που κατασκευάζει στο νομό Φθιώτιδας. Τόνισε πάντως πως η άλλη ισπανική εταιρεία «Dragados S.A.», με εκπροσώπους της οποίας είχε συνάντηση πρόσφατα, συνεχίζει κανονικά τις εργασίες της.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, η ισπανική εταιρία, που όπως όλα δείχνουν αποχωρεί από την κατασκευή του έργου, «πάγωσε» κάθε εργασία. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως ένα εκ των θεμάτων που οδήγησαν σε αυτή την εξέλιξη είναι και οι σημαντικές καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις πληρωμές από το ελληνικό Δημόσιο.

Όσο για τα έργα που έχει αναλάβει η εταιρεία στην κατασκευή του έργου, αυτά εκτείνονται σε όλη την εμβέλειά του, από το νομό Φθιώτιδας μέχρι και ένα κομμάτι στον Άγιο Δημήτριο στο δήμο Χασίων.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η κατασκευή του έργου στην ουσία υπολειτουργεί από τις 5 Ιουνίου και μετά, λόγω των κωλυσιεργιών στις πληρωμές του Δημοσίου. Η εκπρόσωπος πάντως της «ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.», πάνω σε αυτό το θέμα μας τόνισε πως οι ρυθμοί κατασκευής του έργου είναι εντατικοί εκεί που μπορεί να είναι. «Αν τυχόν εμφανίζονται σε ορισμένες περιοχές καθυστερήσεις δεν σημαίνει πως δεν προχωρά το έργο», είπε χαρακτηριστικά.

Και όταν όλα αυτά συμβαίνουν η «Ομοσπονδία Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Ελλάδας» σε επιστολή που έστειλε προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα, μιλά για απολύσεις εργαζομένων από ισπανική εταιρεία τονίζοντας μεταξύ άλλων πως «Εντελώς ξαφνικά η SEROVIAL σταμάτησε το τμήμα που κατασκεύαζε, Καρδίτσα – Μεγαλοχώρι Τρικάλων και πέταξε στο δρόμο 500 περίπου εργατοτεχνίτες και υπαλλήλους, επικαλούμενη οικονομική αδυναμία, αφού όπως λέει δεν παίρνει χρήματα από το Κράτος».

Σε ανακοίνωσή της η γραμματεία Τρικάλων του ΠΑΜΕ μιλά και αυτή για απόλυση εργαζομένων από την ισπανική εταιρεία που σύμφωνα με το ΠΑΜΕ «ανακοίνωσε ότι σταματάει τη διαδικασία του έργου».
Το σίγουρο πως με βάση όλα τα παραπάνω τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κατασκευή του Ε – 65 είναι μεγάλα και μοιάζουν να γίνονται μεγαλύτερα. Πριν από ένα δίμηνο άλλωστε, η εφημερίδα «Πρωινός Λόγος» των Ιωαννίνων είχε γράψει για πιθανές αποχωρήσεις από την Κοινοπραξία, αλλά τότε η «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ» είχε αναφέρει πως δεν τίθεται θέμα αποχώρησης κάποιας εταιρείας από την Κοινοπραξία.
Σήμερα, όμως, η αποχώρηση της ισπανικής εταιρείας μοιάζει να είναι γεγονός, μετά και από την επιβεβαίωση της αρχικής πληροφορίας από τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα στον νομάρχη Καρδίτσας. Φυσικά όλα αυτά δημιουργούν κλίμα ανησυχίας για το μέλλον του έργου (πολλοί μάλιστα φοβούνται ακόμη και εγκατάλειψη), και στην καλύτερη περίπτωση θα υπάρχουν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις.


   
ΕΡΕΥΝΑ
Του Βασίλη Κόγια



Eργαζόμενοι στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας {Ε-65}, καταγγέλουν


Η Ισπανική εταιρεία FERROVIAL που έχει αναλάβει τμήματα του έργου (15 περίπου χιλ περίπου από Λαμία προς Δομοκό και άλλα 15 χιλ από Καρδίτσα προς Τρίκαλα) και έδωσε την κατασκευή τους στην κατασκευαστική εταιρία  ΕΛΤΕΡ και άλλους υπεργολάβους, θα  αποχωρίσει απ’ το έργο και  σταματά όλες τις εργασίες.

Τα αποτελέσματα μιας τέτοιας εξέλιξης θα είναι βαριά και ανυπολόγιστα ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους: πάνω από 300 εργαζόμενοι, από τους απασχολούμενους στην  FERRO VIAL την ΕΛΤΕΡ και τους συνεργαζόμενους με αυτήν υπεργολάβους θα βρεθούν χωρίς δουλειά, αντιμέτωποι ταυτόχρονα με τον σοβαρότατο ενδεχόμενο να χάσουν και τα μέχρι τώρα μεροκάματα, μισθούς, ασφαλιστικές εισφορές κλπ.

Ανάλογα προβλήματα θα αντιμετωπίσουν και όλοι όσοι συνεργάζονται, με οποιονδήποτε τρόπο, με την εταιρεία:  Φορτηγά, πρατήρια βενζίνης, άλλοι προμηθευτές υλικών κ.α.  Συνολικά πάνω από 500 συνάνθρωποι μας θα πληγούν βαρύτατα στις σημερινές συνθήκες της κρίσης και της ανεργίας που πλήττει ανελέητα τα λαϊκά στρώματα.

Η Πρωτοβουλία Εργαζομένων για την Κοινή Δράση, πέρα από την αυτονόητη συμπαράσταση και στήριξη των εργαζόμενων στον Ε-65 και των μορφών δράσης που αυτοί θα επιλέξουν, ΚΑΛΕΙ:  Τα Εργατικά Κέντρα Τρικάλων και Καρδίτσας, τα Συνδικάτα Οικοδόμων, τους συνορεύοντες Δήμους να αναλάβουν άμεση και συγκεκριμένη δράση για την αποτροπή οποιασδήποτε αρνητικής  εξέλιξης (σταμάτημα του έργου, απολύσεις, άρνηση πληρωμών κλπ).

Κανένας εργαζόμενος να μην χάσει την δουλειά του, να πληρωθούν άμεσα όλα τα οφειλόμενα σε όλους.
 Να συνεχιστεί από το κράτος η κατασκευή και ολοκλήρωση του   Ε-65 ως Εθνικού Δημόσιου Αυτοκινητόδρομου με  την εξασφάλιση της εργασίας όλων των εργαζόμενων,  για μια εθνική οδό χωρίς διόδια, χωρίς την καταστροφή των παράπλευρων δρόμων και των ποταμών και με την τήρηση όλων των απαιτούμενων περιβαλλοντολογικών όρων.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ

Ενάντια στα αντεργατικά μέτρα, την αντεργατική πολιτική
Ενάντια στο πρόγραμμα σταθερότητας



Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου