- Για να συνδεθεί με την...σιδηροδρομική ΕΓΝΑΤΙΑ !
- Καλά, μας περνάνε και για πολύ...μ@μ@κες...!
- Σε δύο ράγες μάλιστα λέει η "είδηση"!
- Η... μελέτη πάει σύνννεφο
- Ο ΟΣΕ μελετάει.! Διαβάστε.!
Δημοσιοποιήθηκε λέει προκαταρτική αξιολόγηση για τη γραμμή Καλαμπάκας - Σιάτιστας (!), όταν τα δρομολόγια τουλάχιστον ΑΘΗΝΑ - ΤΡΙΚΑΛΑ -ΑΘΗΝΑ δεν επανήλθαν; !
Κάτι συμβαίνει με τον ΟΣΕ. Για την ακρίβεια, με την παλιά εκείνη πρόταση/μελέτη για τη σιδηροδρομική Εγνατία.
Πρόεδρε Γιώργο Κρανιά ενημέρωσέ μας. Τι είναι τούτο πάλι; Τρώμε τόσο δούλεμα;
Διότι, ενώ όλα δείχνουν ότι το έργο εγκαταλείπεται – ή τουλάχιστον μετατίθεται χρονικά - προφανώς λόγω έλλειψης πόρων και των πραγματοποιηθεισών σαρωτικών αλλαγών σε δρομολόγια και προσωπικό, μια προκαταρκτική μελέτη γεννά ερωτηματικά.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η...ΕΙΔΗΣΗ (!)
Πρόκειται για την «Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση του έργου Σύνδεση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκας – Κοζάνης με τα Γρεβενά». Αυτή η μελέτη δημοσιεύτηκε την τελευταία ακριβώς ημέρα του προηγούμενου έτους (31/12/2010) από το ΥΠΕΚΑ. Περιλαμβάνει αυτό που λέει: αξιολογήσεις και εκτιμήσεις για το περιβάλλον και όλα όσα θα πρέπει να γίνουν, αν και όποτε αποφασιστεί η σύνδεση της γραμμής με την πόλη των Γρεβενών. Από την ΠΠΕΑ προκύπτουν ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία:
- Η γραμμή θα ξεκινά από Καλαμπάκα και μέσω Δήμητρας (το χωριό δίπλα στο Καρπερό), θα κατευθύνεται στο χωριό Μικροκλεισούρα (κοντά στο μοναστήρι του Ταξιάρχη), στα σύνορα με τον Ν. Κοζάνης, για να φτάσει στη Σιάτιστα.
- Η συγκεκριμένη Αξιολόγηση ξεκίνησε ήδη από το 2008 και τα έγγραφα πηγαινοέρχονταν – αναγκαστικά- μεταξύ των αρμόδιων υπηρεσιών
- Θα κατασκευαστούν 8.286 μέτρα μονής γραμμής προς Γρεβενά και άλλα 733 μ. για τη Σιάτιστα
- Θα κατασκευαστούν 5 γέφυρες, μία σήραγγα και ένας σιδηροδρομικός σταθμός
- Όποιος αναλάβει το έργο, θα πρέπει να εκπονήσει την Περιβαλλοντική Μελέτη, η οποία θα περιλαμβάνει τα πάντα: από τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, μέχρι τα δεδομένα για τα έργα, το προσωπικό που θα εργαστεί κ.λπ.
Η ουσία είναι, τι θα γίνει στο μέλλον. Διότι αυτή η ΠΠΕΑ είναι απλώς ένας δείκτης για το τι θα πρέπει να γίνει. Δεν δεσμεύει κανέναν χρονικά ή ως προς την αναγκαιότητα υλοποίησης της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Μόνο υποδεικνύει τι θα πρέπει να κάνει ο μελετητής. Επομένως, η πρόσκαιρη «χαρά» που είχαν ορισμένοι, όταν διάβαζαν αυτές τις γραμμές, θα πρέπει να μείνει στην άκρη.
Χωρίς τρένο
Αντιθέτως, θα πρέπει να επιστρέψουμε στα δυσάρεστα. Στο ότι δρομολόγια δεν υπάρχουν για Αθήνα, στο ότι ο σταθμός, για τον οποίο δόθηκαν τόσα χρήματα, όπως έχουμε ήδη γράψει, παραμένει έρημος μετά τις 2.30 ο μεσημέρι. Και, κυρίως, ότι ακόμη δεν έχει υλοποιηθεί η δέσμευση του υφυπουργού Μεταφορών, Σπ. Βούγια, για επαναδρομολόγηση δύο ζευγών δρομολογίων στη γραμμή Αθήνα – Τρίκαλα «στο τέλος του μήνα». Μέχρι χθες, κανένα τέτοιο δρομολόγιο δεν είχε ενταχθεί τουλάχιστον για τη Δευτέρα 28 Μαρτίου.
Επίσης, θα πρέπει η δυτική Θεσσαλία συνολικότερα να αναρωτηθεί, γιατί δη οι υπεύθυνοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συναντήθηκαν με τους Βολιώτες για τη σύνδεση της γραμμής με το εκεί λιμάνι και τις δύο ΒΙΠΕ της Μαγνησίας. Μόνο «φως», η πρόταση του συνδυασμού Παπατόλια στον Κ. Αγοραστό, να συμπεριλάβει την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, αλλά και Βόλος – Λάρισα, «είτε στο Περιφερειακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ». Για το τμήμα που μας αφορά, δε, σημειώνεται ότι είναι πολύ πιο εύκολη η υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης, δεδομένης της πρόσφατης ανακατασκευής της γραμμής.
Δημοσίευσέ το στο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου