Η Περιφέρεια Θεσσαλίας κήρυξε έκπτωτο τον εργολάβο – Ο Δήμος Τρικκαίων πιέζει για την άμεση εξεύρεση λύσης
Όπως είναι γνωστό, η Δυτική Παράκαμψη των Τρικάλων θα ξεκινά από τον Μύλο του Τσαγκάδα (όπου τελειώνει η Παράκαμψη που ξεκινά από την οδό Καρδίτσας) και θα καταλήγει στην οδό προς Καλαμπάκα στο ύψος της Agroviz. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανόδου και δύο καθόδου καθώς και διαχωριστική νησίδα εκτός των διασταυρώσεων. Θα έχει μήκος περίπου 5,5 χιλιόμετρα και παράλληλα με την κατασκευή του προβλέπεται να κατασκευαστούν και οι αγροτικοί δρόμοι και στις δύο πλευρές της οδού προκειμένου να εξυπηρετούνται οι παραγωγοί της περιοχής.
Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού, τα Τρίκαλα θα είναι η μόνη πόλη στην Ελλάδα που θα διαθέτει πλήρη περιφερειακό δακτύλιο, γεγονός που σίγουρα θα εξυπηρετεί με το καλύτερο τρόπο τις μετακινήσεις των πολιτών.
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, το έργο επρόκειτο να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2008 και ο προϋπολογισμός του να ανέλθει σε 12 εκατ. ευρώ.
Λίγους μήνες πριν την εκπνοή του 2009, το έργο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Για την ακρίβεια στην παρούσα φάση βρίσκεται κυριολεκτικώς στον «αέρα», καθώς η Γενική Γραμματεία Περιφέρειας Θεσσαλίας κήρυξε έκπτωτο τον εργολάβο (την κατασκευή του έργου ανέλαβε η εταιρία DS). Έτσι, μετά από αυτή την κίνηση της περιφέρειας το έργο αναμένεται να αναλάβει ο δεύτερος ανάδοχος, που είναι η εταιρία Γαντζούλας. Το ζήτημα, ωστόσο που προκύπτει είναι ότι οι εργασίες που απομένουν μέχρι την ολοκλήρωση του έργου είναι λίγες. Για την ακρίβεια, απομένουν μόνο ασφαλτικές εργασίες, οι οποίες θα κοστίσουν περί το 1 εκατ. ευρώ, οπότε θεωρείται και είναι ένα έργο ασύμφορο οικονομικά για τον δεύτερο ανάδοχο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η δεύτερη εταιρία πολύ δύσκολα θα πειστεί να αναλάβει την ολοκλήρωση των ασφαλτικών.
Πλέον, το θέμα μοιάζει αδιέξοδο. Λύση δεν βρέθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες από την περιφέρεια Θεσσαλίας, ούτε σε επικοινωνία που είχε πρόσφατα ο περιφερειάρχης κ. Γκούπας με τον Δήμαρχο Τρικκαίων κ. Μιχάλη Ταμήλο. Ο τελευταίος πιέζει για την ολοκλήρωση του έργου, διότι πιέζουν και οι κάτοικοι των περιοχών Πύργου, Πυργετού και Κηπακίου. Μάλιστα, έχουν δώσει διορία στις αρμόδιες αρχές μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο.
Σε αυτό το πλαίσιο μία ιδέα που φαίνεται να εκφέρεται, κυρίως από παράγοντες του Δήμου Τρικκαίων είναι να δώσει τη λύση το ΥΠΕΧΩΔΕ. Τι σημαίνει αυτό; Να δώσει το ΥΠΕΧΩΔΕ το 1 εκατ. ευρώ, που απαιτείται και να αναλάβει ο Δήμος Τρικκαίων ή η Νομαρχία Τρικάλων την ολοκλήρωση του έργου. Ιδιαιτέρως εφικτή, βέβαια αυτή η λύση δεν φαίνεται να είναι, για ευνόητους λόγους. Πάντως, το ζήτημα θεωρείται μείζον. Κυρίως για την πολιτική ηγεσία του Δήμου Τρικκαίων, που επείγεται για την ολοκλήρωση του έργου.
Πιέζουν από το Δήμο, «αντισκέκονται» από τον ΟΣΕ για τη διάβαση της δυτικής παράκαμψης
Στην πόλη των Τρικάλων το ζήτημα με τις σιδηροδρομικές διαβάσεις του ΟΣΕ είναι μείζον. Και μοιάζει και δυσεπίλυτο. Στην παρούσα φάση, βέβαια, εκείνο που συζητείται μετ’ επιτάσεως είναι η ισόπεδη διάβαση που κατασκευάζεται στην δυτική παράκαμψη. Είναι προφανές ότι σε έναν δρόμο με δύο λωρίδες σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, με τα αυτοκίνητα να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, μία ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση εγκυμονεί κινδύνους.
Λύση, ωστόσο τουλάχιστον από την πλευρά του ΟΣΕ δεν φαίνεται να υπάρχει. Τουλάχιστον προς τον παρόν και παρά τις πιέσεις των εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας του Δήμου Τρικκαίων, για την εξεύρεση λύσης, όχι μόνο για τη διάβαση της δυτικής παράκαμψης, αλλά και για τις υπόλοιπες διαβάσεις στην πόλη των Τρικάλων.
Σε πρόσφατη τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Μιχάλης Ταμήλος με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Γιαννούση, ο τελευταίος δεν ανέλαβε καμία απολύτως δέσμευση. Αντιθέτως, τόνισε ότι το κόστος της μικρής υπογείωσης της διάβασης της δυτικής παράκαμψης εκτιμάται στις 300.000 ευρώ έως 500.000 ευρώ και θεωρείται υψηλό για τον ΟΣΕ (!!!).
Πέραν αυτού, οι εκτιμήσεις των εκπροσώπων του Οργανισμού είναι ότι ακόμη και αν ξεπεραστούν οι οικονομικές δυσκολίες θα χρειαστούν περί τα 5 χρόνια για την κατασκευή μίας άλλου τύπου διάβασης. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, την προσεχή εβδομάδα ο κ. Ταμήλος θα μεταβεί στην Αθήνα, προκειμένου να συναντηθεί τόσο με τον κ. Γιαννούση όσο και με άλλους παράγοντες του ΟΣΕ, στην κατεύθυνση εξεύρεσης μίας λύσης συμφέρουσας για τα Τρίκαλα και τους κατοίκους.
Διαβάσεις
Πάντως, γενικά για την πόλη των Τρικάλων οι διαβάσεις αποτελούν μία μεγάλη και «πονεμένη» ιστορία. Η διάβαση στα Σαράγια δεν έχει καν ξεκινήσει ακόμη. Η διάβαση στη θέση Γκαζέλου και άρα η ανακατασκευή της οδού Μετεώρων δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, μετά από αρκετά χρόνια από την έναρξη των εργασιών.
Υπάρχει, δε, πάντα και η διάβαση του Πύργου. Αυτή η διάβαση που έχει κυριολεκτικώς βαφτεί με αίμα.
Ελπίδα Κουτσογιάννη - ΕΡΕΥΝΑ
Δημοσίευσέ το στο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου