Έγινε χθες Σάββατο 19/2ου/2011 στο Βόλο σύσκεψη των εξής φορέων:
Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας - Σύλλογος Συνταξιούχων Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, Λέσχη Σιδηροδρομικών Βόλου - Σύλλογοι Φίλων Σιδηροδρόμου Βόλου-Πηλίου, Λάρισας, Τρικάλων και Καρδίτσας.
Οι εκπρόσωποι των παραπάνω φορέων συζητήσαμε τις πρόσφατες δυσάρεστες εξελίξεις και ομόφωνα αποφασίσαμε να εκφράσουμε την πλήρη αντίθεσή μας σε κάθε προσπάθεια υποβάθμισης του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας.
Υπήρξε κοινή εκτίμηση όλων ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί για τη Θεσσαλία διαχρονικό μοχλό ανάπτυξης, καθώς είναι ένα μέσο που εξυπηρετεί τη μαζική μετακίνηση με ασφάλεια των πολιτών και την οικονομική και ταυτόχρονα οικολογική μεταφορά των προϊόντων και αγαθών γενικότερα.
Διαπιστώθηκε πλήρης ταύτιση απόψεων για την ανάγκη να υπάρξει συντονισμένη αντίδραση και ταυτόχρονα διεκδίκηση της ανάπτυξης του δικτύου και του σιδηροδρομικού έργου στην περιοχή της Θεσσαλίας.
Ομόφωνα αποφασίσαμε να διεκδικήσουμε τα ακόλουθα:
1. Να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την ηλεκτροκίνηση των γραμμών Βόλου-Λάρισας και Παλαιοφαρσάλλου-Καλαμπάκας. Το έργο πρέπει να θεωρηθεί ως ενιαίο και δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση να γίνει το έργο μόνο στον κλάδο Βόλου –Λάρισας τη στιγμή μάλιστα που η γραμμή της Δυτικής Θεσσαλίας είναι από άποψη υποδομής σύγχρονη γραμμή και εντελώς έτοιμη να δεχθεί την ηλεκτροκίνηση.
2. Να γίνει άμεση επαναδρομολόγηση του ζεύγους 47/48, που μπορεί να κυκλοφορήσει συνδεδεμένο με το 40/41 με διπλή αυτοκινητάμαξα AEG. Προκειμένου μάλιστα τα δρομολόγια αυτά να έχουν ανταγωνιστική τιμή εισιτηρίου ζητάμε να χαρακτηριστούν σαν IC μόνο στο τμήμα Παλαιοφάρσαλλος-Αθήνα και αντίστροφα. Αυτή η ρύθμιση θα επιτρέψει στα εν λόγω δρομολόγια να αυξήσουν πολύ τους επιβάτες, που θα τα χρησιμοποιούν πλέον και για τις ενδοθεσσαλικές μετακινήσεις τους.
3. Να ξαναλειτουργήσει αμέσως το δρομολόγιο ανταπόκρισης της δυτικής Θεσσαλίας με την αμαξοστοιχία 501 προς Αθήνα και να συνδυαστεί και με ανταπόκριση με ηλεκτροκίνητο τρένο προς τη Θεσσαλονίκη. Σημειώνουμε ότι σήμερα δεν γίνεται η συγκεκριμένη ανταπόκριση με αποτέλεσμα να ακινητοποιείται ο συρμός του 884/885 για πέντε ώρες στην Καλαμπάκα, ενώ σπαταλώνται για όλο αυτό το διάστημα άσκοπα ενέργεια και εργατοώρες.
4. Ζητάμε πληρέστερη αξιοποίηση της τουριστικής γραμμής του Πηλίου με αφετηρία των δρομολογίων την πόλη του Βόλου.
Επίσης τις ημέρες που φθάνουν στο Βόλο τα κρουαζιερόπλοια πρέπει να δρομολογηθεί θεματικό τουριστικό τρένο προς τη δυτική Θεσσαλία.
Επίσης στην κατεύθυνση της ανάπτυξης του τουρισμού στην περιοχή μας μπορούν να συμβάλουν τόσο τα δρομολόγια στο μουσειακό τρενάκι των Τεμπών όσο και τα καλοκαιρινά δρομολόγια στη γραμμή Νέων Πόρων-Πλαταμώνα που πρέπει από το ερχόμενο καλοκαίρι να επαναλειτουργήσουν οπωσδήποτε.
5. Τέλος τονίζουμε ότι τα έσοδα που τυχόν θα προκύψουν από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ πρέπει να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας και να μην σπαταληθούν σε άλλες κατευθύνσεις.
Οι εκπρόσωποι των φορέων.
Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας - Σύλλογος Συνταξιούχων Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, Λέσχη Σιδηροδρομικών Βόλου - Σύλλογοι Φίλων Σιδηροδρόμου Βόλου-Πηλίου, Λάρισας, Τρικάλων και Καρδίτσας.
Οι εκπρόσωποι των παραπάνω φορέων συζητήσαμε τις πρόσφατες δυσάρεστες εξελίξεις και ομόφωνα αποφασίσαμε να εκφράσουμε την πλήρη αντίθεσή μας σε κάθε προσπάθεια υποβάθμισης του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας.
Υπήρξε κοινή εκτίμηση όλων ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί για τη Θεσσαλία διαχρονικό μοχλό ανάπτυξης, καθώς είναι ένα μέσο που εξυπηρετεί τη μαζική μετακίνηση με ασφάλεια των πολιτών και την οικονομική και ταυτόχρονα οικολογική μεταφορά των προϊόντων και αγαθών γενικότερα.
Διαπιστώθηκε πλήρης ταύτιση απόψεων για την ανάγκη να υπάρξει συντονισμένη αντίδραση και ταυτόχρονα διεκδίκηση της ανάπτυξης του δικτύου και του σιδηροδρομικού έργου στην περιοχή της Θεσσαλίας.
Ομόφωνα αποφασίσαμε να διεκδικήσουμε τα ακόλουθα:
1. Να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την ηλεκτροκίνηση των γραμμών Βόλου-Λάρισας και Παλαιοφαρσάλλου-Καλαμπάκας. Το έργο πρέπει να θεωρηθεί ως ενιαίο και δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση να γίνει το έργο μόνο στον κλάδο Βόλου –Λάρισας τη στιγμή μάλιστα που η γραμμή της Δυτικής Θεσσαλίας είναι από άποψη υποδομής σύγχρονη γραμμή και εντελώς έτοιμη να δεχθεί την ηλεκτροκίνηση.
2. Να γίνει άμεση επαναδρομολόγηση του ζεύγους 47/48, που μπορεί να κυκλοφορήσει συνδεδεμένο με το 40/41 με διπλή αυτοκινητάμαξα AEG. Προκειμένου μάλιστα τα δρομολόγια αυτά να έχουν ανταγωνιστική τιμή εισιτηρίου ζητάμε να χαρακτηριστούν σαν IC μόνο στο τμήμα Παλαιοφάρσαλλος-Αθήνα και αντίστροφα. Αυτή η ρύθμιση θα επιτρέψει στα εν λόγω δρομολόγια να αυξήσουν πολύ τους επιβάτες, που θα τα χρησιμοποιούν πλέον και για τις ενδοθεσσαλικές μετακινήσεις τους.
3. Να ξαναλειτουργήσει αμέσως το δρομολόγιο ανταπόκρισης της δυτικής Θεσσαλίας με την αμαξοστοιχία 501 προς Αθήνα και να συνδυαστεί και με ανταπόκριση με ηλεκτροκίνητο τρένο προς τη Θεσσαλονίκη. Σημειώνουμε ότι σήμερα δεν γίνεται η συγκεκριμένη ανταπόκριση με αποτέλεσμα να ακινητοποιείται ο συρμός του 884/885 για πέντε ώρες στην Καλαμπάκα, ενώ σπαταλώνται για όλο αυτό το διάστημα άσκοπα ενέργεια και εργατοώρες.
4. Ζητάμε πληρέστερη αξιοποίηση της τουριστικής γραμμής του Πηλίου με αφετηρία των δρομολογίων την πόλη του Βόλου.
Επίσης τις ημέρες που φθάνουν στο Βόλο τα κρουαζιερόπλοια πρέπει να δρομολογηθεί θεματικό τουριστικό τρένο προς τη δυτική Θεσσαλία.
Επίσης στην κατεύθυνση της ανάπτυξης του τουρισμού στην περιοχή μας μπορούν να συμβάλουν τόσο τα δρομολόγια στο μουσειακό τρενάκι των Τεμπών όσο και τα καλοκαιρινά δρομολόγια στη γραμμή Νέων Πόρων-Πλαταμώνα που πρέπει από το ερχόμενο καλοκαίρι να επαναλειτουργήσουν οπωσδήποτε.
5. Τέλος τονίζουμε ότι τα έσοδα που τυχόν θα προκύψουν από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ πρέπει να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας και να μην σπαταληθούν σε άλλες κατευθύνσεις.
Οι εκπρόσωποι των φορέων.
Δημοσίευσέ το στο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου