Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010

Δήλωση Λέγκα για Αχελώο και Ε-65


Ο Βουλευτής Τρικάλων της Νέας Δημοκρατίας Ν. Λέγκας, με αφορμή τις πρόσφατες ανακοινώσεις του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την πορεία των αναπτυξιακών έργων της Θεσσαλίας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:









Οι δηλώσεις αυτές μόνο να μας ανησυχούν μπορούν. Η κυβέρνηση επικαλούμενη τις ελλείψεις στα μεγάλα αναπτυξιακά έργα της Θεσσαλίας, αλλού τα αναβάλλει, αλλού τα ετεροχρονίζει, αλλού τα σταματά, αλλού τα βάζει στις καλένδες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Αχελώος αλλά και ο Ε65 ο οποίος αρχίζει να ζηλεύει την τύχη του πρώτου.
Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρμόδιου Υφυπουργού Υποδομών, ο μεν Αχελώος θα περιμένει τις αποφάσεις που θα ληφθούν από μηδενική βάση στα μέσα του 2012, ο δε Ε65 θα ακουμπήσει πλέον την τύχη του, στο αμφίβολο αποτέλεσμα της επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης.

Έχω όμως τονίσει ότι αν μια τέτοια πρόθεση δεν αποτελεί τη δικαιολογία για το οριστικό σταμάτημα του έργου, εξαιτίας των δραστικών περικοπών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, (μείωση 30% στο εννιάμηνο του έτους), η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει ξεκάθαρα.

Πρώτον, ποιόν ευνοεί μια τέτοια επαναδιαπραγμάτευση; Το Δημόσιο ή τους ιδιώτες, οι οποίοι ενδεχομένως θα ήθελαν να ανοίξει ένα τέτοιο θέμα, επικαλούμενοι τις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στο χρηματοπιστωτικό τομέα και ειδικότερα στη χρηματοδότηση έργων που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης.

Δεύτερον, ποιες επιπτώσεις θα έχει η επαναδιαπραγμάτευση στο χρονοδιάγραμμα και στην πορεία εκτέλεσης του έργου, καθ’ όσον οι απαιτούμενες γι’ αυτό το σκοπό διαδικασίες (πρόσληψη συμβούλων, διαδικασίες αναθεώρησης των όρων της σύμβασης, έγκριση από τη Βουλή) θα ολοκληρωθούν εντός του 2012.

Τρίτον, τι θα συμβεί στην περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις οδηγήσουν σε αδιέξοδο; Θα σταματήσει το έργο; Θα διαλυθεί η σύμβαση; Θα επαναπροκηρυχθεί με νέους όρους, σε μια περίοδο, που λόγω της κρίσης, είναι αμφίβολο αν θα υπάρξει ενδιαφέρον.
 
Η κυβέρνηση σ’ όλα αυτά οφείλει να απαντήσει με σαφήνεια. Γιατί αυτό που διαπιστώνεται σήμερα είναι ότι σ’ ένα έργο που δρομολογήθηκε και όλοι είδαμε να κατασκευάζεται με γρήγορους ρυθμούς, αντί να επιλυθούν τα προβλήματα προστίθενται και νέα που μας οδηγούν σε δεύτερες σκέψεις.

Κοντά στις καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων, τις καθυστερήσεις στην παράδοση γης, στην καταβολή των χρηματοδοτικών υποχρεώσεων του Δημοσίου, στην αποχώρηση βασικού κατασκευαστικού ομίλου από τον παραχωρησιούχο, έρχεται η αλλαγή της χάραξης του βόρειου τμήματος, οι προσφυγές στην Ευρωπαϊκή Ένωση και προσφάτως οι νέες διαδικασίες «fast track» αλλά και η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης. 

Όπως κατ’ επανάληψη έχω τονίσει τα μεγάλα έργα έχουν μεγάλα προβλήματα και φυσικά δεν τελειώνουν όσο αναζητούνται ως άλλοθι για το σταμάτημά τους πιθανές ελλείψεις.

Μια είναι η επικίνδυνη έλλειψη. Η έλλειψη πολιτικής βούλησης. Μια έλλειψη που καθημερινά πιστοποιείται στα μεγάλα αναπτυξιακά έργα της Θεσσαλίας.


Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου