Τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα μετά τις κατολισθήσεις στα Τέμπη και η ανάγκη για εξυπηρέτηση της κίνησης μεταξύ των δύο Νομών – Στο ΠΕΠ οι παρακάμψεις Αρτεσιανού και Ριζοβουνίου
Οι κατολισθήσεις στα Τέμπη και η διακοπή της κυκλοφορίας στο συγκεκριμένο σημείο της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης, δημιούργησε νέα κυκλοφοριακά δεδομένα. Πλέον ένα μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας από την Νότια, προς την Βόρεια Ελλάδα και αντίστροφα «εξυπηρετείται» μέσω της εθνικής οδού, Τρικάλων – Καρδίτσας- Λαμίας.
Η αυξημένη κίνηση στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο απέδειξε ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται ως εθνικός. Το μεγαλύτερο μήκος του, χρονολογείται από το 1970.
Επομένως, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει όχι μόνο την αυξημένη κίνηση των οχημάτων λόγω του αποκλεισμού των Τεμπών, αλλά ούτε καν την πρόσβαση της Δυτικής Θεσσαλίας στην Νότια Ελλάδα. Το γνωστό επιχείρημα για την κατασκευή του Ε65 που χρησιμοποιήθηκε χρόνια τώρα για να μην εκσυγχρονιστεί το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο, αποδείχθηκε έωλο.
Γιατί ο Ε65 θα είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος, ενώ η εθνική οδός Τρικάλων – Καρδίτσας θα εξυπηρετεί την κίνηση μεταξύ των δύο νομών. Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν κάποιες πρωτοβουλίες, τόσο από την πλευρά του νομάρχη Τρικάλων κ. Ηλία Βλαχογιάννη, όσο και από την πλευρά του νομάρχη Καρδίτσας κ. Φώτη Αλεξάκου, για τον εκσυγχρονισμό του συγκεκριμένου οδικού δικτύου, οι οποίες δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα.
Μόλις, τώρα, εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ και στο ΠΕΠ Θεσσαλία οι παρακάμψεις Αρτεσιανού και Ριζοβουνίου.
Το συνολικό μήκος των παρακάμψεων ανέρχεται σε 5,20 χλμ. Η οδός θα έχει χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα στο μέσον.
Η ένταξη του έργου πέρασε από χίλια κύματα μέχρι να ολοκληρωθεί πλήρως ο φάκελος. Όπως είναι γνωστό παρότι το έργο είναι αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, αφού πρόκειται για τμήμα Εθνικής οδού, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καρδίτσας θεωρώντας το έργο πρώτης προτεραιότητας συμπλήρωσε τον φάκελο του έργου συντάσσοντας την γεωλογική μελέτη και επικαιροποιώντας τις υπόλοιπες μελέτες που είχαν εκπονηθεί επί Νομαρχίας Κώστα Παπακυρίτση.
Μετά από συμφωνία του Νομάρχη με τον πρώην Περιφερειάρχη κ. Φ. Γκούπα, με απόφασή του το έργο θα αποκεντρώνονταν για να περιέλθει στην αρμοδιότητα της Νομαρχίας.
Για το σκοπό αυτό η Νομαρχία υπέβαλλε αυτή την αίτηση ένταξης τον Οκτώβριο.
Η απόφαση αποκέντρωσης δεν υπογράφηκε ποτέ αφού μεσολάβησαν οι εκλογές, με αποτέλεσμα η πρόταση να μην αξιολογηθεί. Τελικώς, το έργο εντάχθηκε στο ΠΕΠ, οπότε αναμένεται και η δημοπράτησή του.
erevna.gr
Δημοσίευσέ το στο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου