Για 150 εισιτήρια Εργατικής Εστίας που ακυρώθηκαν εγγράφως, από την θεατρική παραγωγή «5η Εποχή», που παρουσίασε την παράσταση «Άμλετ» την Τετάρτη 6 Ιουλίου στην πόλη των Τρικάλων, μιλά η πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Τρικάλων κ. Κωνσταντίνα Δήμα.
Περί τα 600 εισιτήρια όπως μάθαμε δήλωσε στον «Ασκληπιό» η παραγωγή ότι «έκοψε» στο Φρούριο των Τρικάλων την Τετάρτη το βράδυ… αν και το υπαίθριο θέατρο ήταν κατάμεστο. Από τις 955 θέσεις που υπάρχουν, ζήτημα είναι να ήταν άδειες οι 50. Τα υπόλοιπα εισιτήρια που πήγαν; Γιατί δεν δηλώθηκαν στον «Ασκληπιό»; Προφανώς για να γλιτώσει η θεατρική παραγωγή, τα ποσοστά επί τις εκατό, στο σύνολο των εισιτηρίων της παράστασης, που ήταν υποχρεωμένη να αποδώσει στον «Ασκληπιό», για την παραχώρηση του θεάτρου και την διαφήμιση της παράστασης.
Στην ερώτηση που απευθύναμε στον σκηνοθέτη της παράστασης κ. Θέμη Μουμουλίδη σχετικά με την ακύρωση των εργατικών εισιτηρίων, απάντησε: «Δεν έχουμε κάτι με τους εργαζόμενους, έχουμε ένα πάρα πολύ χαμηλό εισιτήριο, στην τιμή σχεδόν που θα παίρναμε και από την Εργατική Εστία. Από την άλλη το θέατρο των Τρικάλων είναι μικρής χωρητικότητας.
Δεν έχουμε κανένα λόγο να πάρουμε μεταχρονολογημένα χρήματα. Το δημόσιο σήμερα χρωστάει πάρα πολλά χρήματα, δεν μπορώ να πιστώσω κανένα ούτε για μια μέρα, όπως δεν μπορεί να με πιστώσει το δημόσιο ταμείο ή η εφορία και το ΙΚΑ. Αυτό είναι επιλογή της παραγωγής μας».
Για την ιστορία, αναφέρουμε ότι η «5η Εποχή» είναι μια θεατρική επιχείρηση η οποία στηρίζεται στην εταιρική σχέση, δηλαδή οι ηθοποιοί συμμετέχουν στα έσοδα των παραστάσεων ποσοστιαία και συνεισφέρουν την παρουσία τους, το όνομά τους και φυσικά την εργασία τους.
Για την ιστορία επίσης αναφέρουμε, ότι ο πρωταγωνιστής του έργου κ. Αιμίλιος Χειλάκης, αρνήθηκε να δώσει συνέντευξη, ούτε ακόμα μια απλή δήλωση όταν του το ζητήσαμε, για όλα όσα άκρως επίκαιρα διαπραγματεύεται ο Σαίξπηρ στο έργο του (την ανθρώπινη διάβρωση από την εξουσία, την πολιτική, τα αποτελέσματα της πτώσης αρχών και αξιών κ.α) ούτε φυσικά για όσα διαπραγματεύεται εκείνος ως ηθοποιός επί σκηνής κάθε βράδυ ενσαρκώνοντας τον Άμλετ, με το αιτιολογικό: «Όταν μιλάω, το κάνω μόνο για την προώθηση της δουλειάς μου, μόνο πριν τις παραστάσεις».
Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι: τι θα μπορούσε άραγε να είχε πει ο κ. Χειλάκης, στην περίπτωση που του ζητούνταν συνέντευξη στα Τρίκαλα πριν από την παράσταση; Είναι σίγουρο σύμφωνα με τα λεγόμενά του, ότι θα έδινε τα πάντα, για να «σαγηνέψει» λεκτικά, απαντώντας στις ερωτήσεις περί εξουσίας, πολιτικής και πτώσης αρχών και αξιών. Το θέμα είναι πόσο βαθιά πιστεύει σε αυτές… ακόμα και επί σκηνής, όταν ενδύεται ένα τόσο μεγάλο ρόλο, σε ένα από τα πλέον κορυφαία έργα του διεθνούς δραματολογίου… και αυτό είμαστε σίγουροι ότι το κατάλαβε ικανός αριθμός θεατών, που βρίσκονταν στο θέατρο… για να δει μια παράσταση Σαίξπηρ και όχι έναν «σαγηνευτικό» ηθοποιό… που ξεχνά ή μπερδεύει τα λόγια του…
Λέλα Κατεχάκη
Δημοσίευσέ το στο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου