Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Διαμαρτύρονται οι φίλοι του Σιδηροδρόμου στα Τρίκαλα


Άναυδοι παρακολουθούμε αυτές τις μέρες την ψυχρή εκτέλεση ενός « πληρωμένου συμβολαίου δολοφονίας » του σιδηροδρόμου στη χώρα μας και στην περιοχή μας ειδικότερα.




Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Μεταφορών και δικτύων εμφανίζονται πλέον ανοικτά σαν άβουλα  και πειθήνια όργανα των νονών του οδικού λόμπι και καταστρέφουν ότι σιδηροδρομικό έχει κτίσει η πατρίδα μας έως σήμερα.

Καινούργιες γραμμές που ανακατασκευάστηκαν πρόσφατα και ξοδεύτηκαν γι αυτό κολοσσιαία ποσά, εγκαταλείπονται στην τύχη τους και σε λίγο θα λεηλατηθούν πλήρως από τις συμμορίες που ήδη μεταφέρουν διαρκώς τα καινούργια υλικά της σιδηροδρομικής υποδομής στα χυτήρια μετάλλων σε διάφορες περιοχές της χώρας μας, χωρίς η πολιτεία να αντιδρά αποτελεσματικά.

Ειδικά στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας και αφού πριν δεκαέξι μήνες η προηγούμενη κυβέρνηση κατήργησε το Ιντερσίτι 47/48, που ήταν από τα πλέον αποδοτικά τρένα του ΟΣΕ, η σημερινή τώρα κυβέρνηση καταργεί και τα ανταποκρινόμενα τρένα, ώστε να μηδενιστεί εντελώς η επιβατική κίνηση της γραμμής  για να οδηγηθεί με μαθηματική ακρίβεια και η γραμμή της Δυτικής Θεσσαλίας στο οριστικό κλείσιμο.

Καλούμε τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους του τόπου μας που σιωπούν εκκωφαντικά μέχρι τώρα, να εγκαταλείψουν επιτέλους αυτή την απαράδεκτη στάση τους και να προστατέψουν τα συμφέροντα των κατοίκων της περιοχής μας όπως έχουν καθήκον. Άλλωστε για το λόγο αυτό έχουν εκλεγεί και μισθοδοτούνται αδρά από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Δίνουμε σήμερα στη δημοσιότητα το υπόμνημα που συντάξαμε μετά τη σύσκεψη των φορέων που έγινε στα Τρίκαλα στις 27/12ου/2010 και το οποίο προσπαθήσαμε με πολλούς τρόπους να προωθήσουμε προς το υπουργείο και τη διοίκηση του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χωρίς όμως καμία αντίδραση και ανταπόκριση από μέρους τους.

Οι εξελίξεις δρομολογούνται πλέον αποκλειστικά στους σκοτεινούς διαδρόμους του υπουργείου, χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψη  οποιαδήποτε άποψη και πρόταση των φορέων και χωρίς να δίνεται κανένας λογαριασμός για το πού και πώς θα ξοδευτούν τα πενήντα εκατομμύρια της ετήσιας κρατικής επιδότησης.

Όλες οι εξαγγελίες περί διαφάνειας και διαύγειας φαίνονται πια σαν μία άνευ προηγουμένου κοροϊδία της κοινωνίας μας.

Μετά από πρόσκληση του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων έγινε στα Τρίκαλα την Τετάρτη 29/12ου/2010 σύσκεψη φορέων της περιοχής, εν όψει των αλλαγών στα σιδηροδρομικά δρομολόγια.

Μετά από διεξοδική συζήτηση αποφασίστηκε ομόφωνα να διεκδικήσουμε τα εξής:

1.  Μέχρι να ενεργοποιηθεί το νέο πλέγμα  δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  να μην καταργηθούν σε καμία περίπτωση τα τοπικά δρομολόγια Λάρισας-Καλαμπάκας  και Παλαιοφαρσάλλου-Καλαμπάκας.

Η κατάργηση τώρα αυτών των δρομολογίων θα είχε σαν συνέπεια να μην υπάρχει δυνατότητα ταξιδιού το πρωί  και το μεσημέρι  για την  Αθήνα ούτε επιστροφή στη δυτική Θεσσαλία το μεσημέρι και το απόγευμα από την πρωτεύουσα. Συγκεκριμένα δεν νοείται πλέγμα δρομολογίων με ένα μόνο ζεύγος για την Αθήνα,  με αναχώρηση μάλιστα από Καλαμπάκα το απόγευμα και ακόμα μία μόνο δυνατότητα ταξιδιού για τη Θεσσαλονίκη. Ένα τέτοιο πλέγμα είναι καταδικασμένο σε πλήρη αποτυχία.

2.  Ζητάμε οι τιμές των εισιτηρίων να μην αυξηθούν και ιδιαίτερα σε καμία περίπτωση να μην υπερβούν αυτές των ΚΤΕΛ. Σας γνωρίζουμε ότι το εισιτήριο στο ΚΤΕΛ στη διαδρομή Τρίκαλα-Αθήνα με επιστροφή στοιχίζει σήμερα 40 Ευρώ και ότι το ΚΤΕΛ κάνει πολλές  προσφορές όπως εκπτώσεις σε ανάπηρους,  σε φοιτητές, σε πολύτεκνους,  τρίτεκνους και επαγγελματίες,  ενώ δωρίζει στα πέντε εισιτήρια το ένα κλπ. κλπ.

Αν το ζεύγος 884/885 τιμολογηθεί  όπως ανακοινώσατε σαν IC, τότε το εισιτήριο του τρένου  ακόμα και στη Β’ θέση θα υπερβεί κατά πολύ  το αντίστοιχο του ΚΤΕΛ οπότε προφανώς το  δρομολόγιο θα μείνει χωρίς επιβάτες και σε λίγο θα καταργηθεί.

3. Εάν η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιμείνει στις παραπάνω αλλαγές αποφασίσαμε ότι είμαστε αναγκασμένοι να καταθέσουμε,  με μεγάλη μας  λύπη,  μηνυτήρια αναφορά στον  εισαγγελέα εναντίον  κάθε υπευθύνου για σκόπιμη υπονόμευση των συμφερόντων της εταιρίας από τα ίδια της τα στελέχη  και σκόπιμη, με ενδεχόμενο  δόλο,  πριμοδότηση των ανταγωνιστικών προς το τρένο οδικών μεταφορικών μέσων, παρά την έγκριση ετήσιας χρηματοδότησης με ποσό πενήντα εκατομμυρίων ευρώ από το κράτος για την ενίσχυση των δρομολογίων  της εταιρίας.

4.  Επειδή, όπως φυσικά σας είναι γνωστό,  τα αποδοτικά για τον ΟΣΕ δρομολόγια στην περιοχή μας είναι τα απευθείας   προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη δεν θα είχαμε αντίρηση να καταργηθούν όλα τα τοπικά δρομολόγια Λάρισας-Καλαμπάκας, εφόσον όμως  πρώτα αντικατασταθούν  από ένα μίνιμουμ πλέγμα απευθείας δρομολογίων. Ειδικά για τα δρομολόγια της Αθήνας προτείνουμε  πλέγμα τριών ζευγών ανά εικοσιτετράωρο  που μπορεί να εκτελεστεί από δύα αυτοκινητάμαξες AEG  σε κύκλωμα δύο ημερών


Ο συρμός που φθάνει στην Καλαμπάκα στις 13.00 μπορεί να κανει και ένα ζεύγος Καλαμπάκας-Παλαιοφαρσάλλου για μεσημβρινό δρομολόγιο όπως γίνεται και σήμερα. Αν μάλιστα η ανταπόκριση είναι  και προς και από την Αθήνα και τη  Θεσσαλονίκη τότε θα πρόκειται για ένα πολύ επιτυχημένο επίσης δρομολόγιο.

Το νυκτερινό ζεύγος  προτείνεται για να αποτραπεί το ανώφελο και πολυέξοδο καθημερινό  πήγαινε έλα των  συρμών στο μηχανοστάσιο της Λάρισας. Με κατάλληλη μάλιστα τιμολογιακή πολιτική μπορεί να ξαναπάρει, αυτό το ζεύγος,  τους πολυάριθμους επιβάτες που παλαιότερα χρησιμοποιούσαν τα νυκτερινά δρομολόγια του ΟΣΕ και που τώρα πια τους νέμονται αποκλειστικά οι ανταγωνιστές.

Για τα δρομολόγια της Θεσσαλονίκης αρκεί προς το παρόν το επιτυχημένο δρομολόγιο 591/592 και η εξασφάλιση στον Παλαιοφάρσαλλο ανταπόκρισης των Αθηναϊκών δρομολογίων με τα ηλεκτροκίνητα της Θεσσαλονίκης. Μια τέτοια, έξυπνη κατά τη γνώμη μας,  κίνηση  θα ενίσχυε ακόμα περισσότερο την πληρότητα των δρομολογίων Αθήνας-Καλαμπάκας.

Με την ελπίδα ότι έστω και την τελευταία στιγμή θα μελετήσετε σοβαρά τις προτάσεις αυτές  που και στο παρελθόν σας έχουμε υποβάλλει, ζητούμε άμεσα να έχουμε μία συνάντηση μαζί σας.

Οι εκπρόσωποι των  φορέων.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων



Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου