Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Mεγάλοι Τρικαλινοί. - Χρήστος Κολοκοτρώνης (1922-1999).


- Έχει γράψει γύρω στα 2.500 τραγούδια (!) και έχει συνεργαστεί με πολλούς κορυφαίους λαϊκούς τραγουδοποιούς.
- Yπέγραφε και με το ψευδώνυμο "Θεσσαλός"





Ο  γνωστός στιχουργός του λαϊκού τραγουδιού, τραγουδιστής και τραγουδοποιός καταγόταν από την Γλυκομηλιά Καλαμπάκας;


Στα μεγάλα "σουξέ" του ανήκουν τα τραγούδια του Χιώτη: "Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα", "Τί όμορφη που είσαι όταν κλαις", "Απόψε φίλα με", αλλά και άλλα γνωστά τραγούδια (σε πολλά από τα οποία έχει γράψει και τη μουσική): "Κοινωνία ένοχη", "Απόψε κάτι θα συμβεί", "Εγώ με την αξία μου", "Εγώ το πλουσιόπαιδο", "Πυρ, γυνή και θάλασσα", "Στης αμαρτίας το στρατί", «Στο πείσμα σου παντρεύομαι» («Η κουμπάρα»), "Σαν τα χιόνια", «Μελαχροινή τσιγγάνα μου», "Ουίσκι, τζιν και φρούμελ", «Είμαι γνήσια τσιγγάνα», "Τις θυσίες πού 'χω κάνει", "Γιατί να φύγεις", "Δεν είμαι ένοχος", ζεϊμπέκικα όπως: "Η Κοινωνία", βαριά ζεϊμπέκικα όπως: "Βγάλτε το το παλληκάρι" (μαζί με Θ. Δερβενιώτη), "Περαίας και Αθήνα" (1953), κοινωνικά τραγούδια όπως: "Παράνομα κυκλώματα", "Συναυλία του τρελού", "Μακεδονία"` χασάπικα, όπως: "Του Θερμαϊκού καμάρι"` τραγούδια μαζί με τον Καζαντζίδη : "Αράπικα κορμιά", "Έχεις κορμί αράπικο" (και τα 2 του 1958), κ.λπ. "Μεσ' στον οντά σου" (με τον Γ. Πολίτη, 1958), "Δεν είμαι ένοχος" (1959) με τον Στράτο Διονυσίου, κ.ο.κ.

Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου