Πρωτοπόροι οι μαθητές της περιοχής μας στις νέες τεχνολογίες - 11 στους 75 επιτυχόντες του 22ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής είναι Τρικαλινοί
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι Τρικαλινοί μαθητές κερδίζουν πρωτιές σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Όμως κάθε επιτυχία είναι ακόμη μια αφορμή για να αισθανόμαστε αισιόδοξοι ότι το μέλλον του τόπου βρίσκεται σε καλά χέρια και σε «γερά μυαλά» αφού σε κάθε διαγωνισμό σε κάθε τομέα, ο νομός Τρικάλων ξεχωρίζει με τις συμμετοχές αλλά και τις επιδόσεις του.
Έτσι και στον 22ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής, από τους 75 επιτυχόντες του διαγωνισμού οι 11 ήταν μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων του νομού Τρικάλων. Πρόκειται για παιδιά που από νωρίς έδειξαν την κλίση τους στους υπολογιστές και στην ορθολογική τους χρήση ενώ ήδη χτίζουν το μέλλον τους ως πιθανοί προγραμματιστές υπολογιστών, κάποιοι από αυτούς μάλιστα ήδη έχουν παρουσιάσει δείγματα της δουλειάς τους που καταπλήσσουν με τη δημιουργικότητα που τις χαρακτηρίζει.
Οι 11 Τρικαλινοί μαθητές που βρέθηκαν στις πρώτες 75 θέσεις επιτυχόντων της πρώτης φάσης του διαγωνισμού, είναι οι Σωτήρης Νικολουτσόπουλος από το 3ο Λύκειο Τρικάλων, Σοφία Γαγάκη από το Γυμνάσιο Πρίνους, Αλέξανδρος Αλεξίου από το Γυμνάσιο Μεγάρχης, Χαράλαμπος Παλαύρας από το 3ο Λύκειο Τρικάλων, Γιάννης Αργυρίου από το Γυμνάσιο Πρίνους, Βαγγέλης Αργυρίου από το Μουσικό Γυμνάσιο, Αποστόλης Γιάννης από το 3ο Λύκειο, Γιώργος Τεντολούρης από τα Εκπαιδευτήρια Αθηνά, Ευθύμιος Παλαύρας από το 3ο Λύκειο Τρικάλων, Αλέξανδρος Χήρας από το 6ο Γυμνάσιο Τρικάλων και Στέλιος Πανουργιάς από το Λύκειο Πύλης.
Πέρα όμως από τα ονόματα των μαθητών που κατάφεραν να διακριθούν σε ένα διαγωνισμό με πολλές απαιτήσεις και ισχυρό ανταγωνισμό από όλη τη χώρα, βλέπουμε μαθητές που αποτελούν την ελπίδα της περιοχής για ένα δημιουργικό μέλλον. Είναι η εγγύηση ότι οι αυριανοί ενήλικες θα έχουν εξειδικευμένες γνώσεις και πολλαπλές δυνατότητες σε τομείς μάλιστα που μέχρι πριν μερικά χρόνια σημειώναμε νωχελική πρόοδο.
Προγραμματιστής από το Γυμνάσιο
Ο Σωτήρης Νικολουτσόπουλος παρακολουθεί μαθήματα πληροφορικής με κατεύθυνση στον προγραμματισμό από Β΄ Γυμνασίου καταφέρνοντας όλα αυτά τα χρόνια να κερδίσει πολλές διακρίσεις σε διαγωνισμούς αλλά και να γίνει μέλος της Εθνικής Ομάδας Πληροφορικής. Το σημαντικότερο εφόδιο όμως για το νεαρό μαθητή, όπως τονίζει στην «ΕΡΕΥΝΑ» και ο καθηγητής του κ. Κώστας Ζυγουράκης από τη σχολή RAM-Πληροφορική, είναι η βαθιά γνώση των υπολογιστών πέρα από τις απλές διαχειριστικές δυνατότητες που προσφέρει στην καθημερινότητα. Ο νεαρός Σωτήρης, μιλώντας για την ενασχόλησή του με τους υπολογιστές φαίνεται αποφασισμένος να συνεχίσει να ασχολείται ώστε κάποια μέρα να γίνει επαγγελματίας του είδους. Όπως αναφέρει, «Ήθελα να ασχοληθώ με τον πρωταθλητισμό και με τον προγραμματισμό, έτσι σιγά σιγά τα κατάφερα». Πρόκειται για μία περίπτωση μαθητή που δεν έχει καμία σχέση με την εθιστική πλευρά των υπολογιστών και αντιμετωπίζει τις νέες τεχνολογίες με απόλυτη ωριμότητα αξιοποιώντας δημιουργικά το χρόνο του. «Δυστυχώς, οι περισσότεροι μαθητές ακολουθούν ακόμη την κακή χρήση του υπολογιστή ξοδεύοντας πολλές ώρες της ζωής τους παίζοντας παιχνίδια», τονίζει ο κ. Ζυγουράκης και συνεχίζει, «Αυτό που προσπαθούμε να περάσουμε στους μαθητές της σχολής μας είναι η σωστή χρήση των υπολογιστών με κλίση προς τον προγραμματισμό».
Έτσι λοιπόν την ίδια ώρα που αρκετοί μαθητές αναλώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους σε εθιστικά παιχνίδια, ο μαθητής Σωτήρης Νικολουτσόπουλος έχει καταφέρει να δημιουργήσει αξιοποιώντας τις γνώσεις του στον προγραμματισμό το δικό του παιχνίδι. Με μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα, www.basketpro.eu ο διαδικτυακός επισκέπτης θα γνωρίσει το δημιούργημα του νεαρού προγραμματιστή. Πρόκειται για ένα παιχνίδι, όπως ο ίδιος μας εξηγεί, στο οποίο δημιουργείς τη δική σου ομάδα μπάσκετ και συμμετέχεις σε αγώνες, αρκεί να εγγραφείς χρήστης!
Κίνητρο οι διαγωνισμοί
Οι διαγωνισμοί, στους οποίους συμμετέχει και ο Σωτήρης, κατά κοινή ομολογία είναι η αφορμή για ένα βήμα πιο πέρα. Για το λόγο αυτό και η σχολή του κ. Ζυγουράκη που μετρά πλέον δύο γενιές καθηγητών, συμμετέχει εδώ και 18 χρόνια στη διοργάνωση παρακινώντας τα παιδιά να συμμετέχουν. «Οι επιτυχίες των Τρικαλινών μαθητών αγγίζουν κατά μέσο όρο ένα ποσοστό της τάξεως του 25% με 30%. Ποσοστό αρκετά μεγάλο για την περιοχή που σημαίνει ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος στην περιοχή», επισημαίνει ο κ. Κώστας Ζυγουράκης ο οποίος παροτρύνει τις τοπικές αρχές σε συνεργασία και με τους ανθρώπους που ασχολούνται με το αντικείμενο να διοργανώσουν εκδηλώσεις και διαγωνισμούς αντίστοιχους στην πόλη μας εφόσον υπάρχει και το δυναμικό αλλά και οι υποδομές.
Η εκπαίδευση ξεκινά από νωρίς
Σύμφωνα με τον καθηγητή Πληροφορικής κ. Ζυγουράκη, ακόμη και από 9 ετών, μπορεί να ξεκινήσει ένα παιδί να μάθει χειρισμό και προγραμματισμό υπολογιστών. Μέσα από την συνεπή διδασκαλία του αντικειμένου των νέων τεχνολογιών, ο κάθε μικρός μαθητής γίνεται αποδέκτης ουσιαστικής γνώσης. Η γνώση αυτή, αποτρέπει στις περισσότερες των περιπτώσεων να ασχοληθεί κανείς με την «κακή» πλευρά του υπολογιστή, κερδίζοντας από νωρίς το εισιτήριο για ένα σημαντικό επιστημονικό πεδίο που μπορεί να γίνει και επαγγελματικό στο μέλλον.
Για το λόγο αυτό και τα σχολεία διαδραματίζουν το δικό τους ρόλο στην όλη διαδικασία μάθησης. Θα πρέπει να εφαρμόσουν συγκεκριμένα προγράμματα και μεθόδους διδασκαλίας ώστε τα παιδιά να αισθάνονται τη σοβαρότητα του μαθήματος αλλά και ότι βρίσκονται σε μια ομάδα δημιουργικής σκέψης και συνεργασίας.
ΕΡΕΥΝΑ - Της ΕΛΕΝΗΣ ΧΟΛΕΒΑ
Δημοσίευσέ το στο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου