- To ελληνικό ερωτικό καλτ
- Στην δεκαετία του '60 καθαρά ¨"ερωτικές" ή "ρεαλιστικές" όπως χαρακτηρίζονταν, ελληνικές ταινίες, με αποκλειστικό θέμα και σκοπό δηλαδή την προβολή ..υπόνοιας σεξ-μην ξεχνάμε την λογοκρισία- ήταν λίγες, γιά πολύ ..περιορισμένο κοινό, σε λίγες αίθουσες, πχ Κοσμοπολίτ στην Ομόνοια, και η καλύτερη διαφήμιση που μπορούσαν να ελπίζουν ήταν η προσθήκη στο διαφημιστικό "Αυστηρώς Ακατάλληλον"
Μερικά παραδείγματα, τίτλων και εισιτηρίων σε σύγκριση με την ταινία μπεστ-σελλερ της χρονιάς αλλά και τον συνολικό αριθμό των προβληθεισ'ων ταινιών [Πηγές : Γ Σολδάτου Ιστορία του Ελληνικού κινηματογράφου, Τομος Α, εκδοσεις Αιγόκερως, 1982
και 1960 Αρ ταινιών: 52 Πρώτη σε εισπράξεις: το ξυλο βγηκε απο τον παραδεισο 239530
Γυμνό μοντέλο
Ηδονή και πάθος
Μετά την αμαρτία
ανευ στοιχειων
1961 Ταινιες: 58 Η Αλίκη στο ναυτικό [πρωτη σε εισιτηρια] 213409
* Κορίτσια της Αθήνας 10437
* Το νησί των πειρασμών 9328
* Σαπφώ η Λεσβία 11642
1962 Αρ ταινιών: 68 Πρώτη σε εισπράξεις Κατηφορος 161331:
* Αμαρτωλές 1583
1963 Αρ ταινιών: 82 Πρώτη σε εισπράξεις: Μερικοι το προτιμούν κρυο 212247
* Διεστραμμένοι
* Ο δρόμος με τα κόκκινα φώτα
* Μεσάνυχτα στη βίλλα Νέλλη 13915
1964 Αρ ταινιών: 92 Πρώτη σε εισπράξεις: Κατι να καιει 660791
* Νιάτα στο πεζοδρόμιο 12072
* Στη θύελλα του πάθους 22382
1965 Αρ ταινιών: 93 Πρώτη σε εισπράξεις: Κοριτσια γιά φιλημα 619236
* Τα δίχτυα της ντροπής 166160
* Λολίτες της Αθήνας 139620
1966 Αρ ταινιών: 101 Πρώτη σε εισπράξεις: Ραντεβού στον αερα 617423
3· Ο βιασμός μιας παρθένας 55597
3· Γαβριέλα, η αμαρτωλή της Αθήνας 64342
3· Έρωτας στην καυτή άμμο
3· Τα μυστικά της αμαρτωλής Αθήνας 164493
1967 Αρ ταινιών: 117 Πρωτη Η κορη μου η σοσιαλίστρια με 659671 εισιτηρια
3· Άγρια πάθη
3· Το συρτάκι της αμαρτίας 194640 [ειναι και το τοπ-σελλερ του ειδους, οντας στην 30η θεση επί 117 φιλμ]
3· Έρωτες στη Λέσβο 25393
1968 Αρ ταινιών 99 Πρωτο Το πιο λαμπρό αστέρι 652661
3· Και οι πέντε ήταν κολασμένες
1969 αρ ταιν 108 Πρώτη, Βουγιουκλάκη, ξανά Αρχόντισσα και ο Αλήτης
3· Κατηγορώ το κορμί μου
3· Παρθένες στους βάλτους
porn1001.jpgείναι εμφανής η ελάττωση στο τέλος της δεκαετίας, οπότε έρχονται και οι μεγαλύτεροι αριθμοί παραγωγής, αλλά και εισιτηρίων σε κωμωδίες, δράματα, μιούζικαλ και το βάρος πέφτει σε΄-έστω και αρπαλκολλατζίδικα-ανάλογα φιλμ
Το 1966 ο Κώστας Καραγιάννης σκηνοθετεί την «Αμαρτωλή Αθήνα» με πρωταγωνιστές τον Αλκη Γιαννακά, την Ίλια Λιβυκού και τη Ζέτα Αποστόλου, ειδικευμένη σε σκηνές σεξ. Η κάμερα ποντάρει στα κάλλη της Ζωής Λάσκαρη στη θρυλική πλέον « Στεφανία" του Γιάννη Δαλιανίδη(1966), στα ανάλογα προσόντα της Έλενας Ναθαναήλ στην «Ντάμα Σπαθί» του Γιώργου Σκαλενάκη, στο σώμα της Αννας Φόνσου στο «πιο θερμή κι από τον ήλιο» του Ομηρου Ευστρατιάδη. [από την σελίδα
Μέχρι και το '69 οι ταινίες χαρακτηρίζονταν «αυστηρώς ακατάλληλες», όπως άλλωστε είχε γίνει και με το «συρτάκι της αμαρτίας» (1966) του Γιώργο Παπακώστα με την Ελένη Προκοπίου και τον Γ. Μούτσιο. Οι ταινίες περιείχαν βέβαια αρκετά τολμηρές σκηνές, ανήκαν όμως στο λεγόμενο «οικογενειακό σεξ».
Πιο Θερμή κι από τον Ηλιο Αννα Φονσου-Φαίδων Γεωργίτσης Θα το θυμάται ο Γιώργος, καθώς είχε και σκηνή στο Καραϊσκάκη (ο Μπάρκουλης-σύζυγός της-είναι ποδοσφαιρικός παράγοντας) με φαση από τον αγώνα Ολυμπιακού-Πιερικού 2-0, 1972, Υβ αμφότερα Η υπόθεση της ταινίας είναι "εμπνευσμένη¨-κοινώς κλεμμένη από την ωραια της Ημέρας του Μπουνυουέλ! Σκηνοθέτης: Ομηρος Ευστρατιάδης
Δεκαετία 1970 (η «άγρια» δεκαετία)
Στη δεκαετία του 70 η κάμερα παύει να κρατάει απόσταση, δεν υπάρχουν ενδοιασμοί και ενώ ο εμπορικός κινηματογράφος πνέει τα λοίσθια, η κάμερα επικεντρώνεται στο κρεβάτι και μάλιστα, όπως πολύ δίκαια την χαρακτήρισαν, «κρατάει το ρόλο του γυναικολόγου». Η «Πρόκληση» του Ομηρου Ευστρατιάδη το 1971 στηρίζεται κυρίως στο σεξ και στις τολμηρές σκηνές σε τουριστικό πλαίσιο, ενώ στο ίδιο στυλ είναι και οι « κυνηγημένοι εραστές» (1972) του ίδιου σκηνοθέτη, ταινία η οποία περιλαμβάνει και βιασμό. Η Γκιζέλα Ντάλι και η Δώρα Σιτζάνη καταγράφονται από τον φακό σε αρκετά τολμηρές σκηνές Την ίδια χρονιά παρουσιάζεται και η ταινία του Π. Παρασχάκη με τίτλο: «Μπάρμπαρα, μια κολασμένη φύση». Γυρισμένη σε βουνοπλαγιές και λαγκάδια, δίνει μια νότα ρομαντισμού στη σεξουαλική σχέση ενός βοσκού και μιας νεαρής που τριγυρνά σαν αγριοκάτσικο. «Πουλημένες Παρθένες», 1972 του Γιώργου Νομικού, «Ανήλικες αμαρτωλές», 1972 του Απόστολου Τεγόπουλου και «Sex...13 μποφόρ» του Χριστόφορου Λάμπρου με πρωταγωνιστή τον Κώστα Γκουζγκούνη
Σεξ& 13 Μποφόρ. 1972. Σκηνοθεσία: Χρήστος Λιάμπος.
Ο Κώστας Γκουσγκουνης, η Λίζα Λορέντσου, Λυκούργος Καλλέργης Οι παλαιότεροι έχουν την τύχη να θυμούνται τον χαλασμό, τον χαβαλέ, τις διαδηλώσεις και τα μποτιλιαρίσματα έξω από τους κινηματογράφους της εποχής όπου και όποτε προβαλλόταν ταινία του Γκουσγκούνη. Να μην ξεχ'ασω να αναφέρω και τον Ελλήσποντο, στην Αγγελάκη της Θεσσαλονίκης που άναψαν κεριά (μέσα στην αίθουσα!) σε ταινία του Γκουσγκούνη, όπου σκοτωνόταν στο τέλος
ΑΚΡΟΓΙΑΛΙ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
Κώστας Γκουσγκούνης, Τίνα Σπάθη, Τέλης Σταλόνε, Άντζελα Γιάννου, Μαρία Κώνστα, Χάρης Μπρουμέλ, Μαρία Δημητρίου, Νότης Πιτσιλός. Ονόματα άγνωστα στο ευρύ κοινό, αν εξαιρέσει κανείς το όνομα του «Σκύψε Ευλογημένη» Κώστα Γκουσγκούνη
Από τον kukuzelis και το aspripetraxexaspri, ήλεκτρονική βερσιόν της συνέντευξης της Τίνας Σπάθη, cult φυσιογνωμίας του Ελληνικού ερωτικού κινηματογράφου στο ένθετο του "Κόσμου του Επενδυτή".
«Ο πυρετός της ηδονής» του Απόστολου Τεγόπουλου το 1974 που αποτελεί το κύκνειο άσμα για την Τίνα Σπάθη.[ΑΝΑΚΡΙΒΕΣ] διότι έπεται:
(Έγκλημα Στην Γλυφάδα), 1976
Ετ. Παραγωγής: Σκαραβαίος Φιλμ.
Σκηνοθεσία-Σενάριο: Παναγιώτης Κωνσταντίνου.
Ηθοποιοί: Τίνα Σπάθη, Ανέστης Βλάχος, Γιάννης Κανδήλας, Κλέο Ζαμίδης. (Δημήτρης Kολιοδήμος, «Λεξικό Eλληνικών Tαινιών από το 1914 μέχρι το 2000»)
"Α΄ ΦΕΣΤΙΒΑΛ CULT ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΙΝΕΜΑ
Αποθεώνοντας το κιτς με τσόντα και συνθήματα
Αναπτήρες και κεριά στις «σκληρές» σκηνές, κλασικά συνθήματα όπως «άξιος» και «αθάνατος» για τους ήρωες της μεγάλης οθόνης, πολεμικές ιαχές κατά των κριτικών κινηματογράφου που ποτέ δεν αναγνώρισαν την αισθητική και διδακτική αξία των ταινιών που προβάλλονταν. Το 1ο Φεστιβάλ καλτ ελληνικού κινηματογράφου στο κλαμπ Gagarin 205 κατάφερε να χωρέσει σε ένα τριήμερο τα πάντα και να διδάξει στο κοινό τα κιτς αριστουργήματα των δεκαετιών του '70 και του '80...... Ανάμεσα στα πορνό του παρελθόντος με πρωταγωνιστές τον αειθαλή Κώστα Γκουζγκούνη και την Τίνα Σπάθη που αποτελούν πλέον ιστορία,... Οσο για το κοινό, η συμμετοχή του ήταν το στοιχείο που έδωσε πνοή στην κατάμεστη αίθουσα. Μπορεί -στην πλειονότητά του- να μην είχε γεννηθεί όταν ο Γκουζγκούνης τιμούσε επάξια τον ελληνικό ερωτικό κινηματογράφο ...
Δ.Α.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 17/02/2003 "
Στην ταινία «Αστερισμός της Παρθένου» του Γιάννη Δαλιανίδη, η Ζωή Λάσκαρη σε μία ιστορία που βασίζεται σε τρεις διαφορετικές μελοδραματικές αφηγήσεις μίας πόρνης στους πελάτες της. Σιγά σιγά χάνεται όμως και η «τρέλα» για τις ταινίες αυτού του είδους. Ίσως μία από τις τελευταίες να ήταν η «Μικαέλα, ο γλυκός πειρασμός», 1974 του Ντίμη Δαδήρα με την Μιμή Ντενίση, η οποία εκτός από τον «πειρασμό» κρατούσε και το ρόλο της σεναριογράφου.
Από το Ηταν Αξιος, Γκουσγκούνης 1980 όπου ο ήρως κάνει το καμάκι, αλλά το φινάλε, Χό (αν δεν τοχεις δει) δεν είναι το ..αναμενόμενο!
Από το άρθρο του Δημητρη Ρηγοπουλου στην σημερινή Καθημερινή που ανέφερε στα σχόλια του Β μέρους ο Γιώργος
«&.στις δικές μας αίθουσες οι «αισθησιακές ταινίες» απουσίαζαν εντελώς μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του '70. «Η τσόντα ως συνώνυμο του πορνό είναι μία έκφραση των αρχών του '70», γράφει ο Δημήτρης Φύσσας στο βιβλίο του «Αυστηρώς ακατάλληλον, προγράμματα αθηναϊκών κινηματογράφων Sex» (εκδόσεις «Δελφίνι»). Και συνεχίζει: «Αρχικά σήμαινε πράγματι συμπλήρωση/ μάτισμα/ εμβολή, αφού ο μηχανικός προβολής παρενέβαλε δύο ή τρία λεπτά πορνό ταινίας μέσα σ' ένα συμβατικό φιλμ, που προβάλλονταν όμως σε αίθουσα όπου αδημονούσε ένα μυημένο κοινό». Οι διαρκώς αυξανόμενες τιμές των οικοπέδων στα αστικά κέντρα, η διάδοση αρχικά της τηλεόρασης και στη συνέχεια του βίντεο οδήγησαν δεκάδες αιθουσάρχες σε απόγνωση. Στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν, άρχισαν να διανθίζουν τις προβολές τους με σκηνές από αισθησιακές σκηνές. Η πελατεία ζητούσε περισσότερο σεξ και πολύ γρήγορα σταμάτησε η mainstream παραγωγή για να επικρατήσει πανηγυρικά το σκληρό πορνό. - Οι πρώτες εμβόλιμες σκηνές σεξ (γι' αυτό ονομάστηκαν και «τσόντες»), προβλήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του '70, στην «Εύα», ένα λαϊκό σινεμά στην περιοχή του Αγίου Αρτεμίου, στο Παγκράτι."
Η ανοδος και η πτωση στην δεκαετία του '70
Η δεκαετία του 70 φαίνεται ανάγλυφα πιο κάτω Μετά τα δυό πρώτα χρόνια ο εμπορτκός κινηματογράφος υποχωρεί μπροστά στην πίεση του ανταγωνισμού της τηλεόρασης Τα ΟΧΙ και οι μάχες της Κρήτης γίνονται Αγνωστος Πόλεμος, τα σήριαλ όπως το Λούνα Παρκ εξαφανίζουν τις φαρσοκωμωδίες Από το 1973 υπάρχουν, σχεδόν μόνα τα φιλμ: ό, τι βγάζει ο Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος, ελάχιστες απόπειρες-συνηθως χωρίς οικονομική επιτυχία-του Παλαιού, και πορνό, που φθάνει μεταξύ 1973 και 1976 το μεγαλύτερο μερος της πίτας στην παραγωγή, αλλά και στις εισπράξεις
1970 Συνολο ταινιών: 99 Ερωτικές: 3 Πρώτη ταινία σε εισπράξεις: Η δασκάλα με τα χρυσ'α μαλλιά (Βουγιουκλάκη) με 739001 εισιτηρια
3· Έρωτας δίχως σύνορα 172378
3· Παρθένες στους βάλτους 100624
3· Μεθύσι της σάρκας 36350
1971 Συνολο ταινιών: 87 Ερωτικές: 8 Πρώτη ταινία σε εισπράξεις: Υπολοχαγ'ος Νατάσσα (Αλίκη, πάλι) 751.117
3· Οι αμαρτωλοί 205913
3· Βιασμός μετά φόνου 44561
3· Ερωτομανείς &Γκουσγκούνης-116209
3· Ιδιωτική μου ζωή &Φονσου -
3· Ο κύκλος της ανωμαλίας
3· Η σάρκα προστάζει 74999
3· Σεξ 13 μποφόρ & Γκουσγκούνης 85918
3· Φλογισμένη σάρκα 55859
1972 Συνολο ταινιών: 90 Ερωτικές: 15 Πρώτη ταινία σε εισπράξεις: Τι έκανες στον Πόλεμο Θανάση (Βέγγος, ο μέγας!) 640471
3· Αιχμάλωτοι της ηδονής
3· Αμαρτωλές σχέσεις
3· Ανήλικες αμαρτωλέ
3· Διαμάντια στο γυμνό σου σώμα
3· Επικίνδυνοι ερασταί & οι αρχαιοκάπηλοι
3· Ερωτικές στιγμές 46648
3· Κολασμένα καθάρματα
3· Κολασμένη φύση
3· Το κρυφό σπίτι της Αγγέλας
3· Κυνηγημένοι εραστές 73692 Γεωργιτσης-Ντάλι
3· Το ξενοδοχείο των διεφθαρμένων 42969
3· Πιο θερμή κι απ' τον ήλιο 93389-Φονσου
3· Πουλημένες παρθένες 37738
3· Στον ίλιγγο της αμαρτίας
3· Το τρίπτυχο της αμαρτίας
1973 Συνολο ταινιών: 64 Ερωτικές: 15 Πρώτη ταινία σε εισπράξεις: Μαρία της σιωπής (επάνοδος Αλίκης) αλλά σχετικά λίγα-για τα προηγούμενα έτη τα 202403
3· Αποπλάνηση
3· Γεννήθηκαν κολασμένες
3· Γυμνή χίμαιρα 631
3· Δαίμονες της βίας και του σεξ
3· Ένα ελεύθερο κορίτσι
3· Ερωτικός παροξυσμός
3· Κολασμένες ψυχές στα δίχτυα της ηδονής 32989
3· Το κορίτσι και το άλογο 98007 και στην 20ή θεση-Α Φόνσου, Γ.Αργύρης
3· Ο κύκλος της αμαρτίας
3· Μια παρθένα εκδικείται 10847
3· Μιρέλλα η σάρκα της ηδονής 70798
3· Το νησί της αμαρτίας
3· Όργια σε τιμή ευκαιρίας 58691
3· Τα παιδιά των λουλουδιών
3· Στα δίχτυα της ανωμαλίας
1974 Συνολο ταινιών: 44 Ερωτικές: 20 Πρώτη ταινία σε εισπράξεις: Παύλος Μελάς 432989
3· Άγουρη σάρκα
3· Αιμιλία η διεστραμμένη
3· Αληθινή ηδονή
3· Η αμαρτία στο κορμί της
3· Το γυμνό κορμί της για δόλωμα 23000
3· Διαστροφές
3· Διεστραμμένο τρίγωνο 31617
3· Διεστραμμένοι από τη γέννα τους
3· Διεστραμμένοι πόθοι
3· Ερωτισμός
3· Ηδονή για τρεις
3· Ηδονή της διαστροφής
3· Κολασμένοι του σεξ
3· Λεσβιακός Αύγουστος 56973 Κ.Δανδουλάκη!
3· Παράνομα ζευγάρια
3· Παρθενική σάρκα
3· Πυρετός της ηδονής
3· Σατανικές ερωμένες
3· Σεξομανία
3· Το σπίτι στους βράχους
1975 Συνολο ταινιών: 47 Ερωτικές: 23 Πρώτη ταινία σε εισπράξεις: Αττίλας 74 με 103856
3· Αμαρτωλό τρίο
3· Αννίτα η διαφθαρμένη 23085
3· Ο ανώμαλος Γκουσγκούνης 36618
3· Βρώμικες κυρίες
3· Βρώμικη παρθένα 40279
3· Γεύση από ηδονή
3· Γυμνό κεντρί
3· Η δαιμονισμένη
3· Οι διαβολάνθρωποι
3· Διεστραμμένες γυναίκες
3· Δωμάτιο 69
3· Το ημερολόγιο της σάρκας μου
3· Το κορμί σου στο κορμί μου
3· Η λεσβία 46744
3· Μέλι το κορμί της Τίνα Σπάθη 59982 και 5η σε εισπράξεις
3· Μια παρθένα για δόλωμα
3· Μικαέλα, ο γλυκός πειρασμός 15080
3· Μπουζάνκα αλά ελληνικά
3· Ομφαλός
3· Ο πειρασμός μιας μικρής
3· Στα δίχτυα του τρόμου
3· Στην παγίδα του σεξ και του εγκλήματος 34299 Γκουσγκούνης
3· Το φιλήδονο κορμί της 57507 [8ο σε εισπράξεις]
1976 Συνολο ταινιών: 38 Ερωτικές: 19 Πρώτη ταινία σε εισπράξεις: Ο Θανασης στην χωρα της σφαλιάρας 242982 Δεύτερη είναι ο Θίασος με 189620 και ακολουθεί στην 3η θέση το φιλμ Γυναίκες που ζητούσαν τον έρωτα!!! Με 88475
3· Το αγκίστρι
3· Ακρογιάλι του έρωτα
* Η βίλα της Μάρτιν
* Γυναίκες που ζητούσαν τον έρωτα 88475 [3η θέση!]
3· Έξι διεστραμμένες ζητούν δολοφόνο
3· Επαγγελματίες ρεμάλια
3· Ερωτικά ζευγάρια
3· Ζω για τον έρωτα
3· Καυτές διακοπές
3· Το κορίτσι βόμβα
3· Παίζοντας σε δυο κρεβάτια
3· Ο πειρασμός μιας μικρης 42022
3· Το πορτραίτο της Ελισάβετ
3· Ρωξάνη
3· Η σπηλιά της αμαρτίας
3· Στιγμές ερωτικού παροξυσμού
3· Στο υπόγειο της Λόλας 30550
3· Τρίτη επαφή στο σεξ
3· Ο χορός των βρώμικων εραστών
1977 Συνολο ταινιών: 17 Ερωτικές: 7 Πρώτη ταινία σε εισπράξεις: Χαππυ νταίη 61503
3· Ανώμαλο φορτίο
3· Ερωτική τελετή
3· Ο κύκλος του εγκλήματος και της αμαρτίας
3· Στιγμες ερωτικού παροξυσμού 4ο με 35670
* Ισχυρή δόση σεξ
3· Το ρετιρέ της Τζούλυ 10657
3· Το σύμπλεγμα
1978 Συνολο ταινιών: 17 Ερωτικές: 2 Πρώτη ταινία σε εισπράξεις: Κυνηγοί 105645
3· Γυμνό φωτομοντέλο 5411
3· Μαυρη Αφροδίτη 25099 [4η σε εισπραξεις]
Αλλα, το πορνό ως καλτ έχει σβήσει και θα μείνει σε εντελώς περιθωριακή βάση
Πηγες
Γ Σολδάτου Ιστορία του Ελληνικού κινηματογράφου, Τομος Α, εκδοσεις Αιγόκερως, 1982
http://www.cinemaellenik.gr/katalogos.html#1954
Xειμώνας του 75, διαβάζοντας γιά κάποιο φροντιστήριο του Πρώτου έτους Τηλέφωνο από φίλο και συμφοιτητή (Ιατρικής, αλλά σίγουρα ήταν γεμάτο το σινεμά ήδη, όταν το ανακαλύψαμε εμείς) "Ρε, *******, ξέρεις τι γίνεται εδώ; παράτα τα όλα και έλα. Στην Εσπέρια, στην γειτονιά σου είναι" Αγιο Νικόλαο έμενα, Περγάμου ήτανε, κοντά στον Αγιο Παντελεήμονα. Ηξερα ότι έπαιζε τσόντες. Αλλά παραήταν ένθερμη η σύσταση και ο ενθουσιασμός στην φωνή του Κώστα
Πλησιάζοντας, ενα-δυό τετράγωνα πριν είχες την αίσθηση ότι πλησιάζεις γήπεδο. Φωνές, ιαχές, σφυρίγματα (με σφυρίχτρα!) Ταμίας, αδιάφορη -το χαρτόνι τάλεγε όλα "Μόνον Ορθιοι" Μπαίνοντας σε ένα ντουμάνι (σιγά μην περιμένατε να απαγορεύεται και το κάπνισμα!) άρχισε ένα ατελείωτο γέλιο. Δεμ μπορώ να θυμηθώ ποιό σύνθημα ακούστηκε πότε, από ποιόν και σε ποιά από τις αρκετές επισκέψεις μας Ούτε θυμάμαι ποιό έργο έπαιζε Συλλογική κατάθεση είναι, κι όποιοι μπορούν να βοηθήσουν
Συνθήματα
"Λαέ, εμπρός, ναρθεί Γκουσγκουνισμός"
"Εδώ, εδώ, στο σινεμά αυτό, και σεις θα προσκυνήσετε τον φαλακρό θεό"
"Ψωμί, σαρδέλα, Εμμανουέλλα"
Σε κάθε σκηνή καυγά "Αφήστε τα μίση, κι αρχίστε το ******""
Σε κάθε σκηνή που εμφανιζόταν ποτό " Αφήστε το μεθύσι.. (και ιδέ πιο πάνω!)
Σηκωνόταν κάποιος, ανέβαινε στην σκηνή (το έργο παιζόταν, πάντα!) και έλεγε "Θα κατεβάσω ψήφισμα" Νωπή η πολιτική ατμόσφαιρα των ημερών! Αρχιζε "Διαμαρτυρόμαστε ενάντια στις ξενόφερτες τσόντες τύπου Εμμανουέλλας, που δεν αναγνωρίζουν τον ρόλο του μπροστάρη στον Γκουσγκούνη και το ελληνικό ερωτικό κίνημα....Γι αυτό ζητάμε Πρώτο πορεία στο Τριανόν και κατάληψη της αίθουσας, δεύτερο...."Και" τελείωνε, εδώ μιμούμενος την φωνή του Ανδρέα "Και να φύγει η Εσπέρια από το ΝΑΤΟ!" Και σύμπαν το νοήμον κοινό μυριόστομα "Εξω η Εσπέρια- από το ΝΑ-ΤΟ"
Αλλος σηκωνόταν κι άρχιζε "Ενα, δύο,τρία....37. 38, 39 " και μετά "σαράντα παλληκάρια από την Λει-από την Λειβαδιά" και δεκάδες αυθόρμητα άρχιζαν να χορεύουν γύρω-γύρω!
Ακούστηκαν στην αίθουσα, κατά καιρούς σφυρίχτρες, ροκάνες, κορνέτες, κυμάτισαν σημαίες, δυό ποδοσφαιρικών ομάδων και δυό πολιτικών κομμάτων (ονόματα, ευνόητα, δεν θα αποκαλυφθούν)
Οταν έκλεισαν ανάλογο ...ναό τέχνης, στην Χαραυγή, ακουστηκε "Ενός λεπτού σιγή, γιά την Χαραυγή"! "Τιμή και δόξα, στην Χα-ραυ-γή" "Λευτεριά στ αδέρφια μας, στην Χα-ραυ-γή"
Οποτε εμφανιζόταν λεσβιακή περίπτυξη, κλασσικό ήταν "Πούσαι Γκουσγκούνη, να δεις το ********!"
Επειδή η σταρ του είδους Τίνα Σπάθη (η απάντηση στην ερώτηση του Χό-λες και δεν τόξερε!) ήταν διάσημη γιά την περίμετρο των ..μαστών της, στην προβολή της επιτυχίας της 'Μέλι το κορμί της" (μεταξύ Νονού και Πολίτη Καίην, κατά το Cahiers de Cinema!) ακούστηκε "Να ζεί, να ζεί, της Σπάθη το ****!"
Εκεί ακούστηκε το πρώτον, γιά ηθοποιό Χ -τρισυλλαβο όνομα "ΧΧ=ΧΧ-ΧΧ μ******, σε βλέπουμε γιά πλάκα" πολύ πριν περάσει στα γήπεδα
[Προς τιμήν των ..παρακολουθούντων ποτέ δεν ακούστηκε αμιγώς ποδοσφιρικό ή πολιτικό σύνθημα)
Μταφέρω, από αφήγηση συμμαθητή μου που σπούδαζε στην Θεσσαλονίκη (Καθηγητης στο ΜΙΤ, σήμερα) ιστορική ατάκα, ρηθείσα στον κινηματογράφο Ελλήσποντο (στην οδό Αγγελάκη, απέναντι από την ΔΕΘ0 Προβάλλεται ο "ανώμαλος" με τον Κώστα Γκουσγκούνη, ο οποίος μτά βασανιστήρια στην Κατοχή έχει μείνει ..ανίκανος! κοπιάζει και ιδρώνει, ανευ αποτελέσματος, και η γεμάτη αίθουσα (μετά των ορθίων, φυσικά) παρακολουθεί με σιωπηλό ..σεβασμό την ..προσπάθεια. Και σπαει την σιωπή μπάσσα, ποιητική φωνή:
"Δεν μπορεί ο αρχηγός, άνθρωπος είναι κι αυτός"!
Το βρήκα ΕΔΩ
Δημοσίευσέ το στο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου