Πέμπτη 14 Ιουλίου 2011

Στην Κακαρδίτσα, την ψηλότερη κορυφή της δυτικής Θεσσαλίας

Το Σαββατοκύριακο 9-10 Ιουλίου ήταν προγραμματισμένη η ανάβαση της Κακαρδίτσας σε υψόμετρο 2.429μ με εκκίνηση από το Γαρδίκι.

Ξεκινήσαμε το μεσημέρι του Σαββάτου για τον όμορφο προορισμό μας με σκοπό τη διανυκτέρευση σε σκηνές. ¨Όμως λόγω της μικρότερης από την αρχικό προγραμματισμό συμμετοχής και της ύπαρξης καταλύματος μείναμε  στην γραφική και φιλόξενη Αθαμανία  όπου και απολαύσαμε το βράδυ με κρασοκατάνυξη τις τοπικές λιχουδιές (κοψίδια). Αφού συσκεφθήκαμε ‘’επί μακρόν’’ αποφασίσαμε να ανεβούμε με τα αυτοκίνητα ψηλότερα στον  Πρόδρομο (1540μ) όπου λέγεται ότι ήταν και η έδρα του Βασιλιά Αθάμα και απ’ όπου πήρε και το όνομα της η Αθαμανία αλλά και ο παλιός δήμος Αθαμάνων που αποτελούνταν από τα χωριά Μουτσιάρα, Γαρδίκι και Τζούρτζια και από  κει να αρχίσουμε την επίπονη αλλά και όλο υποσχέσεις ανάβαση  για την κατάκτηση της κορυφής.

Τα ξυπνητήρια προγραμματίστηκαν για τις πέντε και κατά τις έξι ήμασταν στον σημείο εκκίνησης.  Ξεκινήσαμε την πορεία μας πριν την ανατολή του ήλιου  μέσα στα βελάσματα και τα κουδουνίσματα των πολλών αγελάδων των κτηνοτρόφων της περιοχής (Αθαμανίας)  αλλά και ενός μεγάλου κοπαδιού πανέμορφων αλόγων με τα  πουλάρια  τους. Αφού περάσαμε από βατά μονοπάτια μέσα σε φτέρες  συνοδεία  κυνηγών και λαγόσκυλων  και  από σπανά και τραχιά μέρη   που φυτρώνει τσάι   συνοδεία  μιας παρέας που ήρθε γι’ αυτό,  φτάσαμε στα  Γαρδικιώτικα βοσκοτόπια και στην ποτίστρα (1770μ περίπου)  κάτω από την κορυφή Κουρούνα και  πάνω από τα μαντριά  στη θέση Στρογγυλό όπου καταλήγει ο αμαξιτός χωματοδρόμος. Από εδώ άρχισε η απότομη ανάβαση μέσα σε ένα  μεγάλο και   δύσβατο λούκι. Εν τω μεταξύ είχε αρχίσει να ανατέλλει ένας λαμπρός ήλιος που άρχισε να δυσχεραίνει το έργο μας. Κάνοντας στάσεις για ξεκούραση και δροσιά φτάσαμε στα ριζά της απόληξης των κορυφών όπου μας συνόδευε ένα  δροσερό αεράκι.

Η Κακαρδίτσα είναι ένα ορεινό συγκρότημα με τρία βουνά: Ο κύριος όγκος σχηματίζει μια μακρόστενη κορυφογραμμή με ψηλότερη κορυφή την Κακαρδίτσα.   Είναι ένα γυμνό βουνό  με άφθονα νερά που τροφοδοτούν τον Άραχθο και τον Αχελώο, και αποτελεί το φυσικό όριο μεταξύ των νομών Τρικάλων και Άρτας. Εδώ έπρεπε να αποφασίσουμε ποιά από τις κορυφές θα ακολουθήσουμε. Διαλέξαμε την πιο βατή και μετά από μια ώρα φτάσαμε στην κορυφή όμως τα σχετικά όργανα μας υπέδειξαν ότι είχε  υψόμετρο 2370μ.

Από κει η θέα ήταν καταπληκτική αλλά ο δυνατός και ψυχρός τώρα αέρας δεν μας επέτρεψε να σταθούμε για πολύ. Έτσι αφού αγναντέψαμε τις γύρω κορυφές  και  την λίμνη των Ιωαννίνων με το νησάκι της και αφού ξεκουραστήκαμε και κολατσίσαμε βιαστικά, ξεκινήσαμε και για την ψηλότερη και πιο επικίνδυνη  κορυφή.

Έπρεπε να ξανακατέβουμε αν θέλαμε να αποφύγουμε το δύσκολο πέρασμα του κακοτράχαλου αυχένα και έτσι αφού περάσαμε από χαλιάδες, ανεβήκαμε απότομα καλύπτοντας  υψομετρικά άλλα  200μ. Φτάσαμε επιτέλους στο πρώτο πλάτωμα  και μετά από δέκα λεπτά στο δεύτερο και ψηλότερο σημείο όπου και   το υψομετρικό κολωνάκι της Γεωγραφικής Υπηρεσίας του Στρατού. Μετά από εξαντλητική πορεία 4 περίπου ωρών είχαμε το δικαίωμα να απολαύσουμε τη  θέα.

Ευτυχώς ο αέρας είχε κοπάσει και έτσι παραμείναμε πέραν των  συνηθισμένων  φωτογραφιών κορυφής,  αρκετή ώρα ώστε όχι μόνο να ικανοποιηθούμε  με την πανοραμική θέα, αλλά και για να κάνουμε λεπτομερή  χαρτογράφηση της γύρω περιοχής βλέποντας εκτός της λίμνης καθαρά και  το Ματσούκι, τους Καλαρρύτες κλπ. Ανατολικά βρίσκονταν το βουνό της Παχτουρνιάσκας και βόρεια ο Καταραχιάς. Απέναντι ακριβώς   τα Τζουμέρκα  που τα χωρίζει  το ρέμα των Μελισσουργών.

Με δυσκολία πήραμε το δρόμο της επιστροφής που αν και πιο σύντομος,  ήταν λόγω του επικλινούς εδάφους και της έλλειψης δένδρων αρκετά επίπονος. Την κούραση αυξάνει και η αφόρητη ζέστη που έχει τις μεσημβρινές ώρες η περιοχή. Επιστρέψαμε στις 4 το μεσημέρι  ικανοποιημένοι στην Αθαμανία. Η ομάδα των επισκεπτών αναχώρησε για να γνωρίσει και το Γαρδίκι.

Για κάποιους από μας που καταγόμστε από την περιοχή ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία να δούμε με μάτια μας όλα όσα για χρόνια πλάσαμε με την φαντασία μας από τις αφηγήσεις των πατεράδων μας και των παππούδων, ενώ ο μικρός Αποστόλης ένιωσε χαρούμενος που ολοκλήρωσε επιτυχώς  την ανάβαση,  όπως  είχε υποσχεθεί στον παππού του.

Σημείωση: Για όσους έχουν χρόνο υπάρχει ένα αξιόλογο βιβλίο έκδοσης Φ.Ι.ΛΟ.Σ. ΤΡΙΚΑΛΩΝ-ΑΦΩΝ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ Αθήνα 2010 και σε αναδημοσίευση πέρσι  από το ΒΗΜΑ με σχόλια του συμπολίτη Θεοδώρου Νημά του Γάλλου περιηγητή ΛΕΟΝ ΕΖΕ (Leon Heuzey) με τίτλο «ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΤΟΥ 1858» "Excursion dans la Thessalie turque en 1858", Παρίσι 1927 για να πληροφορηθούν εκτός των άλλων και το πως είδε και περιγράφει ο περιηγητής  την Κακαρδίτσα στο ως άνω βιβλίο.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Το Σαββατοκύριακο 16-17 Ιουλίου θα συμμετάσχουμε στην Πανελλήνια Ορειβατική Συνάντηση στην Δίρφη. Περισσότερες πληροφορίες στα γραφεία του συλλόγου - Ομήρου 6 (κάτω από το ΚΑΠΗ), τηλ. 2431072077 κάθε Παρασκευή από 9.00 έως 11 μμ.

Ενδιαφέρουσες ειδήσεις και υλικό θα βρείτε στην ιστοσελίδα μας στη διεύθυνση www.trikalasport.gr