Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2012

Μια Τρικαλινή ανάμεσα σε φωτιές και δακρυγόνα...


Η  Ελένη Γεωργοπούλου, απέδειξε για ακόμα μια φορά πόσο ταλαντούχα σκηνοθέτης είναι






Ανάμεσα σε φωτιές και δακρυγόνα, διαδηλώσεις και κρίσιμες ψηφοφορίες, απεργίες και κλειστούς σταθμούς Μετρό, κρύο και βροχές, συνεχίστηκε, για δεύτερη Κυριακή, το Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων 5 o’clock Tea-tro, που διοργανώνουν από κοινού το Teatro Pasion και το Altera Pars.

Ελεύθερη αγορά, του Λουίς Αραούχο

Στο όμορφο φουαγιέ της Μεγάλου Αλεξάνδρου 123, απολαύσαμε το Αίμα του καταξιωμένου καταλανού δραματουργού Σέρτζι Μπελμπέλ, σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ.

Η Ελένη Γεωργοπούλου, η οποία επιμελήθηκε σκηνοθετικά τη δραματοποιημένη ανάγνωση του έργου, απέδειξε για ακόμα μια φορά πόσο ταλαντούχα σκηνοθέτις είναι, αφού κατάφερε να παρουσιάσει ένα άρτιο αισθητικά και σκηνοθετικά αποτέλεσμα και να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού, το οποίο, αψηφώντας τις δυσκολίες και τα προβλήματα, βρέθηκε το απόγευμα της Κυριακής 12 Φεβρουαρίου στο Altera Pars για να παρακολουθήσει το δεύτερο έργο της σειράς των δώδεκα αναλογίων.



Το παρόν στο θεατρικό αναλόγιο, έδωσε και ο καταλανός διευθυντής του Ινστιτούτου Θερβάντες Εουσέμπι Αγιένσα Πρατ, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό και συνεχάρη τους διοργανωτές του Φεστιβάλ, καθώς και όλους τους συντελεστές που συμμετείχαν στη χθεσινή ανάγνωση.

Το Φεστιβάλ συνεχίζεται την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου, με το έργο Ελεύθερη Αγορά του μαδριλένου δραματουργού Λουίς Αραούχο. Το Teatro Pasion μάς ενημερώνει για το έργο ότι «ο Α, ένας δικηγόρος διεφθαρμένος και σεξουαλικά διεστραμμένος, που έχει συνηθίσει να αγοράζει ό,τι θέλει με το χρήμα: επαγγελματικούς θριάμβους, πολιτικούς, άδειες παραμονής για τους μετανάστες και απατηλά προνόμια,  δεν μπορεί να δεχτεί πως αδυνατεί να κάνει το ίδιο με τη Β, μια πόρνη, μετανάστρια, χωρίς άδεια παραμονής, την οποία υποχρεώνει να συμμετάσχει σε διεστραμμένα σεξουαλικά παιχνίδια.  Μια μεταφορά για την εκμετάλλευση και τις σχέσεις σε μια αγορά που ονομάζεται ελεύθερη, αλλά αποκλείει αυτούς που “δεν έχουν τα κότσια”».

Τη σκηνοθετική επιμέλεια της Ελεύθερης Αγοράς υπογράφει η Βάσω Καμαράτου, η οποία σπούδασε στο εργαστήρι υποκριτικής της Ελένης Σκότη, στο «Θέατρο Επί Κολωνώ», όπου και παρακολούθησε πολλά σεμινάρια. Στο ίδιο θέατρο, έλαβε μέρος και ως ηθοποιός στις παραστάσεις: Bug, του Tracy Letts σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη, Less, performance της ομάδας 33 με τον Κώστα Κουτσολέλο, Untitled 4, performance και Αυτή δεν είναι η δική σου ιστορία;, devised physical theatre παράσταση σε σκηνοθεσία Αλεξάνδρας Παυλίδου. Στον κινηματογράφο, εμφανίστηκε στις ταινίες μικρού μήκους Relation τού Ερμάνδου Σούση και Δυτικά της Εδέμ τού Ζαφείρη Χαϊτίδη, ενώ στην τηλεόραση, συμμετείχε στη σειρά Σε είδα, στο επεισόδιο Ο άνδρας της ζωής μου, σε σκηνοθεσία Στρατούλας Θεοδωράτου.

Μεγάλη στιγμή στην έως τώρα θεατρική της καριέρα ήταν η συνεργασία της με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό στο θεατρικό έργο τού Δημήτρη Δημητριάδη Πεθαίνω σαν χώρα. Η τελευταία της δουλειά, το Τέλμα (ο τίτλος είναι βασισμένος σε αναγραμματισμό του «Άμλετ»), η οποία παρουσιάστηκε φέτος το φθινόπωρο στο Bios, είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της με τον Μιχάλη Παλίλη (ο οποίος επίσης συμμετέχει στο Φεστιβάλ των θεατρικών αναλογίων, όπου σκηνοθετεί στις 8 Απριλίου τη δραματοποιημένη ανάγνωση του έργου Βαρκελώνη, ένας χάρτης, της καταλανής δραματουργού Λιουίζα Κουνιγιέ, ενώ το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου, ανεβάζει στο Black Box του Θεάτρου «Επί Κολωνώ», το Κόντρα στη δημοκρατία, ενός άλλου καταλανού συγγραφέα, τουΕστέβα Σολέρ.).

Στους δύσκολους καιρούς που ζούμε,  είναι άκρως παρηγορητικό ότι το θέατρο αντιστέκεται, φέρνοντας τους ανθρώπους πιο κοντά και συμβάλλοντας στην αφύπνιση των συνειδήσεων. Αξίζει να το στηρίξουμε!

Δημήτρης Ψαρράς



Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου