Ζητά η δημοτική αρχή της πρωτεύουσας της Μαγνησίας – Κανένα έργο δεν πρόκειται να υλοποιηθεί στα Τρίκαλα και την Καρδίτσα – Τα εύλογα ερωτήματα για το ΠΕΠ Θεσσαλίας
Τα προτεινόμενα έργα που θα γίνουν ενόψει των Μεσογειακών Αγώνων 2013, παρουσίασε ο δήμαρχος Βόλου.
Με μία απλή ανάγνωση των έργων, εύκολα καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα, ότι έργα θα γίνουν στο Βόλο, θα γίνουν στη Λάρισα, αλλά όχι και στη Δυτική Θεσσαλία.
Συνολικά 147.000.000 ευρώ χρειάζεται μόνο ο Βόλος, προκειμένου να είναι έτοιμος, από πλευράς έργων και υποδομών, να φιλοξενήσει τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013, χωρίς σε αυτά να συμπεριλαμβάνονται οι λεγόμενες μεγάλες υποδομές, όπως η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου που θα εκτινάξουν στα ύψη των προϋπολογισμό.
Τα έργα που προτείνονται, είναι τριών κατηγοριών και αφορούν σε αθλητικές υποδομές, έργα ανάπλασης/ βελτίωσης της πόλης του Βόλου και σε έργα υποδομών, όπως η ηλεκτροκίνηση που θα συνδέει τη Μαγνησία με τη Λάρισα.
Για τα αθλητικά έργα, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, έχει ήδη εγκρίνει την κατασκευή 14 αθλητικών έργων, συνολικού ύψους 54,7 εκ. ευρώ, μόνο για την πόλη του Βόλου!
Προβλέπονται μια σειρά έργα τα οποία θα καταστήσουν τις πόλεις του Βόλου και της Λάρισας, πρωτοπόρες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε αθλητικές υποδομές.
Η δεύτερη κατηγορία έργων αφορά σε υποδομές στο πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου - Νέας Ιωνίας αλλά και στην ευρύτερη περιοχή του Νομού Μαγνησίας. Την ευθύνη υλοποίησης των «μεγάλων έργων» έχει η Περιφέρεια Θεσσαλίας, μέσω προγραμμάτων για Δημόσια Έργα ή μέσω του ΕΣΠΑ. Η τρίτη κατηγορία αφορά τα λεγόμενα μεγάλα έργα.
Το πιο σημαντικό από τα μεγάλα έργα που είναι απαραίτητα να γίνουν, είναι ο προαστιακός Βόλου - Λάρισας, με ηλεκτροκίνηση. Το κόστος για την κατασκευή του εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 65 εκ. ευρώ και η εκτιμώμενη λήξη κατασκευής του είναι ο Μάρτιος του 2012.
Στα μεγάλα έργα, χωρίς όμως να έχουν προϋπολογιστεί, οπότε τα ποσά που θα δαπανηθούν δεν συμπεριλαμβάνονται στα 147 εκατομμύρια ευρώ, είναι το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου, η Ε.Ο. Βόλου - Βελεστίνου, η παλαιά Ε.Ο. Βόλου - Λάρισας, η επαρχιακή οδό Ριζομύλου, το εθνικό δίκτυο εντός της πόλης του Βόλου, σιδηροδρομικές συνδέσεις, η ολοκλήρωση του περιφερειακού και η βελτίωση του λιμανιού. Επίσης, εντάσσονται η μετεγκατάσταση της Πυροσβεστικής και η ανακαίνιση και επέκταση του δικαστικού Μεγάρου.
Η αλήθεια για τη Δυτική Θεσσαλία
Από τα παραπάνω γίνεται για πολλοστή φορά, σαφές ότι η υπόθεση των Μεσογειακών αφορά αποκλειστικά την Ανατολική Θεσσαλία και όχι τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα, όπως επιπόλαια, προσπαθούσαν να μας πείσουν, πριν από ένα περίπου χρόνο και τοπικοί παράγοντες.
Τα ερωτήματα που πλέον απομένουν να απαντηθούν αφορούν κυρίως την πηγή χρηματοδότησης αυτών των υποδομών και τα αποτελέσματα αυτών, στη διεύρυνση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων στη Θεσσαλία.
Αν δηλαδή, θα καλυφθεί το κόστος των Μεσογειακών (υποδομές, οργανωτικό μέρος κ.α. ) από κονδύλια που προορίζονται για όλη τη Θεσσαλία, όπως το ΠΕΠ.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, στις ενδοπεριφερειακές ανισότητες που εντοπίζονται στη Θεσσαλία, καθώς τα νέα έργα στη Λάρισα και το Βόλο, όχι μόνο θα δρομολογήσουν την αναβάθμιση των υποδομών τους, αλλά διαμορφώνουν τους όρους για την ποιοτική μακροπρόθεσμη και πολύπλευρη οικονομική ανάπτυξή της. Με απλά λόγια, αν μέσω της ανισόρροπης υλοποίησης των μεγάλων έργων και δράσεων ενόψει των Μεσογειακών, στο Βόλο και τη Λάρισα, (σ.σ. θα υλοποιηθούν με ευθύνη της Περιφέρειας που ως κύριο χρηματοδοτικό μέσω έχει το ΠΕΠ το οποίο όμως υποτίθεται ότι στοχεύει στην άμβλυνση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων)θα διευρυνθούν περαιτέρω αυτές ανισότητες στη Θεσσαλία σε βάρος βέβαια, των Τρικάλων και της Καρδίτσας.
Του Λάζαρου Μάμαλη (ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΡΕΥΝΑ)
Δημοσίευσέ το στο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου