Σάββατο 12 Ιουνίου 2010

Γιώργος Καΐκης: Βγήκαν στην γύρα … να κάνουν το άσπρο - μαύρο!


Το ΥΠΔΒΜΘ, δηλ. η κυβέρνηση, εξαπόλυσε τους «σοφούς» μουτζαχεντίν της, για να «διαφωτίσουν» τους γονείς για το πόσο καλό είναι το «Νέο αποκεντρωμένο ολοήμερο σχολείο».



Ήδη γυρίζουν τα σχολεία, που έχουν το θλιβερό προνόμιο να οριστούν πιλοτικά υποχρεωτικά ολοήμερα, Για να πείσουν τους γονείς ότι οι αλλαγές είναι για το καλό τους.

Να πειστούμε δηλαδή, ότι οι ίδιοι που μας κλέβουν τον ιδρώτα μας, που χαρίζουν αμύθητο πλούτο στους τραπεζίτες, τους εφοπλιστές και τους βιομηχάνους, και που την ίδια στιγμή τρώνε το εισόδημά μας με τους νέους φόρους, την ακρίβεια, τις περικοπές των κοινωνικών δαπανών ... θέλουν το καλό μας!


Να πειστούμε δηλαδή, ότι οι ίδιοι που θεσμοθετούν τη δια βίου ανασφάλιστη, κακοπληρωμένη απασχόληση, καταργούν τις Συλλογικές Συμβάσεις, και μας βάζουν να δουλεύουμε ως τα βαθιά μας γεράματα ... νοιάζονται για το μέλλον των παιδιών μας!

Πόσο εθελόδουλοι και ανόητοι νομίζουν ότι είμαστε?
Από το περιεχόμενο τουΑΝΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥ ΩΡΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ, φαίνεται καθαρά τι επιδιώκουν
Το καλό και το κακό σχολείο

• Ξεκινά η πλήρης διαφοροποίηση των σχολείων σε καλά και κακά σχολεία. Μέσα από την «προαιρετική απογευματινή ζώνη», η οποία θα πραγματοποιείται μετά τις 2 το μεσημέρι, τα γνωστικά αντικείμενα θα καθορίζονται με εισήγηση του διευθυντή, «ο οποίος θα συνυπολογίζει», λένε«Τις δυνατότητες της σχολικής μονάδας (ενδιαφέροντα μαθητών, μαθησιακό επίπεδο, προτιμήσεις γονέων, ευελιξία στις ώρες αποχώρησης των μαθητών, υλικοτεχνική υποδομή, πλεονάζουσες ώρες )!!!». Δηλαδή, άλλα θα μαθαίνει το παιδί στο ένα σχολείο, άλλα στο διπλανό. Δεν πρέπει να έχουν όλα τα σχολεία τις ίδιες δυνατότητες? Δεν έχουν όλοι οι μαθητές τις ίδιες ανάγκες? Δεν πρέπει να έχουν όλοι οι μαθητές την ίδια δυνατότητα να μάθουν γράμματα? Και ποιος πρέπει να το καθορίζει αυτό? Και ποιος θα εξασφαλίζει ότι θα υπάρχουν υποδομές, προσωπικό για να φτάσουν όλοι οι μαθητές-ανεξάρτητα από τις κοινωνικές και οικογενειακές τους αναφορές το καλύτερο μορφωτικό επίπεδο?
• Η διαφοροποίηση θα προχωρήσει και ανάμεσα στους μαθητές μέσα στην ίδια τάξη. Λένε, ότι το κάθε παιδί, θα κατακτά ξεχωριστά τη γνώση! Σύμφωνα με την γνώμη του, όπως και αν έχει δημιουργηθεί αυτή! Δηλαδή, μετακυλούνε την πολύ σοβαρή ευθύνη της διαμόρφωσης ενός μορφωτικού προγράμματος που έχει ανάγκη η κοινωνία για να διαμορφώσει το δικό της αύριο, στην ατομική επιλογή κάθε μαθητή ή ακόμα και του γονιού του. Και πήραν και τη σύμφωνη γνώμη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου γι 'αυτό ... Δηλαδή το κάθε παιδί θα έχει το δικό του πρόγραμμα από το πλούσιο πάγκο των χορηγών και αλλοίμονο στο παιδί που δεν τα «παίρνει» ...!


Πως φτάσαμε από το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ στον ΠΑΓΚΟ ΤΩΝ ΧΟΡΗΓΩΝ ...?
• Αν ένα σχολείο δεν έχει την υλικοτεχνική υποδομή, τι θα κάνει?Θυμίζουμε ότι μειώθηκαν τα κονδύλια του προϋπολογισμού κατά 871 εκ. και η πρώτη δόση που έχει έρθει στα σχολεία για το 2010 είναι κατά τα 2 / 3 μικρότερη, τη στιγμή που το 50% των σχολείων δεν έχουν λύσει το πρόβλημα της ... θέρμανσης! Και αν το προσωπικό ενός σχολείου δεν επαρκεί τι θα κάνει? Θυμίζουμε τους 17.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς που θα διοριστούν από Σεπτέμβρη και την πλήρη διάλυση του ΟΣΚ με παράλληλη μεταφορά των αρμοδιοτήτων του στην Τοπική Διοίκηση.! Και όλα αυτά κάτω από την καθημερινότητα των 30αριων τμημάτων, που έρχονται ... Από πού θα πρέπει να βρει τα χρήματα η σχολική κοινότητα για να υλοποιήσει την απογευματινή ζώνη? Μήπως θα ανταλλάσει πακετάκια δραστηριοτήτων με χορηγίες? Μήπως θα αναπτυχθεί και ανταγωνισμός ανάμεσα στα σχολεία για το πιο σχολείο θα έχει τον καλύτερο χορηγό?

Επιμήκυνση της πρωινής ζώνης κατά 2 ώρες για Α, Β Δημοτικού και κατά 1 ώρα για τις υπόλοιπες τάξεις, με πολλές δεξιότητες και καμία ουσιαστική γνώση
• Παραβιάζουν κάθε παιδαγωγική αρχή, παραβιάζουν την ανάγκη των μικρών ηλικιών για δημιουργικό παιχνίδι και την ανάπτυξη της συλλογικότηταςδιευρύνοντας τις ώρες τις διδασκαλίας. Είναι γνωστό ότι μετά τις 12, ιδιαίτερα τα μικρά παιδιά, είναι εξαντλημένα ανίκανα να παρακολουθήσουν την όποια εκπαιδευτική διαδικασία, οπότε το μόνο που μπορούν να κάνουν οι δάσκαλοι είναι προσπάθεια για ... «Να κάνουν τα παιδιά ησυχία». Ας μην ανησυχούμε όμως θα μας φέρουν τους ψυχολόγους αργότερα για να λύσουν τις παραβατικές τους συμπεριφορές ...
• Οι επιπλέον ώρες δίνονται για να εκπαιδεύσουν τα παιδιά μας στις κρίσιμες δεξιότητες, Που τόσο έχει ανάγκη η αγορά. Σε έκθεσή της η Ε.Ε. εφιστούσε «την προσοχή στη σημασία της πρόσβασης των μαθητών από την προσχολική κιόλας ηλικία (!!!) ... στην πολυγλωσσία για την εξασφάλιση της κινητικότητας των αυριανών εργαζόμενων». Κάπως έτσι βρίσκουμε στο ΑΝΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ την ξένη γλώσσα και τους η / υ από την Α 'Δημοτικού. Ο νέος εργαζόμενος χτίζεται από πολύ νωρίς. Όχι μόνο όταν μεγαλώσει, αλλά εδώ και τώρα!
• Η εισαγωγή των μαθητών της Α Δημοτικού στην ηλεκτρονική πραγματικότητα, Χωρίς να λαμβάνεται υπόψη οι ιατρικές έρευνες για τον διαρκώς αυξανόμενο νεανικό εθισμό στους η / υ ή οι πολλαπλές σωματικές καταστροφές που μπορεί να προκαλέσει η έκθεση ενός 5χρονού στον υπολογιστή ή ακόμα και η αδυναμία του παιδιού να διακρίνει την εικονική από την φυσική πραγματικότητα, δείχνει τον καημό τους να αναζωογονήσουν τη συγκεκριμένη αγορά (κάτι αντίστοιχο έγινε με τα lap tops Γυμνασίου της Α ') και να φτιάξουν από νωρίς επιδέξιους χρήστες διαφόρων προγραμμάτων, τα οποία θα πρέπει να αναγνωρίζουν σαν πελάτες αύριο.
• Το σύνθημα «η τσάντα στο σχολείο» καταρρέει! Η τσάντα επιστρέφει στο σπίτι και μάλιστα πιο βαριά για τις νεανικές πλάτες, αφού ενώ η υποχρεωτική ύλη αυξάνει, η Μελέτη συρρικνώνεται δίνοντας τη θέση της στις ποικίλες δραστηριότητες.

• Παρατείνεται η παραμονή των παιδιών στο σχολείο, κατά 2 επιπλέον ώρες, χωρίς να λαμβάνονται μέτρα για αναβάθμιση των υποδομών, της υγιεινής και της ασφάλειας, για την αύξηση του προσωπικού, εκπαιδευτικού και βοηθητικού, οδηγώντας τα παιδιά στην πλήρη ιδρυματοποίηση.
• Για την υλοποίηση της προαιρετικής ζώνης, θα επιστρατεύονται ακόμα και εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Που θα έχουν την αντίστοιχη ειδικότητα. Υποβάλλοντας, έτσι, τα παιδιά μας σε συνεχή αλλαγή δασκάλων. Η σταθερή σχέση παιδιού - δασκάλου που είναι τόσο απαραίτητη για την ανάπτυξη της εμπιστοσύνης και της συνεργασίας, ιδίως στις μικρές ηλικίες, πάει περίπατο.

• Η σίτιση των μαθητών μεταφέρεται στις 2 - ° 2:30 μ.μ, κάνοντας ακόμα πιο απαραίτητη την ύπαρξη κυλικείων στα σχολεία, αφού τα παιδιά θα πρέπει να εξασφαλίζουν 2 γεύματα από το σπίτι τους ή από το προσφιλές κυλικείο. Από τοκετερινγκ αύριο .... Θα έρχεται μετά η διατροφική αγωγή-τι ειρωνεία-να τα εκπαιδεύσει στην διατροφική αξία που μπορεί να έχει το πλαστικό τάπερ με ολίγον από σάντουιτς ...!

• Τίθεται το ερώτημα: όποιος διευθυντής ή εκπαιδευτικός αρνηθεί να υλοποιήσει το πιλοτικό πρόγραμμα θα περνάει από ΕΔΕ?!
Η μέχρι τώρα εμπειρία γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών από τη λειτουργία του ολοήμερου είναι μία:

- Τους τραπεζοκόμους τους προσλαμβάνουν και τους πληρώνουν οι γονείς (γιατί δεν προβλέπονται !!!!).
- Οι καθαρίστριες δεν επαρκούν και οι γονείς τσοντάρουν στο μισθό που παίρνουν για να κάτσουν λίγο παραπάνω, προκειμένου να καθαριστεί το σχολείο,
- Οι υλικοτεχνικές υποδομές δεν επαρκούν ούτε στο ελάχιστο για τη σίτιση, ξεκούραση, το παιχνίδι των μαθητών (στη ίδια αίθουσα τρώνε, διαβάζουν, ξεκουράζονται).
- Οι εκπαιδευτικοί γίνονται τιραμόλες για να καλύψουν τις ανάγκες της απογευματινής ζώνης,
- Όλα Και πάνω απ ', οι μικροί μαθητές επιστρέφουν κατάκοποι στο σπίτι τους, μετά από ένα εξαντλητικό 8 ή και 10ωρο, για να συνεχίσουν στο φροντιστήριο, να καλύψουν τα κενά που τους δημιούργησε το ίδιο το σχολείο.
Το υπουργείο επικαλείται τις νέες παιδαγωγικές ανάγκες που κάνουν απαραίτητο το ολοήμερο σχολείο. Οι έρευνες τους διαψεύδουν: Τα παιδιά που παραμένουν στο ολοήμερο έχουν χαμηλότερες επιδόσεις! Άρα, το ερώτημα είναι: αφού καμιά παιδαγωγική ανάγκη δεν καλύπτεται από το ολοήμερο σχολείο ...ποιος τους ζήτησε να το κάνουν???

Αυτοί που στερούν τους γονείς από τα παιδιά τους, στην πιο κρίσιμη ηλικία για να βγει η μαμά και ο μπαμπάς απρόσκοπτα στην παραγωγή. Αυτοί που θέλουν εδώ και τώρα να φτιάξουν τον νέο τύπο εργαζόμενου, τον αμόρφωτο και συνεχώς καταρτιζόμενο, φορτωμένο με πλήθος άχρηστων για τη ζωή του πληροφοριών που θα πρέπει να ακολουθεί-ατομικά - τα θέλω της αγοράς.

Η πολιτική τους για το «νέο σχολείο», είναι αναπόσπαστο κομμάτι των γενικότερων επιλογών Ε.Ε., ΔΝΤ και κυβέρνησης. αυτό Γι 'βιάζονται να προχωρήσουν τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις τους πάσει θυσία, ακόμα και χωρίς προσχήματα. Λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο!
Το «νέο σχολείο» είναι ζήτημα που απασχολεί όλο το λαό και ιδιαίτερα του γονείς ,τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές αυτών των 800 σχολείων(6 για τα Τρίκαλα) που έχουν την ατυχία να οριστούν δια νόμου .

Είναι ανάγκη να υπάρξει αποφασιστική αντίσταση για να μην περάσουν αυτά τα μέτρα. Είναι η μεγαλύτερη υποχρέωση που έχουμε απέναντι στα παιδιά μας.



Γιώργος Καΐκης ,
μέλος ΔΣ Συλλογου Γονέων και Κηδεμόνων του 31ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων
μέλος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών



Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου