Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων. Με ρεκόρ συμμετοχών η εκδρομή στην όμορφη ακριτική πόλη της Ξάνθης.

Εβδομήντα ακριβώς μέλη και φίλοι του συλλόγου μας πήραν μέρος στην εξόρμηση του περασμένου Σαββατοκύριακου.

Ξεκινήσαμε στις οκτώ το πρωί του Σαββάτου από τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης μας με το δρομολόγιο της Θεσσαλονίκης και στις έντεκα παρά τέταρτο φτάσαμε στην συμπρωτεύουσα.

Αφού ξεκουραστήκαμε στα νέα καταστήματα εστίασης του σταθμού της Θεσσαλονίκης επιβιβαστήκαμε λίγο μετά τις δώδεκα στο ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ και ξεκινήσαμε για το δεύτερο μέρος του ταξιδιού μας προς την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη.

Διασχίσαμε πολλά όμορφα μέρη δίπλα στις λίμνες της Δοϊράνης και της Κερκίνης και απολαύσαμε το ανεπανάληπτο τοπίο των στενών του ποταμού Νέστου. Στην περιοχή αυτή δεν υπάρχει αυτοκινητόδρομος και ο μόνος τρόπος για να περάσει κάποιος από εκεί είναι ο σιδηρόδρομος.

Το απόγευμα λοιπόν φτάσαμε στην πόλη της Ξάνθης όπου μας περίμενε το πούλμαν για να μεταφερθούμε στα Ξενοδοχεία μας.

Το βραδινό το αφιερώσαμε στην ανακάλυψη της πόλης και ιδιαίτερα στην πανέμορφη συνοικία της παλιάς πόλης με τους γραφικούς δρόμους και τα ωραία σπίτια κατάλοιπα της παλιάς εποχής, όταν η πόλη χάρη στην καλλιέργεια και στην επεξεργασία του καπνού άκμαζε και είχε φτάσει να έχει πληθυσμό κοντά στις ενενήντα χιλιάδες κατοίκους.

Η βραδιά μας έκλεισε με την απαραίτητη επίσκεψη στα μεζεδοπωλεία της παραδοσιακής συνοικίας, τα οποία προσφέρουν εξαιρετικό μενού σε πολύ καλές τιμές. Την Κυριακή το πρωί αφού πήραμε το πρωινό μας επισκεφθήκαμε το λαογραφικό Μουσείο της Ξάνθης το οποίο στεγάζεται σε ένα ανακαινισμένο δίδυμο σπίτι δύο αδελφών καπνεμπόρων, που ήταν γόνοι μιας αστικής οικογένεια της εποχής τους.

Εκεί μπορέσαμε να πάρουμε πολλές πληροφορίες για την ιστορία της πόλης και για την περίοδο της μεγάλης ακμής της, όταν ζούσαν μαζί εκεί Έλληνες, Αρμένιοι, Εβραίοι και Οθωμανοί και όλοι μαζί ασχολούνταν με την επεξεργασία και την εμπορία του καπνού.

Είδαμε επίσης πολλές λεπτομέρειες όσον αφορά τη λειτουργία ενός τέτοιου σπιτιού, το διάκοσμό του, τη διαρρύθμιση τη λειτουργία και τις ανέσεις που αυτό προσέφερε στους ενοίκους του.

Μετά την ξενάγηση και αφού οι περισσότεροι ψώνισαν τα φημισμένα γλυκά της πόλης, επιβιβαστήκαμε στο διόροφο πούλμαν του ΚΤΕΛ της Ξάνθης με προορισμό το Πόρτο Λάγος.

Εκεί στη λίμνη Βιστωνίδα, που πρόσφατα ελέω ηγουμένου Εφραίμ έφερε τα πάνω κάτω στη χώρα, επισκεφθήκαμε τα εκκλησάκια του Αγίου Νικολάου και της Παναγιάς της Παντάνασσας και είχαμε την ευκαιρία να δούμε τα πολλά υδρόβια πτηνά που εξακολουθούν να τσαλαβουτούν στη λίμνη αυτή, αγνοώντας μάλλον την επίδραση των νερών της στην… πολιτική κατάσταση της χώρας μας.

Επιστρέφοντας από τη λίμνη πέσαμε πάνω στο παραδοσιακό παζάρι της Ξάνθης που την Κυριακή μεταφέρεται στο Πόρτο Λάγος. Δεν χάσαμε λοιπόν την ευκαιρία να ανακατευτούμε με τον ντόπιο κόσμο τους Χριστιανούς και τους Μουσουλμάνους και να ψωνίσουμε αντικείμενα της τοπικής και όχι μόνο παραγωγής.

Η ώρα όμως είχε περάσει και επιβαλλόταν μια τελευταία εξόρμηση στα ταβερνάκια της παλιάς πόλης, ώστε στις πέντε χορτάτοι από κάθε άποψη να επιβιβαστούμε στο τρένο της επιστροφής.

Και πάλι μέσα από την κοιλάδα του Νέστου κατευθυνθήκαμε προς τις Σέρρες με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Εκεί το τρένο μας απέκτησε νέα ηλεκτροκίνητη μηχανή και προστέθηκαν σε αυτό και άλλα τέσσερα βαγόνια, αλλά και πάλι ο κόσμος ήταν τόσο πολύς, ώστε παρά τα εννέα πια βαγόνια της αμαξοστοιχίας, να υπάρχουν ακόμα εκατοντάδες όρθιοι επιβάτες.

Τελικά τρία τέταρτα μετά τα μεσάνυχτα φτάσαμε στη Λάρισα, όπου μας υποδέχτηκε σφοδρή χιονόπτωση. Αφήσαμε λοιπόν το τρένο μας να συνεχίσει το ταξίδι του μέσα στη νύχτα προς την Αθήνα κι εμείς με δύο πούλμαν επιστρέψαμε στα Τρίκαλα κουρασμένοι μεν αλλά ευχαριστημένοι και πλήρως ικανοποιημένοι από την επιτυχία της εξόρμησής μας.

Το νέο ραντεβού δόθηκε για την μεθεπόμενη Κυριακή στις 21 του Μάρτη για μια ημερήσια εξόρμηση με το τοπικό δρομολόγιο στο λιμάνι του Βόλου για τσιπουράκι. Η αναχώρηση θα γίνει στις οκτώ το πρωί και η επιστροφή στα Τρίκαλα προαιρετικά στις πέντε το απόγευμα ή στις εννέα το βράδυ.

Το εισιτήριο κοστίζει με επιστροφή 10,70 ευρώ και μπορεί να το πάρει όποιος θέλει από τον σταθμό ή το πρακτορείο της πόλης μας ή μπορεί να επικοινωνήσει με το σύλλογο, ώστε να μπει στο ομαδικό εισιτήριο του συλλόγου.

Πληροφορίες στο τηλέφωνο 2431074271.