Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

Ένας τρικαλινός δημιουργεί για την Apple !


O 21χρονος Θανάσης Ρόγκας σχεδίασε παιχνίδι για το iphone, έχοντας στο ενεργητικό του συνολικά 15 εφαρμογές για τηλέφωνα και υπολογιστή






Σε ένα αγρόκτημα κάπου στην Ελλάδα ζει ένας τσολιάς με τα πρόβατά του.
Ο κυρ. Γιώργος.
Κοντά στην περιοχή υπάρχει ένα πολύ επικίνδυνο πυρηνικό εργοστάσιο


Μια μέρα, μια τυχαία έκρηξη στο πυρηνικό εργοστάσιο ήταν η αιτία για μια πολύ μεγάλη καταστροφή.
Τοξικά αέρια από το εργοστάσιο μόλυναν τον αέρα και το νερό στην περιοχή και ολόκληρη η πόλη είχε μολυνθεί.

Ο ιός έχει μετατρέψει τους ανθρώπους σε ζόμπι!
Μια μέρα, ο κυρ. Γιώργος ήταν πολύ κουρασμένος και αποκοιμήθηκε. Αλλά τα πρόβατά του ήταν έξω στο λιβάδι.
Τα ζόμπι έρχονται και φαίνονται πεινασμένα.Έχουν δει τα πρόβατα ... Αλλά πλέον είναι πολύ αργά.Ο κ. Γιώργος ξύπνησε από τους θορύβους και είδε την καταστροφή.Τώρα είναι στο χέρι του να πάρει εκδίκηση για την απώλεια των προβάτων του!


Όλο αυτό είναι το σενάριο ενός παιχνιδιού για τα τηλέφωνα της Apple, της κορυφαίας εταιρίας ηλεκτρονικών υπολογιστών και τηλεφώνων στον κόσμο που, όπως γνωρίζετε ήδη, έχασε τον οραματιστή της Στιβ Τζομπς. Το παιχνίδι παίζεται στα κινητά τηλέφωνα iphone (αυτά που προωθούνται από την εταιρία και λειτουργούν με αφή) και κοστίζει μόλις 75 λεπτά.

Το σημαντικότερο; Αναπτύχθηκε από έναν νεαρό τρικαλινό, τον 21χρονο Θανάση Ρόγκα!

Το παιχνίδι
Ο «Τσολιάς εναντίον Ζόμπι» (tsolias vs zompies) κυκλοφόρησε πριν μία εβδομάδα ακριβώς, στις 3/10/11, και είναι διαθέσιμο στο Appstore των iphone. Δηλαδή, για να το αγοράσεις, μπαίνει στη συγκεκριμένη εφαρμογή (έχοντας ήδη ενεργοποιήσει την πιστωτική) και επιλέγεις με αναζήτηση τον συγκεκριμένο τίτλο. Το παιχνίδι φορτώνει και είναι έτοιμο για διασκέδαση. Κι όταν γράφουμε διασκέδαση, το εννοούμε: το παιχνίδι αρχίζει με ηχητική υπόκρουση τον ξακουστό «Τσομπανάκο».

 Ο κυρ-Γιώργος εκφράζεται με φράσεις του τόπου μας, απευθυνόμενος στα ζόμπι: «ζύγωνι», «μη του ποδαρ’», «ούι ούι μανούλα μ’», «σι τσακίσ’ τα παΐδια» και άλλα παρόμοια. Επιλέγει διάφορα όπλα, αλλάζει πίστες, κυνηγά ή αποφεύγει τα ζόμπι. Αν νικηθεί από τα μεταλλαγμένα όντα, θα πέσει ανάσκελα στον τάφο και ένας παπάς θα τον θυμιατίζει! Το παιχνίδι προσφέρει απίστευτο γέλιο για Έλληνες, είναι εξαιρετικά διασκεδαστικό όμως και για τους Αμερικάνους (εκεί πωλείται προς 99 λεπτά, δηλαδή, βάσει ισοτιμίας, το ίδιο φθηνά με την Ε.Ε.) και ήδη έχει προτιμηθεί από συνεχώς αυξανόμενο αριθμό χρηστών.

Η ιδέα
Ο 21χρονος Θανάσης Ρόγκας είχε την ιδέα – όπως και αυτή για τα άλλα 4 παιχνίδια στο iphone και τα άλλα 7 (!) για υπολογιστές – συνεκτιμώντας δύο παράγοντες: πρωτοτυπία με βάση τις 200.000 εφαρμογές που ήδη λανσάρονται στο iphone και ελληνικότητα. Δηλαδή, θέλησε, όπως μας εξήγησε, να είναι ένα παιχνίδι με ελληνικά χαρακτηριστικά, στο πλαίσιο των ελλείψεων της συγκεκριμένης αγοράς. Έτσι, μετά από 5 μήνες σκληρής δουλειάς (μέσος όρος, 5ωρη καθημερινή εργασία) κυκλοφόρησε το τρέιλερ, το δοκιμαστικό βίντεο στο ίντερνετ (στους χώρους συζήτησης χρηστών του iphone), δέχθηκε παρατηρήσεις και σχόλια και το παρέδωσε στην Apple.

Η διαδικασία

Η δημιουργία ενός τέτοιου παιχνιδιού δεν είναι εύκολη υπόθεση. Θα πρέπει να γνωρίζει κανείς από υπολογιστές και μάλιστα να έχει εντρυφήσει σε συγκεκριμένα προγράμματα (javascript, objective c) και εργαλεία (προγραμματισμού, τρισδιάστατης εικόνας, πολυμέσων, γραφικών). «Αρχικώς σχεδίασα το παιχνίδι στο χαρτί. Τους χαρακτήρες, το περιβάλλον, όλα», εξηγεί ο Θαν. Ρόγκας. Στη συνέχεια όλα άρχισαν να παίρνουν μορφή και σιγά σιγά η λογική σειρά του παιχνιδιού μπήκε σε μία τάξη. «Είχες κάποια βοήθεια;», ρωτάμε. «Βεβαίως. Τα δυο μου αδέρφια και τους φίλους μου, οι οποίοι μου πρότειναν λύσεις ή αφαιρούσαν δικές μου εφαρμογές». Μάλιστα, ο Τσολιάς ήδη ετοιμάζεται και για ipad, «κατόπιν απαιτήσεως χρηστών».
Στη συνέχεια, το παιχνίδι εστάλη στο αρμόδιο τμήμα του παγκόσμιου κολοσσού, το οποίο δέχτηκε τη συμπερίληψή του στο «ηλεκτρονικό κατάστημα» των συγκεκριμένων τηλεφώνων. Η εταιρία, φυσικά, έχει διάφορες επιλογές για τα παιχνίδια που εκατομμύρια χρήστες από όλον τον κόσμο προτείνουν. Να μην περιέχουν σεξ ή μη ανεκτή βία, να απευθύνονται σε συγκεκριμένες ηλικίες, ενώ ο δημιουργός προτείνει μόνος του την τιμή. Σκεφτείτε πόσους ανταγωνίστηκε από όλον τον κόσμο ο 21χρονος τρικαλινός και κατόρθωσε να προωθήσει το παιχνίδι του. Διότι, όπως μας λέει «στις ΗΠΑ, παρόμοια παιχνίδια δημιουργούνται από πιτσιρίκια»!

http://sakis25games.blogspot.com/



Σκληρή δουλειά, μεράκι και φαντασία


Καμία επιτυχία δεν έρχεται τυχαία. Παντού και πάντα, η σκληρή δουλειά και το μεράκι (με το ταλέντο ως υπόβαθρο) αποτελούν τους παράγοντες ανάδειξης καινοτόμων ή δημοφιλών προσπαθειών. Ο Θανάσης Ρόγκας θυμάται τα χρόνια στο 1ο ΤΕΕ Τρικάλων: «Έμαθα προγράμματα πολυμέσων και γραφικών, αλλά δούλευα και μόνος μου.

Έψαχνα να βρω εφαρμογές για παιχνίδια, που να δουλεύουν ταχύτερα και ευκολότερα». Άραγε, από πότε ασχολείται με όλον αυτόν τον κόσμο των υπολογιστών; «Από μικρή ηλικία έπαιζα μεν παιχνίδια, αλλά όχι φανατικά, σε κονσόλες (psp, xbox κ.λπ.). Επειδή μου άρεσαν, ήθελα να προχωρήσω και ένα βήμα πιο πέρα, στη δημιουργία».

Έτσι, άρχισε από μαθητής ακόμη, να ασχολείται με δημιουργία παιχνιδιών. Και μάλιστα, όχι μόνο ως σχεδιαστής ή μόνο ως δημιουργός (χωριστές ειδικότητες παγκοσμίως) αλλά… δύο σε ένα: και designer (σχεδιαστής) και developer (δημιουργός). Ίσως τώρα επιβεβαιώνεται φίλος που θήτευσε ως καθηγητής αμερικάνικο ΑΕΙ, ο οποίος έλεγε μετ’ επιτάσεως, ότι οι αμερικάνοι προτιμούν τους Έλληνες, διότι το μυαλό τους δεν είναι κολλημένο μόνο στην επιστήμη τους.


Κάτι που φαίνεται και από την προσωπική επαφή με τον Θανάση Ρόγκα. Τρικαλινολάτρης, με πρόσθετα ενδιαφέροντα και αφοπλιστική έμφαση στην εκφορά λέξεων, αποτελεί ένα σαφές παράδειγμα των όσων ο κάθε νέος κρύβει μέσα του. Μπορεί να μην έχει τις περγαμηνές ενός ΑΕΙ ή ΤΕΙ, αλλά είχε όρεξη και αγάπη για την εργασία του. Επομένως «σκοπεύεις να συνεχίσεις σε αυτόν τον τομέα;» Απάντηση σαφής: «Βεβαίως. Μπορεί να βγάζω χρήματα, αλλά το κάνω και για το κέφι μου». Ξεκίνησε ως χόμπι, μετατρέπεται σε επαγγελματική ενασχόληση. «Νιώθεις υπερήφανος, λοιπόν;».

 «Ως προς την εφαρμογή της ιδέας, ως προς τον κόσμο που παίζει παιχνίδια – τα οποία μου αρέσουν – ναι». Επομένως, τον ενδιαφέρει η καταξίωση; «Αυτή έρχεται μόνο μέσα από τις πωλήσεις, αλλά σημασία έχουν τα σχόλια και οι θετικές εκφράσεις στα διάφορα φόρουμ των χρηστών». Βεβαίως, για τον ίδιο «σημασία έχει η εξέλιξη στη συγκεκριμένη εργασία». Κάτι που καταγράφεται και από τους αριθμούς:

Το παιχνίδι Crime life 3, που πρωτοδημιούργησε ο ίδιος ως ελεύθερο για υπολογιστές (pc games) έχει ήδη παιχτεί 516.236 φορές από τις 19 Οκτωβρίου 2007 (!), όταν εμφανίστηκε στις σελίδες παιχνιδιών για υπολογιστές. Δηλαδή όταν ο Θανάσης Ρόγκας ήταν μόλις 17 χρονών.

 Γι’ αυτό τον ρωτήσαμε: «Προτείνεις παρόμοια ενασχόληση στους νυν έφηβους;». Σαφής απάντηση: «Ναι, διότι ο κλάδος έχει μέλλον. Στο εξωτερικό, εξάλλου, τέτοια παιχνίδια δημιουργούνται από μικρά παιδιά. Στην Apple μάλιστα, ο καθένας μπορεί να γίνει “εκδότης” ενός παιχνιδιού». 
Και να σκεφτείτε ότι είναι – κατά τα άλλα – άνεργος.


Πού θα βρείτε τα παιχνίδια
Στη διεύθυνση www.sakis25games.blogspot.com, είναι το μπλογκ για πληροφορίες και παιχνίδια (ελεύθερα) για υπολογιστές.

 Εκεί θα βρείτε τις δημιουργίες (με αντίστροφη χρονολογική σειρά):
Mythology (έχω ήδη εθιστεί!)
Katapeltis
Guns and Spurs
Zoo Escape
Extinction
Infinite War
Super Smash Battle
Super Smash Battle 2
Crimelife 3
Crimelife 2
Crimelife


Στο www.store-sakis25games.com όλα τα παιχνίδια για iphone (πρώτο το παλαιότερο):

Ping Pong champ (με τη ρακέτα κάνεις θαύματα)
iRolling Cigarrete (στρίβεις εικονικά καπνό!)
Catapult: absolute madness (με καταπέλτη γκρεμίζεις κατασκευές)
Brain memory  (εξάσκηση μνήμης)
Tsolias vs Zombies
Επίσης, με αναζήτηση sakis25 games στο Appstore.




Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου