Τον εικαστικό κόσμο του τρικαλινής καταγωγής ζωγράφου Χρήστου Καρρά, έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν τα παιδιά στην έκθεση που διοργάνωσε με επιτυχία ο Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Τρικκαίων.
Η έκθεση με τίτλο« Χρίστος Καράς: ζωγραφική 1960-1980 » φιλοξενείται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Λεωνίδα Κ. Μακρή, (Γαριβάλδη & Βύρωνος Τρίκαλα) και θα παραμείνει ανοιχτή για το κοινό μέχρι τέλος Μαρτίου.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 10.00-13.00 και 18.00-21.00, Σάββατο 11.00-13.00 Τηλ. επικοινωνίας: 24310-63960
Είσοδος ελεύθερη για το κοινό.
Η έκθεση έχει αναδρομικό χαρακτήρα και περιλαμβάνει έργα από όλες τις περιόδους δημιουργίας του ζωγράφου.
Ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Τρικκαίων προέβη στη διοργάνωση της έκθεσης στα Τρίκαλα με σκοπό να γνωρίσει το τρικαλινό κοινό και ιδιαίτερα την μαθητιώσα νεολαία με τις εικαστικές δημιουργίες και αναζητήσεις του Χρήστου Καρρά ενός καταξιωμένου ζωγράφου που έχει πανελλήνια και διεθνή αναγνώριση.
Παράλληλα ο ίδιος ο καλλιτέχνης πραγματοποιεί μια επιστροφή στην ιδιαίτερη πατρίδα του, γεννήθηκε στα Τρίκαλα το 1930, και ανανεώνει την επικοινωνία με τους συμπατριώτες του μέσα από τις δημιουργίες του χρωστήρα του.
Την έκθεση μεταξύ άλλων επισκέφθηκαν και μαθητές από: το 1ο ΕΠΑΛ Φαρκαδόνας, το 3ο Γυμνάσιο, το 9ο Γυμνάσιο, το 7ο Λύκειο, το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λύκειο, το Εθνικό ΚΕΚ Ευρωπρόοδος (πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας σε τσιγγάνους).
O μεγάλος αριθμός των μαθητών που επισκέφθηκαν την έκθεση, δικαιώνει τους στόχους και τις προσπάθειες του ΠΟΔΤ για την άρτια και επιτυχή φιλοξενία της έκθεσης στην πόλη μας.
Επιπλέον είχαν την δυνατότητα να διευρύνουν τον γνωστικό τους ορίζοντα , να καλλιεργήσουν την αισθητική και να μάθουν για τις τεχνοτροπίες και τους τρόπους εικαστικής επικοινωνίας που χρησιμοποίησε ο Χρ. Καρράς και είναι χαρακτηριστικές του κλίματος και των τάσεων της εποχής στην οποία έζησε και δημιούργησε.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο ιστορικός τέχνης Γιάννης Μπόλης» στο κείμενό του στον κατάλογο της έκθεσης:
«Τα θέματά του, μνημειωμένα και θεμελιωμένα σε ένα διαρκές σταμάτημα του χρόνου, συγκροτούνται με μπουκάλια, καρπούς, αλλά κυρίως με απλά βάζα, άδεια η στολισμένα με λουλούδια, κλαδιά και φύλλα, τοποθετημένα με σκηνογραφική αντίληψη σε ακαθόριστα εσωτερικά, πάνω σε τραπέζια, μπροστά σε αδιαπέραστα φόντα ή σε παράθυρα, κλειστά ή ανοιχτά σε ήρεμους ορίζοντες και φωτεινούς ουρανούς.
Φύλλα με χρυσαφένιες αποχρώσεις ξεδιπλώνονται υγρά στην πρωινή αχλύ, αέρινα και αισθαντικά στο γαλάζιο βάθος, μυστηριακά στις στιγμές του λυκόφωτος σε μια αρμονία του μοβ ή του πράσινου. Ίσως από τις πιο ποιητικές εικόνες του Καρά είναι εκείνες με τα περιστέρια: αιθέριες οπτασίες που παρασύρονται σε μια ατέρμονη κίνηση, διεκδικούν τη θέση τους σε μια κοσμική διάσταση….
Τα αντικείμενα μοιάζουν να χάνουν τη βαρύτητά τους, δίνουν την εντύπωση ότι δεν απεικονίζονται, αλλά απλώς δηλώνονται ως είδωλα τα οποία ζουν τη δική τους μυστική ζωή. Οι φαινομενικά οικείες και προσπελάσιμες εικόνες, χωρίς να έχουν τίποτε το προκλητικά παράξενο και αντιφατικό, είναι το όχημα για να μπορέσει ο θεατής να αναζητήσει τα κρυμμένα νοήματα, να αποκαταστήσει τη μυστική του επικοινωνία με αυτά, να διερευνήσει όλα εκείνα που βρίσκονται κρυμμένα πίσω από την επιφάνεια.
Η αποστασιοποίηση, η παγωμένη ηρεμία και η διαφαινόμενη μελαγχολία ενεργοποιούνται τα θέματα.»
Δημοσίευσέ το στο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου