Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

Αφιερωμένο στους πολιτικούς του νομού μας...


- Πότε και πως κόπηκε το intercity
Ήταν Αύγουστος του 2009...






Αθήνα - Τρίκαλα - Αθήνα: Ένα επεισοδιακό ταξίδι.



"Επικοινώνησα με τον κ. Ταμήλο και πρωί-πρωί πήρα το ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ για την Αθήνα.
Παρά τη μέρα (Παρασκευή) το τρένο από τη Δυτική Θεσσαλία είχε πολύ καλή πληρότητα.
Φτάσαμε λοιπόν στην ώρα μας στην Αθήνα και συναντηθήκαμε όλοι στην είσοδο των γραφείων του ΟΣΕ για να ανεβούμε στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Καλογιάννη.

Από πριν είχαμε συμφωνήσει ότι δεν δεχόμαστε τίποτα άλλο εκτός από τη διατήρηση του δρομολογίου ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ 47/48 της Δυτικής Θεσσαλίας.

Αφού λοιπόν συστηθήκαμε με τον κ. σύμβουλο και αφού βγήκαν οι απαραίτητες φωτογραφίες για να «μας πιστέψουν ότι ήρθαμε», όπως είπε ο κ. Ταμήλος άρχισε η συζήτηση.

Ο κ. σύμβουλος μας είπε ότι έκοψαν πολλά δρομολόγια σε όλη τη χώρα για να μην πληρώνουν υπερωρίες στο προσωπικό και ότι θα έπρεπε να είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που μας άφησαν το απογευματινό δρομολόγιο για Αθήνα με πληρότητα 102% και το δρομολόγιο προς Θεσσαλονίκη με πληρότητα 108%.

Σας κόψαμε είπε μόνο το ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ το οποίο έχει πληρότητα 74% και τα τοπικά δρομολόγια τα οποία είχαν πολύ χαμηλές πληρότητες.

Η ερώτηση προέκυψε αυθόρμητα:

- Κόψατε άλλο δρομολόγιο στη χώρα με τέτοια πληρότητα;

Πού θα τα ξαναβρείτε τα δύο εκατομμύρια Ευρώ που σας έδινε το συγκεκριμένο δρομολόγιο ετησίως;

Εδώ άρχισαν τα δύσκολα για τον κ. σύμβουλο που μας απάντησε ότι θα βάλει ένα τοπικό τρένο για να μας πηγαίνει στα Παλαιοφάρσαλλα και από κει θα παίρνουμε το ΙΝΕΡΣΙΤΥ του Βόλου.

-Και πώς θα χωρέσουμε οι 300 σε ένα τρένο 180 θέσεων;

-Θα βάλουμε δύο βαγόνια παραπάνω.

Ο δύστυχος δεν γνώριζε ότι στο συγκεκριμένο τρένο ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ AEG δεν μπαίνουν παραπάνω βαγόνια παρά μόνο μπορεί να μπει ακόμα ένα ολόκληρα τρένο όπως ακριβώς γινόταν έως 31/07/09.

- Και γιατί κόψατε το δικό μας με την πληρότητα του 75% και όχι του Βόλου το οποίο έχει αποδεδειγμένα πολύ μικρότερη πληρότητα;

Εκεί ο σύμβουλος στριμώχτηκε και ζήτησε έναν υπηρεσιακό παράγοντα να μας εξηγήσει.

Ήρθε λοιπόν ο υπάλληλός του και μας είπε ότι δεν μπορούσαν να κόψουν το Βολιώτικο αντί για το δικό μας γιατί ο Βόλος δεν έχει άλλο απευθείας τρένο για την Αθήνα.

-Και πώς θα χωρέσουμε οι 300 σε ένα τρένο 180 θέσεων; Ξαναρωτάμε εμείς.

-Απλά δεν θα χωρέσετε απαντά ο ανυποψίαστος υπάλληλος.

-Και τι πρέπει να γίνει ρωτά ο σύμβουλος;

-Να μπει ένα επιπλέον τρένο λέει ο υπάλληλος.

-Και από πού πρέπει να μπει το επιπλέον τρένο;

-Από το Βόλο λέει ο υπάλληλος, αλλά αν είναι να το βάλουμε από το Βόλο γιατί να μην το βάλουμε από την Καλαμπάκα όπως θέλουν και οι άνθρωποι.

-Να το βάλετε λοιπόν λέει ο σύμβουλος.

-Να βάλουμε τι κ. σύμβουλε;

Πρέπει να βάλουμε τρένο του είπε κοιτώντας τον έντρομος στα μάτια.

Σαν να του έλεγε:

-Αφού το τρένο το στείλαμε αλλού.(Βόρεια).

Και τότε ο κ. σύμβουλος έβγαλε το πραγματικό του πρόσωπο.

Έριξε όλα τα βάρη στον υπάλληλο, τον εξευτέλισε κυριολεκτικά για να βγάλει τις ευθύνες από πάνω του.

Ο υπάλληλος, άριστος όπως μάθαμε στη δουλειά του, παρουσίασε όπως έγινε αργότερα γνωστό καρδιακά προβλήματα, είχε και ιστορικό, και διακομίστηκε στο νοσοκομείο.

Η συζήτηση συνεχίστηκε και εξελίχτηκε σε ένα διάλογο κουφών αφού ο κ. σύμβουλος φαινόταν να μην καταλαβαίνει τι του λέγαμε, ζώντας σε ένα εντελώς δικό του κόσμο.

Έτσι αποκαμωμένοι και αφού ο κ. Μιχαλάκης περίπου τραβούσε τα μαλλιά του για το επίπεδο της συζήτησης, αποχαιρετήσαμε τον κ. Καλογιάννη και είπαμε να στραφούμε πια στην κατεύθυνση των κινητοποιήσεων και της πίεσης στους τοπικούς υπουργούς.

Ο επίλογος γράφτηκε στο σταθμό Λαρίσης.

Το ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ 48 ήλθε για τελευταία φορά δεμένο με το 40 του Βόλου και γέμισε ασφυκτικά.

Το τελευταίο συλλεκτικό εισιτήριο πρόλαβε και το έκοψε ο φίλος συμπολίτης Βαγγέλης Μπρουζούκης.

Όλος ο κόσμος ήταν αγανακτισμένος με την αχαρακτήριστη κυβερνητική απόφαση να κοπεί ένα τέτοιο χρησιμότατο δρομολόγιο.

Σε όλη τη διαδρομή το τρένο ανέβαζε και κατέβαζε επιβάτες.

Μετά τα Παλαιοφάρσαλλα είχε ακόμα προς τη δυτική Θεσσαλία 165 επιβάτες.

Στον σταθμό της Καρδίτσας οι σιδηροδρομικοί το κοίταζαν περίλυποι και στα μάτια τους έβλεπες ζωγραφισμένη την απορία: ΓΙΑΤΙ;

Στον σταθμό των Τρικάλων ο σταθμάρχης Βασίλης Παπαδημητρίου φωτογράφιζε συνεχώς το συρμό.

Να έχουμε τις φωτογραφίες να το θυμόμαστε είπε.

Ακούει άραγε κανένας υπουργός;

Ακούει κανένας πρόεδρος Βουλής;"


Σάββατο 1 Αυγούστου 2009


ΚΡΑΝΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Πρόεδρος Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων





Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου