Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2011

Λύση ο κόμβος - Συνεχές κομφούζιο σε δύο διασταυρώσεις κοντά στη ΣΜΥ


Ένα από τα πιο δύσκολα στην κίνηση των αυτοκινήτων σημεία της πόλης, είναι δύο διασταυρώσεις στον ίδιο δρόμο. Οι οδοί Φαρμάκη και Τσακάλωφ. Ο πρώτος δίπλα από τη ΣΜΥ, ο δεύτερος… ένα τετράγωνο πριν, αυτός που οδηγεί από την πλατεία συνοικισμού στη ΔΕΗ.






Η έξοδος οχημάτων από αυτά τα δύο σημεία είναι μια τρομερά δύσκολη υπόθεση. Απαιτεί συγχρονισμό αισθήσεων και ικανοτήτων μέντιουμ: θα έρθει άλλο αυτοκίνητο με κατεύθυνση από το κέντρο προς τη ΣΜΥ;


Πόση ταχύτητα έχει αυτός που έρχεται από τη Λάρισα προς το κέντρο; Το πρόβλημα βασικά δημιουργείται επειδή υπάρχουν δύο δρόμοι διπλής κατεύθυνσης που εξέρχονται σε έναν από τους πιο κεντρικούς δρόμους της πόλης, που είναι ταυτόχρονα και δρόμος εξόδου από την πόλη.



Επίσης, δεν υπάρχει ορατότητα από την πλευρά της Τσακάλωφ, είτε επειδή υπάρχουν σταθμευμένα αυτοκίνητα, είτε επειδή στο σημείο εκείνο, η Λαρίσης κάνει στροφή και εμποδίζει την ελεύθερη όραση. Έτσι, τα μποτιλιαρίσματα είναι συνεχή, τα προβλήματα τεράστια και το μόνο που σώζει την κατάσταση, είναι η συνεννόηση των οδηγών και η ευγενική παραχώρηση προτεραιότητας. Μέχρι στιγμής, σοβαρό ατύχημα – ή κάποιο δυστύχημα – δεν έχει σημειωθεί.

Αλλά πρόκειται για εμφανή ταλαιπωρία. Κι αν κάποιος προσπαθήσει να πει ότι το πρόβλημα θα λυθεί με την αναχρονιστική λύση των φαναριών, ας θυμηθεί ότι σε μια ευθεία θα έχουν τοποθετεί τρεις σηματοδότες, με ελάχιστη μεταξύ τους απόσταση και αναπόφευκτη συνακόλουθη δημιουργία νέων ουρών αυτοκινήτων.

Η λύση είναι μόνο μία: δημιουργία κόμβου – πλατείας, με σεβασμό προτεραιότητας.

Οι Λαρισαίοι το εφάρμοσαν ήδη στον εξαιρετικά δύσκολο και πολύπλοκο κόμβο του Αγίου Αχιλλείου και, σεβόμενοι όλοι την προτεραιότητα, κερδίζουν χρόνο και χάνουν σε εκνευρισμό. Επίσης, το εφάρμοσαν στον νέο κόμβο του αεροδρομίου, όπου δημιουργήθηκε και δρόμος για Κοζάνη (στη γέφυρα ακριβώς), με τα ίδια αποτελέσματα.



Το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και εδώ, ακόμη και σε υπάρχοντα φανάρια, όπως π.χ. στη Μιαούλη και Τσιτσάνη. Τόσο απλά. Είναι η μόνη ενδεδειγμένη λύση, εφαρμοζόμενη ήδη στο εξωτερικό από χρόνια. Και κοστίζει ελάχιστα. Αλλά κερδίζουμε όλοι ομαλή ροή κυκλοφορίας, ενώ δεν υπάρχει ούτε ένας λόγος για να μην δημιουργηθεί ο κόμβος.
Θανάσης Μιχαλάκης


Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου