Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Σωτήρης Χατζηγάκης: «Δεν με πτοούν τα εσωκομματικά χτυπήματα»


Συνέντευξη στον Βασίλη Αλεξίου

Μηνύματα με πολλαπλούς αποδέκτες από τον πρώην υπουργό, ο οποίος δηλώνει «παρών», αλλά και βέβαιος για την ανάκαμψη της Ν.Δ. από την ηγεσία της οποίας ζητά «να εκφράσει τον μεσαίο χώρο»





Διακριτή την παρουσία του κάνει για άλλη μια φορά ο βουλευτής Ν. Τρικάλων της Ν.Δ. και πρώην υπουργός κ. Σωτήρης Χατζηγάκης. Με δημόσιες τοποθετήσεις του τις τελευταίες ημέρες κάνει σαφές πως δεν πρόκειται να εγκαταλείψει την πολιτική, βάζει τέλος στα σενάρια διαδοχής του στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση από τον γιό του Μικέλη και απευθύνει αυστηρό μήνυμα σε εσωκομματικούς του αντιπάλους «οι οποίοι χτυπούν μόνο κάτω από τη μέση».

«Εδώ και αρκετό  καιρό» λέει « δέχομαι εσωκομματικά χτυπήματα, από ανθρώπους οι οποίοι είναι προφανές πως δεν μπορούν να παράγουν πολιτική, αλλά επιδιώκουν πάντα να χτυπούν κάτω από τη μέση. Εγώ μπήκα στην πολιτική νεαρό παιδί, από διάθεση για προσφορά και ειλικρινή αγάπη για τον τόπο μου και τους ανθρώπους του. Όλα αυτά τα χρόνια, από το 1974 το έχω αποδείξει πόσο αγαπώ τον τόπο μου και τους ανθρώπους του. Εξελίχθηκα στην πολιτική, ανέβηκα τα σκαλοπάτια ένα-ένα, χωρίς πάτρωνες και χωρίς να στηρίζομαι σε οικονομικά συμφέροντα.  Στηρίχτηκα μόνο στις δικές μου δυνάμεις, διάβασα πολύ, μελέτησα και ανέλυσα μέσα από τα βιβλία μου τις ιδεολογικές μου απόψεις. Σήμερα είμαι 65 ετών, δόξα τω Θεώ έχω την υγεία μου, και νιώθω εξίσου δυνατός να συνεχίσω να πολιτεύομαι για αρκετά χρόνια ακόμα.  Κατά καιρούς διαδίδουν διάφορα, ωστόσο εγώ θα είμαι εδώ».



-Κυκλοφορούν διάφορες φήμες ότι σκοπεύετε να αποσυρθείτε και να πολιτευτεί ο γιος σας στις επόμενες εκλογές. Μιλούν μάλιστα για οικογενειοκρατία…


Είναι ένα από τα χτυπήματα κάτω από τη μέση που επιχειρούν. Επαναλαμβάνω πως εγώ θα είμαι παρών. Επαναλαμβάνω επίσης ότι ορισμένοι μπερδεύουν εσκεμμένα την οικογενειοκρατία με την αξιοκρατία. Εγώ ανέβηκα ένα-ένα τα σκαλιά της ιεραρχίας στην πολιτική στηριζόμενος μόνο στις δικές μου δυνάμεις, χωρίς δεκανίκια, χωρίς να στηρίζομαι σε ξένες πλάτες και διάφορα συμφέροντα.

Όσο για τον γιο μου τον Μικέλη, είναι μόλις 24 ετών, οι μεταπτυχιακές του σπουδές στην Αμερική βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ παράλληλα ασχολείται με την μελέτη και την συγγραφή. Πρόσφατα άλλωστε ολοκληρώσαμε μαζί το βιβλίο μας με τίτλο ΚΙΝΑ. Αντιλαμβάνεστε ότι άλλες είναι οι προτεραιότητές του σε αυτή τη περίοδο της ζωής του και όχι η πολιτική.

Ο κ. Σ. Χατζηγάκης στέλνει μήνυμα και στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας ζητώντας ουσιαστικά να ανοίξει αυτή τους ορίζοντές του και να εκφράσει μεγαλύτερες δυνάμεις του εκλογικού σώματος. «Νομίζω ότι η Ν.Δ. σήμερα θέλει και πρέπει  να εκφράσει τον «μεσαίο χώρο» για να γίνει και πάλι πλειοψηφικό ρεύμα στην κοινωνία» λέει και συμπληρώνει: «Ο «μεσαίος χώρος»  αποτελεί προέκταση του «κοινωνικού φιλελευθερισμού», που είναι η  πολιτική για την οποία μιλά σήμερα ο Αντ. Σαμαράς. Και πρέπει να σας πω ότι στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 πρώτος μίλησα για τον «κοινωνικό φιλελευθερισμό» μέσα σε ένα από τα πρώτα μου βιβλία, ωστόσο ήταν άλλες οι ανάγκες εκείνης της εποχής και άλλες σήμερα. Σήμερα μέσα από την ιδεολογία του «μεσαίου χώρου» η Ν.Δ. μπορεί να καταθέσει μια νέα πρόταση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της εποχής, που αφορούν τους μετανάστες, τις γυναίκες, τους αγρότες, τη μεταποίηση, το περιβάλλον, την βιοηθική κλπ.».



-Και για τον «μεσαίο χώρο» έχετε γράψει βιβλίο αν δεν κάνω λάθος…



Πιστεύω στην πολιτική του «μεσαίου χώρου». Σήμερα, στη μεταπολιτική περίοδο, αναζητούνται νέοι όροι και ιδέες και μέσα από τα όσα έχει να εκφράσει ο «μεσαίος χώρος» μπορεί να  επιτευχθεί υπέρβαση απέναντι στα όσα η νεοφιλελεύθερη εποχή μας πρεσβεύει. Δεν μπορεί να γίνεται αποδιοπομπαίος τράγος το Κράτος ή οι πολιτικοί. Ούτε να επιτρέψουμε στα οικονομικά συμφέροντα να δρουν ανεξέλεγκτα. Γιατί αυτό επιχειρείται με την συλλήβδην επίθεση εναντίον των πολιτικών.



-Όντως οι πολιτικοί γίνονται αποδιοπομπαίοι τράγοι, μα για πρώτη φορά ακούμε και εκφράσεις όπως «ντιντήδες» από στελέχη του κόμματός σας ή «κοπρίτες» από τον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης…



Αποδοκιμάζω αυτές τις εκφράσεις στην πολιτική. Και θα ‘θελα αποδοκιμασία πιο έντονη και από τον δικό μου χώρο. Αυτό το ύφος σίγουρα δεν μας ταιριάζει,  δεν ταιριάζει στην παράταξη του Κων/νου Καραμανλή, του Γ. Ράλλη, του Ευ. Αβέρωφ, του Κ. Μητσοτάκη, του Κ. Καραμανλή και του Αντ. Σαμαρά σήμερα. Στην πολιτική ο λόγος πρέπει να είναι παιδευτικός. Φράσεις σαν αυτές αποδομούν και διαβάλουν το ύφος της πολιτικής. Περνάνε ένα μήνυμα ολέθριο, κατεβάζοντας την πολιτική στα καταγώγια και σαφώς δεν διασφαλίζουν μια ευπρεπή πάλη ιδεών. Σήμερα υπάρχει μια παγκόσμια οικονομική κρίση και θα πρέπει να της δώσουμε μια διάσταση ιδεολογική.



-Πως την βλέπετε αλήθεια την εξέλιξη της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας;



Κοιτάξτε να δείτε. Το χρέος είναι μια οικονομική πραγματικότητα στη χώρα μας, το οποίο δημιουργήθηκε κυρίως την δεκαετία του 1980, από τις πολιτικές που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις του Ανδρέα Παπανδρέου.. Κανείς δεν λέει ότι δεν κάναμε λάθη στην πολιτική που εφαρμόσαμε και εμείς, αλλά σίγουρα δεν συμβαίνει αυτό που λέει το ΠΑΣΟΚ  ότι δηλαδή για όλα φταίει η Κυβέρνηση της πενταετίας 2004-2009. Αυτό είναι όχι μόνο άδικο, αλλά ψευδές και  συκοφαντικό. Η Κυβέρνηση θα πρέπει να μας πει τι θέλει και τι στόχους έχει. Υπάρχουν σημαντικά εργαλεία εντός της Ελλάδος, όπως ο αναπτυξιακός Νόμος και άλλες δυνατότητες που παρέχονται μέσα από τον προϋπολογισμό, τα οποία παραμένουν ανενεργά τον τελευταίο ενάμισι χρόνο. Το 1929 σε ανάλογα μεγάλη κρίση με τη σημερινή, το Κράτος ήταν αυτό που τράβηξε μπροστά και οδήγησε στην έξοδο από την κρίση. Η Κυβέρνηση Καραμανλή κατασυκοφαντήθηκε για την προσπάθεια που έκανε να προσελκύσει επενδυτές στην Ελλάδα. Επιχειρείται να δοθεί η εντύπωση ότι υπάρχει πλήρης καταστροφή και έτσι τίθενται σε κίνδυνο εθνικά ζητήματα. Τα οικονομικά προβλήματα δεν λύνονται με δόγματα-σοκ, τα οποία όπου εφαρμόστηκαν απέτυχαν.



-Υπάρχει περίπτωση να βγούμε από το Μνημόνιο; Έχει πρόταση η Ν.Δ.;



Η πρόταση της Ν.Δ. είναι μια πρόταση η οποία στην τελική της κατεύθυνση είναι καλή. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει μια συνεννόηση όλων των πολιτικών δυνάμεων, ώστε να συμφωνήσουμε πάνω σε συγκεκριμένους τομείς, ώστε να ξεφύγουμε από αυτήν την κρίση. Πιστεύω ότι καλώς ή κακώς μπήκαμε στο Μνημόνιο. Καλώς η στάση της Ν.Δ. είναι ενάντια στο Μνημόνιο και θα πρέπει να καταθέσουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση πάνω σ’ αυτό. Σ’ αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η πρότασή μου ώστε να υπάρξει συνεννόηση με όλες τις πολιτικές δυνάμεις, πάνω σε συγκεκριμένα σημεία, ώστε να πετύχουμε την έξοδο από το Μνημόνιο.

Κλείνουμε την συζήτησή μας με τον κ. Σ. Χατζηγάκης αναλύοντας την τρέχουσα της πολιτική επικαιρότητα. «Δεν βλέπω εκλογές σύντομα» λέει «εκτός πια κι αν είναι τόσο μεγάλη η κοινωνική αναταραχή που θα προκληθεί. Εγώ θέλω και εκτιμώ πως σε δεδομένη στιγμή θα υπάρξει, συνεννόηση των πολιτικών δυνάμεων πάνω σε συγκεκριμένα ζητήματα». Ο ίδιος δεν αποφεύγει να μιλήσει και για την «Δημοκρατική Συμμαχία» καθώς και για ορισμένες φήμες που υπήρξαν ότι θα μπορούσε να αποχωρήσει από τη Ν.Δ.,  λέγοντας πως «εγώ είμαι ο αρχαιότερος βουλευτής της Ν.Δ.. Εγώ έχτισα τη Ν.Δ. και την πονάω ίσως περισσότερο απ’ τον καθένα. Δεν απεμπολώ έτσι εύκολα τις ιδέες μου. Εγώ είμαι σίγουρος ότι η Ν.Δ. θα είναι πρώτο κόμμα στις επόμενες εθνικές εκλογές και ήδη μέχρι το καλοκαίρι να το δείτε θα είναι πρώτο κόμμα. Όσον αφορά το κόμμα της κας Μπακογιάννη, τώρα, η εκτίμηση που κάνω είναι  ότι έχει πιθανότητες εισόδου στην επόμενη Βουλή».





 

Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου