Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

Πρώτα μας κλείνουν τα σχολεία με τις συγχωνεύσεις και μετά μας λένε ότι θα γίνουν πιο ελκυστικά!


Οι εξαγγελίες της Κυβέρνησης για το λεγόμενο «νέο λύκειο» υπηρετούν τη στρατηγική επιλογή της για την πλήρη προσαρμογή της εκπαίδευσης στις ανάγκες της αγοράς.








Με στόχο να παραπλανήσει τις λαϊκές οικογένειες το Υπουργείο Παιδείας προπαγανδίζει  ότι πρόκειται για μέτρο που θα αποσυνδέσει το Λύκειο από τη διαδικασία εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση και θα αποφορτίσει τον σκληρά σήμερα εργαζόμενο μαθητή. Στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο: το λύκειο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο, που θα είναι πιο στενά προσαρμοσμένο στη διαδικασία πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.  Υποχωρεί από τον όποιο γενικό μορφωτικό ρόλο κρατούσε μέχρι σήμερα.

Γι’ αυτό και ενοποιούνται τα μαθήματα π.χ. της Αρχαίας και Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στο μάθημα «Ελληνική Γλώσσα», αλλά και της Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας στο μάθημα «Φυσικές Επιστήμες» που οδηγεί τελικά στο να μην παίρνει ολοκληρωμένη μόρφωση ο μαθητής σε κανένα από αυτά τα αντικείμενα,  να μπορεί τελικά ο μαθητής να σχηματίσει μια πραγματική, επιστημονική ερμηνείας του κόσμου.

Τα μαθήματα επιλογής, που καθιερώνονται, το πλήθος από αξιολογικές δοκιμασίες, ο συνυπολογισμός του βαθμού σε Β και Γ Λυκείου, η είσοδος σε Σχολές στο πρώτο έτος και το ξεσκαρτάρισμα που θα προέλθει, οξύνουν τους ταξικούς φραγμούς και θα εντείνουν την ανάγκη φροντιστηρίου σε όλο το μήκος και το πλάτος του Λυκείου αλλά και του προπαρασκευαστικού έτους. 

Γι’ αυτό και καθιερώνονται τα λεγόμενα «μαθήματα εμβάθυνσης», «με βάση τις ανάγκες τους για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ». Για να  προσανατολίζεται  ακόμα περισσότερο απ' ό,τι σήμερα στις εξετάσεις,  αφού από τη Β' Λυκείου ακόμα οι μαθητές θα χωρίζονται σε κατευθύνσεις, ανάλογα με το πού θα δώσουν εξετάσεις, ενώ στη Β' και Γ' Λυκείου οι μαθητές θα παρακολουθούν επιλεγόμενα... «όπως λέει το υπουργείο. Και μόνο από τον όρο «μαθήματα εμβάθυνσης» γίνεται φανερό ότι άλλοι μαθητές θα εμβαθύνουν π.χ. στη φυσική και τη χημεία και άλλοι θα μένουν σε ένα μίνιμουμ γνώσεων- πληροφοριών.


Επιπλέον καθιερώνεται η λεγόμενη «ερευνητική εργασία», που θα γίνεται ανά τετράμηνο. Εντάσσεται μέσα στο πρόγραμμα σπουδών, είναι υποχρεωτική, αξιολογείται αυτόνομα και ο βαθμός σ’ αυτήν προσμετράται ισότιμα με τους βαθμούς των υπόλοιπων μαθημάτων. «Όλες οι εργασίες θα περιλαμβάνουν χρήση της τεχνολογίας και του Διαδικτύου, στο οποίο θα αναρτώνται με την ολοκλήρωσή τους», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κείμενο του υπουργείου, ενώ σημειώνεται ότι «μία εργασία θα μπορεί να είναι στα Αγγλικά»! Οδηγώντας τους μαθητές στο «γκουγκλάρισμα» (όπως ονομάζεται ο εντοπισμός πληροφοριών στο ίντερνετ).

Πρόκειται για μέτρα  καταστροφικά για τη μόρφωση των παιδιών του λαού, με ξεκάθαρη τη σφραγίδα μεγαλύτερων ταξικών φραγμών στη μόρφωση, με στόχο μαζικά και νωρίς τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας να σπρωχτούν στις δεξιότητες- την ψευτοκατάρτιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για να γίνουν ακόμα πιο φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό.

Οι  αναδιαρθρώσεις, και  στο χώρο της εκπαίδευσης περιλαμβάνουν και το «νέο λύκειο», γιατί αυτό έχει ανάγκη η αστική τάξη και τα συμφέροντά της. Πίσω από τους βαρύγδουπους τίτλους για το λεγόμενο  «πολυδύναμο» σχολείο ή παλιότερα «το ανοιχτό στην κοινωνία», ή το «νέο λύκειο» σήμερα, προχωρά ο τύπος εκείνου του σχολείου που έχει ανάγκη η καπιταλιστική οικονομία σήμερα.

Άλλωστε, έτσι γινότανε πάντα: η παιδεία συνδεόταν με την οικονομία, επειδή ο προορισμός της είναι να δίνει εκείνη την ποσότητα και ποιότητα γνώσης, που θα  διαμορφώνει τον τύπο του εργαζόμενου που υπηρετεί καλύτερα την κερδοφορία του κεφαλαίου:  «με δεξιότητες, καταρτίσιμο δια βίου, που θα αλλάζει 7-8 δουλειές κατά τη διάρκεια της ζωής του» κατά τη συνθήκη της Λισσαβόνα, δηλαδή φθηνή και παραιτημένη από δικαιώματα εργατική δύναμη.  Τη στρατηγική αυτή κατεύθυνση στηρίζουν τα κόμματα που υπηρετούν την πλουτοκρατία, στηρίζουν όσοι διαφοροποιούνται σε επιμέρους πλευρές αναζητώντας  μια δήθεν «καλύτερη» ΕΕ.

Σήμερα, χρειάζεται η λαϊκή οικογένεια, η νεολαία, οι μαθητές, να  αντιδράσουν στο σύνολο των αντιεκπαιδευτικών μέτρων, που περιλαμβάνει το «κοστούμι» του  «πολυδύναμου» σχολείου, των συγχωνεύσεων, το «νέο λύκειο», στην ουσία την σύνδεση της εκπαίδευσης ακόμα πιο βαθιά με τις ανάγκες της αγοράς. 

Το λαϊκό κίνημα να οργανώσει την πάλη του για Δημόσια και δωρεάν παιδεία, δουλειά με πλήρη δικαιώματα μετά το τέλος των σπουδών. Να  διεκδικήσει δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, γενική εκπαίδευση ως τα 18 χρόνια, ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο με σκοπό την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας κάθε νέου πριν από την επαγγελματική επιλογή, αναβαθμισμένες επαγγελματικές Σχολές ενταγμένες στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα μετά από την σύγχρονη βασική εκπαίδευση, Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, με το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα, παλεύοντας ταυτόχρονα για ριζικές αλλαγές στην οικονομία και την εξουσία  προς όφελος του λαού.

31/03/2011  
Η Επιτροπή Περιοχής Θεσσαλίας  του ΚΚΕ



Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου