Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2009

«ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΡΑΣ: ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1960-1980» «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ»



Έκθεση του καταξιωμένου ζωγράφου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Λεωνίδα Κ. Μακρή από τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Τρικκαίων





ΕΓΚΑΙΝΙΑ 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Στο γενέθλιο τόπο του τα Τρίκαλα, απ όπου στην ουσία ποτέ δεν έφυγε, «επιστρέφει» ο καταξιωμένος ζωγράφος Χρίστος Καράς, με τη νέα του έκθεση, με τίτλο «Χρίστος Καράς: ζωγραφική 1960-1980», με την οποία εγκαινιάζεται στις 23 Οκτωβρίου ένα καινούργιο πολιτιστικό ίδρυμα, αληθινός φάρος τέχνης για την ευρύτερη περιοχή του νομού. Πρόκειται για τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Λεωνίδα Κ. Μακρή, ο οποίος υπήρξε διαπρεπής γιατρός και πολυσχιδής προσωπικότητα με πολύπλευρη δράση στην πόλη και στην περιοχή των Τρικάλων.


Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος και με αποκλειστικό σκοπό τη δημιουργία μιας κοιτίδας πολιτισμού στο Ν. Τρικάλων, το νεοκλασικό κτίριο ιδιοκτησίας του Ιδρύματος που βρίσκεται στο κέντρο της πόλεως των Τρικάλων στη συμβολή των οδών Βύρωνος και Γαριβάλδη, το οποίο υπήρξε η κατοικία του Ιδρυτή και ο χώρος εξάσκησης από αυτόν του ιατρικού λειτουργήματος εκμισθώθηκε στον Δήμο Τρικκαίων προκειμένου να λειτουργήσει από αυτόν και με τη συνδρομή του Ιδρύματος αποκλειστικά ως πολυχώρος πολιτιστικού ενδιαφέροντος και να φιλοξενήσει τη «Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών» του Ιδρύματος.

Την έκθεση υποδέχεται και ο δήμαρχος Τρικκαίων κ. Μιχάλης Ταμήλος σημειώνοντας: «Είναι πραγματικά μια ευτυχής συγκυρία για μένα ότι βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να εγκαινιάσω στην πόλη μας έναν καινούργιο χώρο πολιτισμού που ξεκινά τη λειτουργία του με την έκθεση ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες δημιουργούς, του Χρίστου Καρά. Με τη συγκεκριμένη έκθεση, ο ζωγράφος «επιστρέφει» στον γενέθλιο τόπο του.»


«Το έργο του Χρίστου Καρά εκτείνεται με συνέπεια και συνοχή, προσήλωση και ήθος, σε περισσότερα από πενήντα χρόνια», γράφει στο κείμενο του στον κατάλογο της έκθεσης ο ιστορικός τέχνης Γιάννης Μπόλης. «Η συγκεκριμένη έκθεση προσπαθεί να καταδείξει τις πρώτες ενότητες δουλειάς του, με χαρακτηριστικά έργα της περιόδου 1960-1980. Ο ίδιος άλλωστε προτείνει τα ταξινομικά πλαίσια, επιτρέποντάς μας να παρακολουθήσουμε γραμμικά το ανάπτυγμα της τέχνης του. Μέσα από τις συνέχειες και τις ασυνέχειες, αλλά και τη διάθεση αλλαγής και πειραματισμού που αυτές ορίζουν, μας δίνεται η δυνατότητα να εκτιμήσουμε και να αξιολογήσουμε την ποιότητα και τη σημασία των προτάσεών του, την πορεία μιας αξιόλογης εικαστικής έρευνας, την ενότητα και το συμπαγές των μορφοπλαστικών και των πνευματικών του αναζητήσεων.”

Από τη δεκαετία του 1970 και μέχρι σήμερα, συνεχίζει ο Γιάννης Μπόλης, η δραστηριότητα του Καρά περιλαμβάνει έναν εκτεταμένο κατάλογο από ατομικές εκθέσεις, που, πέρα από την καλλιτεχνική καταξίωση, καταδεικνύουν και τη μεγάλη εμπορική απήχηση της δουλειάς του. Τον κατάλογο συμπληρώνουν συμμετοχές σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και σε σημαντικές διοργανώσεις, ανάμεσά τους τα Ευρωπάλια στις Βρυξέλλες (1982) και η Μπιενάλε της Βενετίας (1984). Το ίδιο διάστημα μονογραφίες, βιβλία και κατάλογοι πλουτίζουν τη βιβλιογραφία για την τέχνη του, ενώ οι παρεμβάσεις του για την αναγκαιότητα εικαστικών θεσμών και υποδομών είναι συνεχείς. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, η ζωγραφική του εμπλουτίζεται, με τα βασικά στοιχεία της να επαναπροσδιορίζονται μέσα από μια νέα οπτική γωνία, μια μετα-ποπ εικονογραφία. Τα λουλούδια και τα φύλλα, ο καπνός και τα αντικείμενα της διαστημικής ποίησης, τα αισθησιακά γυναικεία γυμνά και πορτρέτα, τα αγάλματα, οι άντρες με τα καπέλα, τα ερωτικά συμπλέγματα, οι μυθολογικές μορφές και τα στιγμιότυπα της καθημερινής συνυπάρχουν με τα τριαντάφυλλα, τα κατευθυντήρια βέλη, τα κωνοειδή αντικείμενα, τις εκ προθέσεως κοινότυπες εικόνες και τα στερεότυπα της μαζικής κουλτούρας και της κατανάλωσης. Παραμένοντας συνεπής στη διαδικασία της καθαρής ζωγραφικής πράξης και αποφεύγοντας τους πρωτοποριακούς πειραματισμούς άλλων καλλιτεχνών της γενιάς του, ο Καράς αξιώνεται δικαιωματικά τον τίτλο ενός «ρομαντικού δημιουργού» -λυρικός και ποιητικός, αισθησιακός και ερωτικός, ιδεαλιστής και ονειροπόλος, ευαίσθητος και ευγενής.

Διάρκεια έκθεσης: 23 Οκτωβρίου -23 Απριλίου.




Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου