Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Απορρίφθηκε η συνέχιση εργασιών στις υπόγειες διαβάσεις σε Σαράγια - Γκαζέλο



Μια τρύπα με νερό...
Θυμάστε τότε, όταν περιμέναμε να κατασκευαστούν οι δύο υπόγειες διαβάσεις σε Σαράγια και Γκαζέλο; Με την αναμονή θα μείνουμε!







Πριν λίγες ημέρες, στις 17 Φεβρουαρίου, η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της υπερ-περιφέρειας Θεσσαλίας ενημέρωσε την ΕΡΓΟΣΕ ότι η πρότασή της για ένταξη της συνέχισης των εργασιών στις διαβάσεις, καθώς και δύο ισόπεδοι κόμβοι, δεν προχωρά.

Δηλαδή, δεν εντάσσεται στο ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα στον Άξονα Προτεραιότητας 1 «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΗΠΕΙΡΟΥ 2007 - 2013».

Τόσο απλά. Και τόσο σημαντικά τραγικό, για δύο έργα που θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί πριν τρία χρόνια, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Χάθηκαν, δηλαδή, ήδη, όσα χρήματα έχουν δαπανηθεί για την κατασκευή της διάβασης στη θέση «Γκαζέλο» επί της Μετεώρων, έργο που ταλαιπώρησε όλους τους τρικαλινούς οδηγούς επί τρία σχεδόν χρόνια.



Από το 2006, δηλαδή, οπότε άρχισαν οι εργασίες, μέχρι το 2006, όταν η ΕΡΓΟΣΕ (η υπεύθυνη του έργου) διαπίστωσε αδυναμία της αναδόχου εταιρίας να τις συνεχίσει. Από την άλλη πλευρά, στα Σαράγια, υπάρχει ένα εγκαταλειμμένο εργοτάξιο, με τεράστια τρύπα που, προσφάτως, λόγω των βροχών, γέμισε με νερό. Ο σχεδιασμός προέβλεπε εκεί, κατασκευή διάβασης και δρόμου ικανού να «δέχεται» μικρά αυτοκίνητα, προς εξυπηρέτηση των κατοίκων, προκειμένου να αποσυμφορηθεί και ο κόμβος Ελευθερίας, όπως ήδη από το 2004 είχε αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο Τρικάλων.

 Αλλά τα έργα δεν συνεχίστηκαν, παρά τις συνεχείς – κατ’ έτος διαβεβαιώσεις των πρώην υπευθύνων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ στον τέως Δήμαρχο Τρικκαίων, Μιχ. Ταμήλο και δύο απαντήσεις σε ισάριθμες ερωτήσεις στον βουλευτή Χρ. Χάιδο (όλα αυτά, το διάστημα 2008-2010). Έτσι, φτάσαμε στον Ιούλιο του 2010, όταν η αρμόδια Διαχειριστική Αρχή απηύθυνε πρόσκληση στη ΕΡΓΟΣΕ για υποβολή πρότασης για συνέχιση του έργου. Η αίτηση χρηματοδότησης υποβλήθηκε μόλις πριν έναν μήνα, στις 20 Ιανουαρίου 2011, επισκέφθηκε Τρίκαλα και Καλαμπάκα στις 16 Φεβρουαρίου αρμόδιος υπάλληλος της Διαχειριστικής Αρχής, ήλεγξε τι υπάρχει και μία ημέρα μετά, δημοσιεύτηκε η απόρριψη της πρότασης. Γιατί; Διότι «στο στάδιο ελέγχου της πληρότητας των στοιχείων της

αίτησης χρηματοδότησης καθώς δεν υποβλήθηκαν συμπληρωματικά τα παρακάτω:
• Απόφαση διάλυσης της εργολαβίας «Κατασκευή δύο κάτω διαβάσεων στις θέσεις Σαράγια και Γκαζέλο του Δήμου Τρικκαίων στη Σιδηροδρομική Γραμμή Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας», τελικές επιμετρήσεις του κατασκευασμένου τμήματος (1ο υποέργο) και σχέδια υλοποιημένου – υπολειπόμενου τμήματος.
• Τεκμηρίωση του Π/Υ του υπό δημοπράτηση έργου (3ο υποέργο)
• Μελέτη των δύο ΑΣΙΔ της γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας αρμοδίως εγκεκριμένη.
• Αιτιολόγηση – τεκμηρίωση κάλυψης απαιτήσεων της Υπουργικής Απόφασης αριθμ. 20554/ΕΥΣ3430/13-5-2010 (ΦΕΚ 644Β/13-5-2010)».

Δηλαδή, τι είδους πρόταση υπέβαλε η ΕΡΓΟΣΕ; Αν δεν υπήρχαν όλα αυτά τα στοιχεία, άκρως απαραίτητα προφανώς, γιατί υπεβλήθη η πρόταση; Για να απορριφθεί; Για να διαισθανθούμε και μέσω αυτής της οδού, ότι θα πρέπει να ξεχάσουμε το τρένο; Για να δικαιολογηθεί, επιπροσθέτως, η απόρριψη με το επιχείρημα «αφού δεν έχετε τρένα, τι τις θέλετε τις διαβάσεις; Εξάλλου θα γλιτώσουμε και 3.348.500 ευρώ» (όσο προϋπολογιζόταν τα δύο έργα). Και τα εκατομμύρια που ξοδεύτηκαν για την αναμόρφωση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα;

Η πολύχρονη ταλαιπωρία στην οδό Μετεώρων; Ο παρατημένος δρόμος για τον Ι.Ν. Ζωοδόχου Πηγής Σαραγίων; Ο τεράστιος λάκκος στα Σαράγια; Το ωραίο είναι ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει προφανώς ξεχάσει να αφαιρέσει από την ιστοσελίδα της σημείωμα που αναφέρει: «Γίνονται οι απαιτούμενες ενέργειες για την διάλυση της σύμβασης κατασκευής (Σ480) με ολοκληρωμένο το 68% περίπου του φυσικού αντικειμένου. Αναμένεται η δημοπράτηση των υπολειπόμενων εργασιών ολοκλήρωσης κατασκευής Κ.Δ. στη θέση “Σαράγια” και της κατασκευής της Κ.Δ. στη θέση “Γκαζέλο” έως τα τέλη Μαΐου του 2011 με χρόνο ολοκλήρωσης 12 μήνες. Κόστος δημοπράτησης 2,1 εκ. ευρώ».

Θανάσης Μιχαλάκης - Ενεργός Πολίτης



Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου