Δευτέρα 20 Ιουλίου 2009

«ΧΟΗΦΟΡΕΣ» ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΠΕΘΕ ΛΑΡΙΣΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΙΚO ΘΕΑΤΡΟ


Τετάρτη 22/7, 21.15, Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Τρικάλων (Φρούριο)
διοργάνωση ΠΟΔΤ



σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου με τη Λυδία Κονιόρδου και τον Νίκο Ψαρά





Εισιτήρια διατίθενται καθημερινά στο Λογιστήριο του ΠΟΔΤ , 9π.μ.-1.30 μ.μ., τηλ. 24310 78352
Τιμή εισιτηρίου: 20 ευρώ ενηλίκων, 15 ευρώ μαθητικό-φοιτητικό

Τις «Χοηφόρες» του Αισχύλου από το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας - Θεσσαλικό Θέατρο φέρνει ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Τρικκαίων την Τετάρτη 22 Ιουλίου 2009, στο Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Τρικάλων (Φρούριο). Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους η Λυδία Κονιόρδου και ο Νίκος Ψαρράς. Σκηνοθετεί ο Κώστας Τσιάνος.
Εισιτήρια διατίθενται καθημερινά στο Λογιστήριο του ΠΟΔΤ , 9π.μ.-1.30 μ.μ., τηλ. 24310 78352


Τιμή εισιτηρίου: 20 ευρώ ενηλίκων, 15 ευρώ μαθητικό-φοιτητικό
Συντελεστές της παράστασης:
Μετάφραση : Κώστας Τσιάνος, Σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνος, Κοστούμια : Ιωάννα Παπαντωνίου, Μουσική : Διονύσης Τσακνής, Χορογραφία: Κώστας Τσιάνος , Μουσική Διδασκαλία: Απόστολος Ψυχράμης, Βοηθός Σκηνοθέτη: Σπύρος Αυγουστάτος

Διανομή:
ΗΛΕΚΤΡΑ-ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ: Λυδία Κονιόρδου, ΟΡΕΣΤΗΣ: Νίκος Ψαρράς , ΠΥΛΑΔΗΣ: Δημήτρης Καλαντζής , ΤΡΟΦΟΣ: Ελένη Ουζουνίδου, ΟΙΚΕΤΗΣ: Θανάσης Χαλκιάς , ΑΙΓΙΣΘΟΣ: Γιώργος Στάμος , ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ: Γιώργος Δεληγιάννης , ΚΡΟΥΣΤΑ: Γιάννης Παπαγιαννούλης, ΛΥΡΑ: Χρήστος Ψωμιάδης.
ΧΟΡΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ: Ελένη Ουζουνίδου, Νικολέττα Βλαβιανού , Σοφία Αθανασοπούλου , Ευγενία Αποστόλου , Ηλέκτρα Γεννατά , Μαρία Δεληγιάννη , Ελένη Καρακάση , Έλενα Μαρσίδου , Λίλυ Μελεμέ, Σεβίλη Παντελίδου , Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου , Λουκία Στεργίου , Ειρήνη Τζανετουλάκου , Φωτεινή Τιμοθέου

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Λάρισας «Θεσσαλικό Θέατρο» μετά από 17 χρόνια, επαναλαμβάνει, την τραγωδία του Αισχύλου «Χοηφóρες», την οποία ανέβασε το 1992 στο Φεστιβάλ Επιδαύρου και σε όλη την Ελλάδα, είχε πολύ μεγάλη επιτυχία και δίκαια θεωρήθηκε σαν μια από τις πιο ενδιαφέρουσες σκηνικές προτάσεις στην Αρχαία Τραγωδία. Ο Κώστας Τσιάνος επιστρέφει στο «Θεσσαλικό Θέατρο» -ήταν ένας από τους ιδρυτές του- το οποίο που το υπηρέτησε για 22 χρόνια, από τα οποία τα 15 χρόνια ως καλλιτεχνικός διευθυντής. Το ίδιο και για την Λυδία Κονιόρδου που μέσα από τις παραστάσεις τραγωδίας του Θεσσαλικού Θεάτρου αναδείχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες ερμηνεύτριες τραγωδίας της χώρας μας. Τα εξαιρετικά κοστούμια είναι και πάλι της Ιωάννας Παπαντωνίου και έχουν παρουσιαστεί σε πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και στην Αμερική.

ΧΟΗΦΟΡΕΣ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Οι «Χοηφόρες» είναι το δεύτερο δράμα της μόνης τριλογίας που μας σώζεται, της Ορέστειας. Ο Αισχύλος «δίδαξε», ανέβασε δηλαδή σε παράσταση, την τριλογία αυτή («Αγαμέμνων», «Χοηφόροι», «Ευμενίδες») στα Μεγάλα εν άστυ Διονύσια το 458 και αναδείχτηκε με αυτήν νικητής στους δραματικούς αγώνες εκείνης της χρονιάς. Μια ένοχη γυναίκα (η Κλυταιμνήστρα), ως τίμημα παλιών σφαλμάτων, δολοφονεί τον σύζυγό της (τον Αγαμέμνονα, αμέσως μετά από την επιστροφή του από την Τροία) και διαφεντεύει μαζί με τον εραστή της Αίγισθο στις Μυκήνες. Ένας αθώος άντρα (ο Ορέστης, γιος του Αγαμέμνονα και της Κλυταιμνήστρας) ξεπληρώνει το φόνο του πατέρα του σκοτώνοντας, με τη βοήθεια της αδελφής του Ηλέκτρας, τη μάνα του. Τέλος, μια δίκη στην Αθήνα, στην οποίαν συμμετέχουν θεοί και άνθρωποι, αθωώνει τον Ορέστη και μετατρέπει τις αρχέγονες εκδικήτριες θεότητες που τον κυνηγούν, τις Ερινύες, σε Ευμενίδες, καλόγνωμες θεότητες για όσους από το σημείο εκείνο και πέρα θα σέβονται το δίκαιο. Οι «Χοηφόρες», επομένως, στέκουν στο μέσον μιας πορείας, κατά την οποία σημειώνεται η μετάβαση από έναν κόσμο τυφλής και ένοχης ανταπόδοσης σε έναν κόσμο έννομης δικαιοσύνης. Από την αρχή της τραγωδίας η ατμόσφαιρα είναι τελείως διαφορετική από το πρώτο έργο της τριλογίας, τον «Αγαμέμνονα». Σε αντίθεση με την Κλυταιμνήστρα, ο Ορέστης εδώ εκπροσωπεί έναν εκδικητή, του οποίου τα κίνητρα είναι αγνά. Η τραγική δύναμη του έργου βρίσκεται ακριβώς στο γεγονός ότι τόσο ο ίδιος όσο και η αδελφή του Ηλέκτρα, ελεύθεροι από κάθε ένοχο κίνητρο, πρέπει ωστόσο να πράξουν κάτι που είναι χειρότερο από ό,τι έγινε ήδη στον «Αγαμέμνονα»: να σκοτώσουν την ίδια τους τη μάνα.


Θωμάς Μπεχλιβάνης Φιλόλογος







Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου