Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011

Εργολάβοι στην καθαριότητα της Καλαμπάκας


Ο Δήμος Καλαμπάκας είναι ο πρώτος από τους τέσσερις του νομού Τρικάλων, που θα κάνει χρήση της διάταξης για επαναφορά εργολάβων στην καθαριότητα.





Απόφαση για σύναψη συμβάσεων, για τους παλιούς Δήμους

 Μιας διάταξης που ψηφίστηκε προσφάτως και, όπως ήδη έχουμε γράψει, αφορά σε αποκομιδή απορριμμάτων με το προϋπάρχον καθεστώς, που μύρια όσα προβλήματα δημιούργησε σε εργαζόμενους σε εργολάβους. Και τούτο, διότι οι εργαζόμενοι είχαν - σε κάποιες περιπτώσεις - αρκετό καιρό να δουν το χρώμα του χρήματος και διαμαρτύρονταν στις παλιές δημοτικές αρχές, οι οποίες όμως δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι, αφού θεωρητικώς δεν εργάζονταν για αυτές, αλλά για τους εργολάβους.

Θεωρητικώς, ο «Καλλικράτης» είχε αποκλείσει την επαναφορά αυτού του καθεστώτος, που, ενίοτε, είχε καταγγελθεί ότι χρησιμοποιούνταν και για πελατειακές σχέσεις. Όμως, φαίνεται ότι, είτε πολλοί πίεζαν για συνέχιση των συμβάσεων αυτών, είτε όντως υπάρχουν προβλήματα στην καθαριότητα.

Το νέο νομικό πλαίσιο μοιάζει πιο αυστηρό, αφού προϋποθέτει την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου για τη σύναψη μιας νέας σύμβασης. Στην πράξη, όμως, είναι άγνωστο αν αυτή η διάταξη δεν υποκρύπτει κάτι διαφορετικό, με δεδομένο ότι η ύπαρξη εργολάβων από μόνη της δεν συνάδει με το νέο αυτοδιοικητικό καθεστώς, ούτε – κυρίως – με την τεράστια ανάγκη για εργασία. Εκτός κι αν η συγκεκριμένη διάταξη στοχεύει ακριβώς σε αυτό;

Στην απασχόληση κάποιων μέσω των εργολάβων, προκειμένου να φανεί μείωση της ανεργίας. Πάντως το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμπάκας αποφάσισε ομόφωνα να επιτρέψει τη σύναψη σύμβασης για 12 μήνες, για… όλον σχεδόν τον νέο Δήμο.

Συγκεκριμένα, συμβάσεις παροχής υπηρεσιών καθαριότητας θα συναφθούν για τις Δημοτικές Ενότητες Ασπροποτάμου, Βασιλικής, Καστανιάς, Κλεινοβού, Μαλακασίου, Τυμφαίων και Χασίων.

Δηλαδή, η δημοτική αρχή ομολογεί ότι το υπάρχον προσωπικό δεν επαρκεί για την αποκομιδή απορριμμάτων. Οι δε συμβάσεις, θα στοχεύουν σε αυτό ακριβώς: συλλογή και αποκομιδή στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών και στην καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων. Όπως γίνεται κατανοητό, με δεδομένο ότι το εύρος των υπηρεσιών είναι μεγάλο, θα σπεύσουν άπαντες να συμβληθούν με μάλλον ελαστικές σχέσεις εργασίες σε εργολάβους, για την καθαριότητα.

Εκείνο, πάντως, που προβληματίζει, είναι πώς θα γίνεται η αποκομιδή ανακυκλώσιμων υλικών, με δεδομένο ότι ο Δήμος μετέχει στην ΠΑΔΥΘ. Επιπροσθέτως, ο εξοπλισμός που χρειάζεται είναι σαφής και συγκεκριμένος, ενώ είναι πιθανόν να χρειαστεί και νέα σύναψη σύμβασης μεταξύ εργολάβου και ΠΑΔΥΘ – αν υλοποιηθεί αυτή η πρόβλεψη.

Το σίγουρο είναι ότι, με το που άνοιξε ο ασκός, κι άλλοι Δήμοι θα ακολουθήσουν μια πρακτική ανάθεσης υπηρεσιών, χωρίς να προσλαμβάνουν μόνιμο προσωπικό, επικαλούμενοι την οικονομική στενότητα, μην κάνοντας όμως, κάτι για αυτή.

Θανάσης Μιχαλάκης

Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου