Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

« Χρίστος Καράς: ζωγραφική 1960-1980 »


Έντονο το ενδιαφέρον των Τρικαλινών για την έκθεση « Χρίστος Καράς: ζωγραφική 1960-1980 » που διοργάνωσε ο Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Τρικκαίων, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Λεωνίδα Κ. Μακρή





Έντονο παραμένει το ενδιαφέρον του τρικαλινού κοινού για την μοναδική στα πολιτιστικά δρώμενα, έκθεση έργων του τρικαλινής καταγωγής ζωγράφου Χρίστου Καρά, με τίτλο « Χρίστος Καράς: ζωγραφική 1960-1980 » που διοργάνωσε ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Τρικκαίων και φιλοξενείται στο καλαίσθητο από πάσης απόψεως κτίριο του Δήμου Τρικκαί¬ων, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Λεωνίδα Κ. Μακρή, (Γαριβάλδη & Βύρωνος Τρίκαλα). Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή για το κοινό μέχρι τέλος Μαρτίου.


Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 10.00-13.00 και 18.00-21.00, Σάββατο 11.00-13.00
Τηλ. επικοινωνίας: 24310-63960 Είσοδος ελεύθερη για το κοινό


Την έκθεση επισκέφθηκαν πάρα πολλοί συμπολίτες μας και τμήματα σχολικών μονάδων και είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τις εικαστικές δημιουργίες και αναζητήσεις του ζωγράφου Χρήστου Καρρά, ο οποίος έχει καταξιωθεί στο χώρο της ζωγραφικής και έχει βραβευθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Ο Χρίστος Καρράς γεννήθηκε στα Τρίκαλα το 1930.Μετά από σύντομες σπουδές στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (1948-1950), γράφεται στη Σχολή Καλών Τεχνών των Αθηνών (1951), παίρνει το δίπλωμά του (1955) και με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (1957) σπουδάζει φρέσκο στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού για τρία χρόνια. Στο Παρίσι μένει μέχρι το 1963. Συγχρόνως ταξιδεύει στο Βέλγιο, Ολλανδία, Ισπανία, Ιταλία και Αγγλία.


Αργότερα πραγματοποιεί πολλά ταξίδια στη Βενετία, Βασιλεία, Κάσσελ, Βρυξέλλες και στο Βερολίνο, παρακολουθώντας τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις. Με την επιστροφή του στην Ελλάδα μετέχει ενεργά στην προσπάθεια για τη δημιουργία ενός σύγχρονου καλλιτεχνικού κλίματος, με πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, τηλεοπτικές παρουσίες και συνεντεύξεις σε εφημερίδες και περιοδικά. Ιδρύει επίσης με άλλους καλλιτέχνες την ομάδα "Τομή" (1963) και τον "Σύνδεσμο Ελλήνων Καλλιτεχνών" (1976). Συμμετέχει στην οργάνωση του "Α' Συνεδρίου Ελλήνων Καλλιτεχνών Πλαστικών Τεχνών" (1963), του Συμποσίου με θέμα: "Ίδρυση Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στην Ελλάδα" (1977) και του Συμποσίου με θέμα: "Σύγχρονη τέχνη και παράδοση" (1981). Το 1984 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 41η Μπιενάλε Βενετίας. Το 2001 η Ακαδημία Αθηνών του απένειμε βραβείο για το σύνολο του έργου του.


. «Το έργο του Χρίστου Καρά εκτείνεται με συνέπεια και συνοχή, προσήλωση και ήθος, σε περισσότερα από πενήντα χρόνια», γράφει στο κείμενο του στον κατάλογο της έκθεσης ο ιστορικός τέχνης Γιάννης Μπόλης. «Η συγκεκριμένη έκθεση προσπαθεί να καταδείξει τις πρώτες ενότητες δουλειάς του, με χαρακτηριστικά έργα της περιόδου 1960-1980… Μέσα από τις συνέχειες και τις ασυνέχειες, αλλά και τη διάθεση αλλαγής και πειραματισμού που αυτές ορίζουν, μας δίνεται η δυνατότητα να εκτιμήσουμε και να αξιολογήσουμε την ποιότητα και τη σημασία των προτάσεών του, την πορεία μιας αξιόλογης εικαστικής έρευνας, την ενότητα και το συμπαγές των μορφοπλαστικών και των πνευματικών του αναζητήσεων.”


Από τη δεκαετία του 1970 και μέχρι σήμερα, συνεχίζει ο Γιάννης Μπόλης, η δραστηριότητα του Καρά περιλαμβάνει έναν εκτεταμένο κατάλογο από ατομικές εκθέσεις, που, πέρα από την καλλιτεχνική καταξίωση, καταδεικνύουν και τη μεγάλη εμπορική απήχηση της δουλειάς του. Τον κατάλογο συμπληρώνουν συμμετοχές σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και σε σημαντικές διοργανώσεις, ανάμεσά τους τα Ευρωπάλια στις Βρυξέλλες (1982) και η Μπιενάλε της Βενετίας (1984)…

Τα λουλούδια και τα φύλλα, ο καπνός και τα αντικείμενα της διαστημικής ποίησης, τα αισθησιακά γυναικεία γυμνά και πορτρέτα, τα αγάλματα, οι άντρες με τα καπέλα, τα ερωτικά συμπλέγματα, οι μυθολογικές μορφές και τα στιγμιότυπα της καθημερινής συνυπάρχουν με τα τριαντάφυλλα, τα κατευθυντήρια βέλη, τα κωνοειδή αντικείμενα, τις εκ προθέσεως κοινότυπες εικόνες και τα στερεότυπα της μαζικής κουλτούρας και της κατανάλωσης.

Παραμένοντας συνεπής στη διαδικασία της καθαρής ζωγραφικής πράξης και αποφεύγοντας τους πρωτοποριακούς πειραματισμούς άλλων καλλιτεχνών της γενιάς του, ο Καράς αξιώνεται δικαιωματικά τον τίτλο ενός «ρομαντικού δημιουργού» -λυρικός και ποιητικός, αισθησιακός και ερωτικός, ιδεαλιστής και ονειροπόλος, ευαίσθητος και ευγενής.






Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου