Τρίτη 2 Μαρτίου 2010

Θετικά τα νέα για τον Ε65

- Πρώτοι οι Καρδιτσιώτες ζήτησαν και πήραν εξηγήσεις για την πορεία του έργου που αποτελεί βασικό αναπτυξιακό άξονα της Δυτικής Θεσσαλίας
- Οι ειδήσεις που βγήκαν από τη συνεδρίαση της ΤΕΔΚ





Μπορεί οι αιρετοί των Τρικάλων να επικεντρώνουν πρωτίστως το ενδιαφέρον τους, στην επερχόμενη διοικητική μεταρρύθμιση, 26 μόλις χιλιόμετρα νοτιότερα της πόλης μας, φαίνεται ότι… φυσάει άλλος αέρας στην αυτοδιοίκηση.


Η ΤΕΔΚ νομού Καρδίτσας συνεδρίασε με θέμα τον Ε65. Ο πρόεδρος της ΤΕΔΚ κ. Γιώργος Κωτσός και οι υπόλοιποι αιρετοί ζήτησαν και ενημερώθηκαν για την πορεία εκτέλεσης του έργου, επί του οποίου, τελευταία υπήρξαν ανησυχητικές πληροφορίες. Η πρώτη και κυριότερη σχετίζονταν με το οικονομικό σκέλος του και η δεύτερη με τις περιβαλλοντικές ενστάσεις οικολόγων και όχι μόνο.

Στη συνεδρίαση της ΤΕΔΚ Καρδίτσας δόθηκαν απαντήσεις επ’ αυτών των ζητημάτων. Ο εκπρόσωπος του τεχνικού σύμβουλου του κράτους "Εγνατία Α.Ε." η οποία εποπτεύει και τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος, κ. Δημήτρης Πέγιος διαβεβαίωσε τους αιρετούς ότι ο Ε65 μέχρι στιγμής δεν αντιμετωπίζει κανένα ζήτημα χρηματοδότησης και επιπλέον τόνισε πως τα έργα προχωρούν κανονικά με γρήγορους ρυθμούς και πως το ελληνικό δημόσιο έχει πληρώσει όλες τις υποχρεώσεις του μέχρι σήμερα. Οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών υπογράμμισαν ότι επιδίωξή τους είναι ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας να κατασκευαστεί το γρηγορότερο δυνατό λόγω της ιδιαιτερότητας που τον χαρακτηρίζει ως συγχρηματοδοτούμενο έργο με σύμβαση παραχώρησης από το ελληνικό δημόσιο.

Οι απαλλοτριώσεις
Ως προς τις επιτάξεις η σχετική διαδικασία έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 95% στο τμήμα από Ανάβρα έως τα Τρίκαλα, όμως για τις απαλλοτριώσεις που το νομικό πλαίσιο είναι διαφορετικό, εκφράστηκε προβληματισμός δεδομένου ότι υπάρχουν καθυστερήσεις οι οποίες δεν αναμένεται να ξεπεραστούν πριν το καλοκαίρι.
Στην σύσκεψη τέθηκε και το θέμα που δημιούργησαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι οικολόγοι. Ο κ. Πέγιος και επί του συγκεκριμένου ζητήματος εμφανίστηκε καθησυχαστικός. Υπογράμμισε πως τα περιβαλλοντικά ζητήματα για τον Ε65 τέλειωσαν με τον τερματισμό της διαδικασίας διαβούλευσης και την εκπόνηση των σχετικών μελετών. "Το έργο" δήλωσε χαρακτηριστικά "είναι περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο" και εξέφρασε μάλιστα την απορία του "με ποιά λογική ανακινείται αυτό το θέμα σήμερα που το έργο έχει ξεκινήσει και προχωράει η κατασκευή του".

Επιπρόσθετα, τους αιρετούς και τους εκπροσώπους των κατασκευαστών απασχόλησαν επί μακρόν, σειρά τοπικών ζητημάτων που προέκυψαν (δίκτυα ύδρευσης, προσβάσεις σε καλλιέργειες, οδικοί κόμβοι, διακοπή συνέχειας αρδευτικών δικτύων, ζημιές στο οδικό δίκτυο, συνεχείς οχλήσεις στις τοπικές κοινωνίες κ.ά) στην πορεία υλοποίησης του Ε65 για τα οποία αποφασίστηκαν τα εξής:
Σε διάστημα λίγων ημερών οι κατασκευαστές που εργάζονται στο νομό Καρδίτσας δεσμεύθηκαν πως θα ορίσουν συγκεκριμένο πρόσωπο που θα αποτελέσει τον δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους δήμους. Στο ίδιο διάστημα, ΤΕΔΚ και εμπλεκόμενοι δήμοι θα συγκεντρώσουν όλα τα προβλήματα που προκαλούν τα έργα και θα ετοιμάσουν έναν πλήρη φάκελο τον οποίο θα προσκομίσουν τόσο στην "Εγνατία Α.Ε." όσο και στις εταιρείες, προκειμένου να υπάρξει συνολική αντιμετώπισή τους.

Ημερίδα στα Τρίκαλα
Τέλος να σημειωθεί πως ημερίδα για το ίδιο θέμα θα διεξαχθεί και στο νομό Τρικάλων το Σάββατο 13 Μαρτίου στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Τρικκαίων, την οποία θα συνδιοργανώσουν η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση σε συνεργασία με την ΤΕΔΚ νομού Τρικάλων και το ΤΕΕ.



ΕΡΕΥΝΑ Του Λάζαρου Μάμαλη





Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου