Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

Σ.Π.ΟΡ.Τ.: Διαδρομή γύρω απο τα Μετέωρα

Αν και τα Μετέωρα είναι ένας τόπος ιδιαίτερα προβεβλημένος τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό, λίγοι είναι εκείνοι που μπορούν με σιγουριά να ισχυριστούν ότι γνωρίζουν καλά την περιοχή και τα μονοπάτια...

Οι περισσότεροι αρκούνται σε σύντομες πορείες γύρω από τα γνωστά μοναστήρια που αποτελούν και πόλο έλξης του θρησκευτικού τουρισμού.

Στην προσπάθειά μας να αναδείξουμε την ομορφιά των άγνωστων μετεωρίτικων τοπίων, συχνά περιλαμβάνουμε στο πρόγραμμά μας αντίστοιχες πορείες. Για την προηγούμενη Κυριακή επιλέξαμε μια κυκλική διαδρομή που καλύπτει το ΒΑ άκρο των Μετεώρων.

Το μονοπάτι ξεκινά λίγο μετά την μονή Αγίου Νικολάου Αναπαυσά, αριστερά του δρόμου όπου υπάρχει και σχετική πινακίδα. Ανηφορίζουμε σε πετρώδες έδαφος ανάμεσα σε δυο μεγάλα βράχια. Στο δεξιό είναι χτισμένη η μονή Βαρλαάμ ενώ στο αριστερό ξεχωρίζουν τα ερείπια της μονής Υψηλοτέρας. Αυτή χτίστηκε το 1937 και ήταν γνωστή σαν μονή των Καλλιγράφων, επειδή φιλοξενούσε εργαστήριο αντιγραφής και καλλιγραφίας χειρογράφων και κωδίκων.

Αφήνουμε δεξιά μας την διακλάδωση του μονοπατιού που οδηγεί στη μονή Βαρλαάμ και συνεχίζουμε στον ανήφορο μέχρι την είσοδο της μονής Μεταμορφώσεως του Σωτήρος (Μεγάλο Μετέωρο). Βγαίνοντας από τον περίβολο του μοναστηριού, αριστερά του δρόμου αναζητούμε πέρασμα για να ανεβούμε στο λόφο και από εδώ να ακολουθήσουμε ένα αχνό μονοπάτι  με ΒΑ κατεύθυνση. Φτάνοντας στο υψηλότερο σημείο του συνεχίζουμε κατηφορικά ανάμεσα σε βελανιδιές.

Είμαστε πλέον μακριά από το πολυσύχναστο κομμάτι των Μετεώρων. Αριστερά μας ένα πέτρινο δάσος λειασμένο από τον άνεμο και τις βροχές. Τα βρύα καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των βράχων. Ίσια μπροστά μας ξεχωρίζει το μνημείο του παπά Θύμιου Βλαχάβα πάνω σε στρογγυλό βράχο, στο ακρότερο σημείο των Μετώρων.

Καθόλου τυχαία η θέση του, αφού στον αντικρινό βράχο διακρίνονται ακόμη τα ερείπια της μονής Αγίου Δημητρίου που αποτέλεσε το στρατηγείο της πάλης του ανυπότακτου παπά με τα στρατεύματα του Αλή πασά. Η μονή χτίστηκε το 1367 μαζί με την παρακείμενη μονή της Υπαπαντής και καταστράφηκε από τον Αλή που ως αιχμάλωτο έσυρε στα Γιάννενα τον Βλαχάβα για να τον εκτελέσει στη συνέχεια.

Συνεχίζουμε κατεβαίνοντας προς τη μονή Υπαπαντής της οποίας σώζεται μόνο το ανακαινισμένο καθολικό. Φωλιασμένη σε ένα κοίλωμα, είναι σχεδόν αόρατη. Τεράστιοι κισσοί ξεκινούν από τη ρίζα του βράχου και αναρριχώνται μέχρι την κορυφή του. Ανάμεσά τους οι νεροσυρμές ποτίζουν την πέτρα καταλήγοντας στο έδαφος.

Από εδώ στρίβουμε αριστερά μέσα σε δάσος, κοντά στα βράχια αποφεύγοντας τον χωματόδρομο και τις λάσπες του. Εμφανές μονοπάτι δεν υπάρχει αλλά ακολουθώντας πορεία δυτική φτάνουμε στο πέρασμα ανάμεσα στα βράχια της Ντούπιανης και της Κρενής Πέτρας και από εκεί στο σημείο αφετηρίας.

Ήταν μια εύκολη και καθόλου κουραστική διαδρομή που όλοι απολαύσαμε.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Την Κυριακή 27/2 είναι προγραμματισμένη πορεία στο μονοπάτι των σιδηροδρομικών στην περιοχή της Οίτης. Αν ο καιρός δεν το επιτρέψει, θα γίνει πορεία στην περιοχή μας. Περισσότερες πληροφορίες στα γραφεία του συλλόγου - Ομήρου 6 (κάτω από το ΚΑΠΗ), τηλ. 2431072077 κάθε Παρασκευή από 9.00 έως 11 μμ.

Ενδιαφέρουσες ειδήσεις και υλικό θα βρείτε στην ιστοσελίδα μας στη διεύθυνση www.trikalasport.gr