Θα χρησιμοποιηθεί από την Περιφέρεια Ηπείρου - Μια ιστορία 65 ετών ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες στην περιοχή Καλαμπάκας. Η αναφορά γίνεται στην ιστορική μεταλλική γέφυρα Μουργκανίου που εγκατέστησε ο Ελληνικός Στρατός το 1946.
Πρόκειται για μια γέφυρα λυόμενη τύπου «Μπέλλεϋ» που ο Στρατός έστηνε προσωρινά για την διέλευση από ποταμούς. Και επειδή στην Ελλάδα ουδέν μονιμότερο εκ του προσωρινού η γέφυρα αυτή χρησιμοποιήθηκε για 60 περίπου χρόνια. Ήταν μέχρι πριν 8 – 10 χρόνια όταν η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Τρικάλων κατασκεύασε την νέα γέφυρα.
Στο σημείο που έστεκε η μεταλλική γέφυρα «Μπέλλεϋ» μέχρι το 1946 υπήρχε ξύλινη γέφυρα που κάηκε.
Έτσι την ίδια χρονιά ξεκίνησε το στήσιμο της μεταλλικής γέφυρας όπου χωρίς καμία αλλαγή χρησιμοποιήθηκε μέχρι το 1971 περίπου. Τότε ανακατασκευάστηκε (κυρίως το δάπεδο) και χρησιμοποιήθηκε για άλλα τριάντα χρόνια. Ήταν ο κόμβος που ένωνε την Θεσσαλία με την βορειοδυτική Ελλάδα.
Με την κατασκευή της νέας γέφυρας σταμάτησε η κυκλοφορία στην «Μπέλλεϋ».
Έτσι πολλοί ήταν οι φορείς που θέλησαν να τους παραχωρηθεί, κυρίως Δήμοι, Νομαρχίες κ.ά.
Ένας εκ των Δήμων που έκρουσε την πόρτα του Στρατού να χρησιμοποιήσει την γέφυρα ήταν ο Δήμος Χασίων.
Η γέφυρα θα τοποθετούνταν στον Άγιο Θεοδόσιο Γαύρου στον Ίωνα Ποταμό. Όμως όπως εξήγησε στην στήλη μας ο πρώην Αντιδήμαρχος του Δήμου κ. Ζούζουλας το κόστος διάλυσης και επανατοποθέτησης της γέφυρας ήταν αρκετά μεγάλο και η περίπτωση απορρίφτηκε.
Ήλθε όμως η Περιφέρεια Ηπείρου όπου αιτήθηκε από τον Ελληνικό Στρατό την γέφυρα και το αίτημά της έγινε δεκτό.
Βέβαια η διαδικασία κράτησε πάνω από τρία χρόνια κυρίως γιατί από την γέφυρα διερχόταν δίκτυα (ΟΤΕ κ.ά.) που έπρεπε να απομακρυνθούν.
Η διάλυση της γέφυρας ανατέθηκε σε εργολάβο που υπό την επίβλεψη και συμβουλεύοντα της Μεραρχίας Ηπείρου έπιασε δουλειά.
Θα χρειαστούν πάνω από 10 μέρες ώστε να απομακρυνθεί η 68 μέτρων γέφυρα που το βάρος της ξεπερνάει τους 100 τόννους μετάλλων.
Να τονίσουμε πως η γέφυρα παραχωρείται προσωρινά και θα περιέλθει και πάλι στον Ελληνικό Στρατό αν χρειαστεί.
Τέλος για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η γέφυρα είχε τοποθετηθεί από το 711 τάγμα μηχανικού Καβάλας το 1946.
ΕΡΕΥΝΑ του Βαγγέλη Γκιάτα
Δημοσίευσέ το στο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου