Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Πιο κοντά η παράκαμψη Παλαιομοναστήρου - Δρόμος 4,5 χλμ. που θα περνά δεξιά από το χωριό


Μια ακόμη θετική εξέλιξη υπήρξε πριν λίγες ημέρες στο θέμα του δρόμου που θα οδηγεί από τα Τρίκαλα στην Πύλη. Εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα «Παράκαμψη Πύλης – Παλαιομονάστηρο» του έργου «Νέα Εθνική Οδός Τρικάλων Άρτας».





Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της ένταξης του πρώτου τμήματος του έργου, του δρόμου από γέφυρα Καραβόπορου μέχρι Λυγαριά, στο ΕΣΠΑ, με συνολικό προϋπολογισμό 25.827.000 ευρώ. Η έγκριση της ΜΠΕ έγινε με ΚΥΑ των υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης, Υποδομών και Περιβάλλοντος στα τέλη του 2010 και αφορά σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν στη διάρκεια κατασκευής του συγκεκριμένου τμήματος, προκειμένου να μην διαταραχθεί το περιβάλλον.

Για παράδειγμα, απαγορεύεται η αυθαίρετη αμμοληψία από τον Πορταϊκό ποταμό,  η δημιουργία νέων δανειοθαλάμων στον Κόζιακα, η δημιουργία ανεξέλεγκτων δανειοθαλάμων, ο περιορισμός της σκόνης μέσω κάλυψης της καρότσας των φορτηγών, η διάθεση υγρών αποβλήτων στον Πορταϊκό και άλλες λεπτομέρειες, αναγκαίες για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και η παρακολούθηση των εκσκαφών από την αρμόδια ΛΔ Εφορεία Κλασικών Αρχαιοτήτων. Οι υποχρεώσεις βαρύνουν όσους ασχοληθούν με το έργο σε όλα του τα στάδια (από τη μελέτη και τη δημοπράτηση, μέχρι την παραλαβή και τη λειτουργία του.


Τι θα κατασκευαστεί

Βάσει όσων αναφέρονται στη ΜΠΕ, θα κατασκευαστεί ένας δρόμος 4,5  χλμ. που θα περνά δεξιά από το Παλαιομονάστηρο. Πρόκειται για νέα χάραξη, η οποία θα ακολουθεί σχεδόν την κοίτη του Πορταϊκού από το ύψος της γέφυρας Παραποτάμου (αυτό το τμήμα ανήκει στο ήδη ενταχθέν έργο). Θα συναντάται, δε, με τον περιφερειακό της Πύλης, οδηγώντας όλους τους επισκέπτες των ορεινών εκτός του χωριού, μειώνοντας την όχληση, τόσο στο Παλαιομονάστηρο, όσο και στην Πύλη. Φυσικά, για όσους θα θέλουν να στρίψουν σε Άγιο Βησσαρίωνα και Πύλη θα υπάρχουν δύο νέοι ισόπεδοι κόμβοι, αλλά και τρεις παράπλευροι δρόμοι για την εξυπηρέτηση όσων έχουν χωράφια και βιοτεχνίες στην περιοχή. Επίσης, θα σταματήσει η κυκλοφορία στην παμπάλαια μονή γέφυρα προς Άγιο Βησσαρίωνα, αφού θα κατασκευαστεί μία νέα, λίγα μέτρα πιο πάνω.

Η υπάρχουσα γέφυρα, στην οποία μαντεύουμε αν έρχεται άλλο όχημα από απέναντι, θα παραδοθεί και αυτή στους πεζούς. Τι απομένει; Να γίνει ο έλεγχος των μελετών για το έργο και η πολιτική απόφαση για ένταξή του στο ΕΣΠΑ ή στο ΠΔΕ. Επομένως, δεν μπορεί να τεθεί χρονοδιάγραμμα, αλλά σαφώς, βοηθά στην ένταξή του η προηγούμενη απόφαση για το πρώτο τμήμα της νέας εθνικής οδού.
Θανάσης Μιχαλάκης - Ενεργός Πολίτης

Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου