Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Σωτήρης Χατζηγάκης: «Θέλω η Ν.Δ. να εκφράσει το μεσαίο χώρο»


«Η Ν.Δ. το καλοκαίρι θα είναι πρώτο κόμμα» επισημαίνει ο πρώην Υπουργός, ο οποίος εκτιμά πως η επόμενη Βουλή θα είναι πολυκομματική, ενώ αφήνει αιχμές για εσωκομματικούς του αντιπάλους.




Σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Βουλευτής Τρικάλων της Ν.Δ. και πρώην Υπουργός Σωτήρης Χατζηγάκης, μιλώντας για την οικονομική κρίση και πως αυτή προέκυψε, ανέφερε ότι «Το χρέος είναι μια οικονομική πραγματικότητα, το οποίο δημιουργήθηκε κυρίως την δεκαετία του 1980.  Κανείς δεν λέει ότι δεν κάναμε λάθη στην πολιτική που εφαρμόσαμε. Αλλά από εκεί και πέρα να λέμε ότι για όλα φταίει η Κυβέρνηση της πενταετίας 2004-2009 είναι συκοφαντικό.

Υπάρχουν σημαντικά εργαλεία εντός της Ελλάδος, όπως ο αναπτυξιακός Νόμος και άλλες δυνατότητες που παρέχονται μέσα από τον προϋπολογισμό, τα οποία παραμένουν ανενεργά τον τελευταίο ενάμισι χρόνο. Το 1929 σε ανάλογα μεγάλη κρίση με τη σημερινή, το Κράτος ήταν αυτό που τράβηξε μπροστά και οδήγησε στην έξοδο από την κρίση. Η Κυβέρνηση Καραμανλή κατασυκοφαντήθηκε για την προσπάθεια που έκανε να προσελκύσει επενδυτές στην Ελλάδα. Επιχειρείται να δοθεί η εντύπωση ότι υπάρχει πλήρης καταστροφή και έτσι τίθενται σε κίνδυνο εθνικά ζητήματα. Τα οικονομικά προβλήματα δεν λύνονται με δόγματα-σοκ, τα οποία όπου εφαρμόστηκαν απέτυχαν».

 Για την έξοδο από το Μνημόνιο, ο κ. Χατζηγάκης, ανέφερε «Η πρόταση της Ν.Δ. είναι μια πρόταση η οποία στην τελική της κατεύθυνση είναι καλή. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει μια συνεννόηση όλων των πολιτικών δυνάμεων, ώστε να συμφωνήσουμε πάνω σε συγκεκριμένους τομείς, ώστε να ξεφύγουμε από αυτήν την κρίση. Πιστεύω ότι καλώς ή κακώς μπήκαμε στο Μνημόνιο. Καλώς η στάση της Ν.Δ. είναι ενάντια στο Μνημόνιο και θα πρέπει να καταθέσουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση πάνω σ’ αυτό. Σ’ αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η πρότασή μου ώστε να υπάρξει συνεννόηση με όλες τις πολιτικές δυνάμεις, πάνω σε συγκεκριμένα σημεία, ώστε να πετύχουμε την έξοδο από το Μνημόνιο».

Για την πολιτική του «μεσαίου χώρου» την οποία ο ίδιος πρεσβεύει, επισήμανε πως «Πιστεύω στην πολιτική του «μεσαίου χώρου». Σήμερα, στη μεταπολιτική περίοδο, αναζητούνται νέοι όροι και ιδέες και μέσα από τα όσα έχει να εκφράσει ο «μεσαίος χώρος» μπορεί να  επιτευχθεί υπέρβαση απέναντι στα όσα η νεοφιλελεύθερη εποχή μας πρεσβεύει. Δεν μπορεί να γίνεται αποδιοπομπαίος τράγος το Κράτος ή οι πολιτικοί. Ούτε να επιτρέψουμε στα οικονομικά συμφέροντα να δρουν ανεξέλεγκτα. Γιατί αυτό επιχειρείται με την συλλήβδην επίθεση εναντίον των πολιτικών.

Για το αν η Ν.Δ. εκφράζει σήμερα το «μεσαίο χώρο», ο Βουλευτής, επισήμανε πως « Η πολιτική του Αντ. Σαμαρά είναι ο «κοινωνικός φιλελευθερισμός», έννοια την οποία εισήγαγα στην πολιτική την δεκαετία του ΄80 με βιβλίο μου.  Υπάρχει μια σύγχυση όσον αφορά τον όρο «μεσαίο χώρο», με το παλιό Κέντρο, το οποίο εξυπηρετούσε τις ανάγκες που υπήρχαν τον 20ο αιώνα, όντας το μέσον των δυο άκρων. Εγώ νομίζω ότι η Ν.Δ. σήμερα θέλει να εκφράσει τον «μεσαίο χώρο», ο οποίος αποτελεί προέκταση του «κοινωνικού φιλελευθερισμού»,  και μέσα από αυτή την ιδεολογία μπορεί να καταθέσει μια νέα θέση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της εποχής, που αφορούν τους μετανάστες, τις γυναίκες, τους αγρότες, τη μεταποίηση, το περιβάλλον, την βιοηθική κλπ.»

Αναφερόμενος σε φράσεις όπως «ντιντήδες» και «κοπρίτες» που κυριαρχούν τελευταία στην κεντρική πολιτική σκηνή, επισήμανε πως «Αποδοκιμάζω αυτές τις εκφράσεις στην πολιτική. Και θα ‘θελα αποδοκιμασία πιο έντονη και από τον δικό μου χώρο. Αυτό το ύφος δεν ταιριάζει στην παράταξη του Κων/νου Καραμανλή, του Γ. Ράλλη, του Ευ. Αβέρωφ, του Κ. Μητσοτάκη, του Κ. Καραμανλή και του Αντ. Σαμαρά σήμερα. Ο παιδευτικός λόγος στην πολιτική είναι το α και το ω. Φράσεις σαν αυτές αποδομούν και διαβάλουν το ύφος της πολιτικής. Περνάνε ένα μήνυμα ολέθριο, κατεβάζοντας την πολιτική στα καταγώγια και σαφώς δεν διασφαλίζουν μια ευπρεπή πάλη ιδεών. Σήμερα υπάρχει μια παγκόσμια οικονομική κρίση και θα πρέπει να της δώσουμε μια διάσταση ιδεολογική».

Για το κόμμα της Ντόρας Μπακογιάννη, ο πρώην Υπουργός, σχολίασε πως «Όχι δεν μου έγινε πρόταση να πάω στο νέο κόμμα. Εγώ είμαι ο αρχαιότερος βουλευτής της Ν.Δ.. Εγώ έχτισα τη Ν.Δ. και την πονάω ίσως περισσότερο απ’ τον καθένα. Δεν απεμπολώ έτσι εύκολα τις ιδέες μου. Εγώ είμαι σίγουρος ότι η Ν.Δ. θα είναι πρώτο κόμμα στις επόμενες εθνικές εκλογές και ήδη μέχρι το καλοκαίρι να το δείτε θα είναι πρώτο κόμμα. Όσον αφορά το κόμμα της κ. Μπακογιάννη, τώρα, η εκτίμηση που κάνει είναι  ότι έχει πιθανότητες εισόδου στην επόμενη Βουλή».

 Για το αν πολιτευτεί ξανά, ο κ. Χατζηγάκης, τόνισε πως «Τον τελευταίο καιρό δέχομαι πολλά εσωκομματικά χτυπήματα και μάλιστα ορισμένα εξ αυτών είναι και κάτω από τη μέση. Είμαι 65 ετών, δόξα τω Θεώ έχω την υγεία μου, έχω μπει από νεαρή ηλικία στην πολιτική από διάθεση για προσφορά και ειλικρινή αγάπη για τον τόπο μου και τους ανθρώπους του. Κατά καιρούς διαδίδουν διάφορα, ωστόσο σας διαβεβαιώ ότι σκοπεύω να είμαι για πολλά χρόνια ακόμη παρών στο πολιτικό προσκήνιο. Θα μου επιτρέψετε δε να πω ότι ορισμένοι μπερδεύουν εσκεμμένα την οικογενειοκρατία με την αξιοκρατία. Εγώ ανέβηκα ένα-ένα τα σκαλιά της ιεραρχίας στην πολιτική στηριζόμενος μόνο στις δικές μου δυνάμεις, χωρίς δεκανίκια, χωρίς να στηρίζομαι σε ξένες πλάτες και διάφορα συμφέροντα.

Όσο για τον γιο μου τον Μικέλη, είναι μόλις 24 ετών, οι μεταπτυχιακές του σπουδές στην Αμερική βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ παράλληλα ασχολείται με την μελέτη και την συγγραφή. Πρόσφατα άλλωστε ολοκληρώσαμε μαζί το βιβλίο μας με τίτλο ΚΙΝΑ. Αντιλαμβάνεστε ότι άλλες είναι οι προτεραιότητές του σε αυτή τη περίοδο της ζωής του και όχι η πολιτική».


Δημοσίευσέ το στο:

1 σχόλιο:

  1. Τί έγινε, με την ΑΓΡΟΓΗ κύριε Σωτήρη;;; Αίσχος..Αφήστε τη δεξιά και το κέντρο και πείτε μας κάτι για το πού πήγαν τα λεφτά..Υπάρχουν πολλά αξιόλογα νέα παιδιά στην πολιτική να ψηφίσουμε..Καλώς κάνει τις σπουδές ο γιός σας, αλλά μην ελπίζετε στα τζάκια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή