Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

Τα Τέμπη είναι ανοικτά, τα μάτια σας είναι κλειστά...


Η κατολίσθηση στην κοιλάδα των Τεμπών δημιούργησε μια κρίσιμη κατάσταση, η οποία βρήκε τη χώρα μας ενόψει του χειμώνα και των γιορτών σε κατάσταση πανικού, ο οποίος πανικός δεν επιτρέπει την ψύχραιμη σκέψη που θα οδηγήσει και στην καλύτερη λύση του προβλήματος.
Του Γιώργου Κρανιά




Αν η κυβέρνηση σκεφτόταν ψύχραιμα και ορθολογικά, θα έβλεπε ότι τα Τέμπη μόνο κλειστά δεν είναι. Την κοιλάδα τη διαπερνά μια σύγχρονη σιδηροδρομική σήραγγα με διπλή ηλεκτροκινούμενη και τηλεδιοικούμενη γραμμή.

Ο ΟΣΕ διαθέτει 20 πεντάδυμες σύγχρονες αυτοκινητάμαξες desiro, που μπορούν να κάνουν το ταξίδι Λάρισα-Θεσσαλονίκη σε μία μόλις ώρα.

Οι αυτοκινητάμαξες αυτές είχαν αγοραστεί από τη ΖΗΜΕΝΣ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και οι περισσότερες κάθονται ακόμα αχρησιμοποίητες στη Θεσσαλονίκη. Γιατί λοιπόν οι κύριοι Ρέππας και Σηφουνάκης δεν δίνουν αμέσως εντολή για πυκνά δρομολόγια Θεσσαλονίκης- Λάρισας, ώστε τα ΚΤΕΛ να αναλάβουν να μεταφέρουν τους επιβάτες από τη Λάρισα και κάτω, αφού όπως φαίνεται ο ΟΣΕ είναι ανίκανος να ικανοποιήσει τη ζήτηση;

Αλλά και για τις νταλίκες υπάρχει σιδηροδρομική λύση.

Ο ΟΣΕ άμεσα μπορεί να νοικιάσει βαγόνια RoLa με τα οποία μπορεί να μεταφέρει τις νταλίκες από το Μεζούρλο της Λάρισας μέσα σε τριάντα λεπτά στην Κατερίνη και αντίστροφα με τρένα shuttle τα οποία θα κινούνται με τις ηλεκτράμαξες HELLAS-SPRINTER που σαπίζουν επίσης αχρησιμοποίητες στη Θεσσαλονίκη.

Αντί λοιπόν οι υπουργοί μας να λένε διάφορες φιλολογίες για τον γύρο του Ολύμπου και τη Δυτικής Μακεδονίας γενικότερα, ας σκουντήσουν επιτέλους τον ναρκωμένο από χρόνια σιδηρόδρομο για να δώσει τις σύγχρονες λύσεις που έχει ανάγκη ο τόπος και η έκτακτη κατάσταση που μας προέκυψε. Πόσο μάλλον που οι λύσεις αυτές είναι εφικτότατες.

Και μη μου πείτε ότι η χθεσινή ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που λέει ότι θα αυξήσει τις θέσεις των δρομολογίων Αθήνας-Θεσσαλονίκης κατά 226 ημερησίως δεν είναι για γέλια.

Εδώ ο κόσμος χάνεται και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λέει ότι θα λύσει το πρόβλημα μεταφέροντας 226 περισσότερους επιβάτες κάθε μέρα από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη, και άλλους τόσους αντίστροφα.

Για να μη μιλήσουμε για τη δυτική Θεσσαλία από την οποία ο επιβάτης έχει πια μόνο μία ευκαιρία να πάει στη Θεσσαλονίκη, στις 8 το πρωί. Υπάρχει και μία ακόμα στις 18 το απόγευμα, αλλά με τις σημερινές συνθήκες είναι αδύνατο να βρεθεί θέση στο αρτηριακό δρομολόγιο. «Ξέχασαν» επίσης να επαναδρομολογήσουν το περίφημο ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ 47-48, ένα από τα πιο αποδοτικά δρομολόγια του ΟΣΕ που είχε εντελώς αδικαιολόγητα καταργηθεί το περασμένο καλοκαίρι. Άντε τώρα να βρει κάποιος θέση στο ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ του Βόλου το οποίο θα το καταλαμβάνουν οι Θεσσαλονικείς στη διαδρομή Αθήνα-Λάρισα.

Αυτά και άλλα πολλά , όπως η επαναδρομολόγηση του 602-603 που σταμάτησε προσωρινά επειδή ξέμεινε από …ρόδες και δεν ξαναμπήκε ποτέ, θα μπορούσαν να γίνουν, αν η κυβέρνηση ήταν πραγματικά έτοιμη να κυβερνήσει.

Δυόμισι, όμως μήνες μετά τις εκλογές παρακολουθούμε στον σιδηρόδρομο την τέλεια ακινησία.

ΚΡΑΝΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Εκπαιδευτικός
Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων.





Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου