Σάββατο 13 Μαρτίου 2010

Καμία αλλαγή στον σχεδιασμό του Ε65


Ημερίδα πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τρικκαίων, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών κ. Λαμπρόπουλου.





Η μη διαπραγμάτευση της αρχικής σύμβασης και του σχεδιασμού του Ε-65 κάτι που ικανοποιεί τις τοπικές αρχές και η γρήγορη ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου στη Δυτική Θεσσαλία, ήταν τα δύο σημαντικά θέματα που αναδείχθηκαν.



Η ημερίδα είχε ως θέμα «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65: Επιπτώσεις και Προοπτικές» και συνδιοργανωτές ήταν η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Τρικάλων, ο Δήμος Τρικκαίων και η Νομαρχιακή Επιτροπή Τρικάλων του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

Όπως ειπώθηκε από τους παριστάμενους αυτό το έργο είναι από τα σημαντικότερα για τη Δυτική Θεσσαλία, δίνει διέξοδο από την απομόνωση και χαρακτηρίστηκε ως αναπτυξιακό εργαλείο για πολλές πόλεις.

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών κ. Λαμπρόπουλος αρχικά ανέφερε ότι πρέπει να γίνει ένα μεγάλο πρόγραμμα και ένας καλός σχεδιασμός και για το επαρχιακό δίκτυο με μοναδικό σκοπό την σημαντική μείωση των νεκρών από τα τροχαία ατυχήματα. Το σημαντικότερο που ανέφερε είναι ότι δεν πρόκειται η σύμβαση να επαναδιαπραγματευτεί και να αλλάξει ο σχεδιασμός του Ε-65, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι παρά το ότι το έργο έχει καθυστέρηση 12 μηνών, θα ολοκληρωθεί γρήγορα στο κομμάτι της Δυτικής Θεσσαλίας.

Από την πλευρά του ο Νομάρχης Τρικάλων κ. Βλαχογιάννης τόνισε:

«Μετά από πολλές συναντήσεις και συσκέψεις φθάσαμε σήμερα να μιλάμε για την αντίστροφη μέτρηση της ολοκλήρωσης του έργου και που θα αλλάξει τη μορφή της Κεντρικής Ελλάδας και κυρίως της Δυτικής Θεσσαλίας. Τα προβλήματα που παρουσιάζονται είναι φυσικό να προκαλούν κάποιες εντάσεις, αλλά πιστεύω ότι με καλή διάθεση όλα θα ξεπεραστούν.


Για τα υλικά με τα ποτάμια υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα. Σε σύσκεψη με τους Δημάρχους αποφασίσαμε ότι προτεραιότητα αμμοληψίας έχουν τα δημοτικά και νομαρχιακά έργα. Από εκεί και πέρα θα βοηθήσουμε όπου υπάρχουν περιθώρια για αμμόληψη υλικών βάσει περιβαλλοντικών μελετών θα το εξετάσουμε.

Για το τοπικό οδικό δίκτυο δαπανήθηκαν μεγάλα χρηματικά ποσά και η διέλευση μεγάλων οχημάτων θα καταστήσει αυτούς τους δρόμους προβληματικούς. Άρα είναι υποχρέωση της κατασκευάστριας εταιρείας να αποκαταστήσει το οδικό δίκτυο στην κατάσταση που υπάρχει σήμερα. Επίσης η κατασκευή παραλλήλων δικτύων με τον Ε-65 νομίζω ότι πρέπει να γίνει για να εξυπηρετούνται οι αγρότες και η επικοινωνία τους με τα αγροκτήματα.

Όσα προβλήματα δημιουργηθούν πρέπει να τα επιλύσουμε με καλή διάθεση. Πρέπει όλοι να κοιτάξουμε την επόμενη ημέρα. Πως ήταν ο νομός μας πριν από τρία χρόνια και πως είναι σήμερα».

Χαιρετισμό απηύθυνε και ο πρόεδρος της ΤΕΔΚ και Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Ταμήλος τονίζοντας μεταξύ άλλων «με την σημερινή ημερίδα επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των τπικών φορέων και των εταιρειών κατασκευής του έργου, έτσι ώστε να υπάρξει αμοιβαίο όφελος προς όλους. Ο Ε-65 θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της Δυτικής Θεσσαλίας και στην έξοδο των περιοχών μας από την απομόνωση».

Χαιρετισμό απηύθυναν επίσης οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κ.κ. Μαγκούφης και Χάιδος, ο Βουλευτής της Ν.Δ. κ. Λέγκας, ο Βουλευτής του ΛΑΟΣ κ. Ροντούλης, ο Νομάρχης Φθιώτιδας κ. Χειμάραςς, ο Νομάρχης Καρδίτσας κ. Αλεξάκος, ο πρόεδρος της Ν.Ε. Τρικάλων του ΤΕΕ κ. Μητσιούλης, ο κ. Πέγιος Διευθυντής της Εγνατίας Α.Ε., ο κ. Παπανικολάου Τεχνικός Διευθυντής της παραχωρησιούχο Κοινοπραξίας Νέα Οδός Α.Ε. και ο κ. Παπαδόπουλος Διευθυντής κατασκευής Ε-65.

Θυμίζουμε ότι η υπογραφή της σύμβασης του έργου έγινε στις 31-5-2007 και το κόστος ανέρχεται στο 1.305.064.287 ευρώ, ενώ το πέρας των εργασιών υπολογίζεται για τις 30-9-2013.

Ο αυτοκινητόδρομος είναι συνολικά 174 χιλιόμετρα και τα 63 στο Νομό Τρικάλων, με τον Ε-65 να συναντά την Εγνατία στο ύψος του Δ.Δ. Καλλιθέας. Θα γίνουν πέντε κόμβοι (Τρικάλων, Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών και Οξύνειας), 12 γέφυρες, 4 σήραγγες, 4 σταθμοί διοδίων (2 μετωπικοί – Τρικάλων και Οξύνειας – και 2 πλευρικοί)




Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου