Στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Λεωνίδα Κ. Μακρή (Βύρωνος και Γαριβάδη) συνεχίζεται η έκθεση ζωγραφικής του καταξιωμένου τρικαλινού ζωγράφου Χρίστου Καρά, με τίτλο «Χρίστος Καράς: ζωγραφική 1960-1980 ».
Ένα μοναδικό καλλιτεχνικό γεγονός που φέρει σε επικοινωνία το τρικαλινό κοινό με το έργο και τις εικαστικές αναζητήσεις του τρικαλινής καταγωγής Χρίστου Καρά μια προσωπικότητα της ελληνικής ζωγραφικής με πανελλήνια και διεθνή αναγνώριση.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 10.00-13.00 και 18.00-21.00, Σάββατο 11.00-13.00
Τηλ. επικοινωνίας: 24310-63960 Είσοδος ελεύθερη για το κοινό
Την έκθεση μεταξύ άλλων επισκέφθηκαν και μαθητές από: το 1ο ΕΠΑΛ Φαρκαδόνας, το 3ο Γυμνάσιο, το 9ο Γυμνάσιο, το 7ο Λύκειο, το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λύκειο, το Εθνικό ΚΕΚ Ευρωπρόοδος (πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας σε τσιγγάνους) που με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είδαν το έργο του Χ.Καρρά και γνώρισαν την άποψη και την τεχνοτροπία του καλλιτέχνη.
Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος και με αποκλειστικό σκοπό τη δημιουργία μιας κοιτίδας πολιτισμού στο Ν. Τρικάλων, το νεοκλασικό κτίριο ιδιοκτησίας του Ιδρύματος που βρίσκεται στο κέντρο της πόλεως των Τρικάλων στη συμβολή των οδών Βύρωνος και Γαριβάλδη, το οποίο υπήρξε η κατοικία του Ιδρυτή και ο χώρος εξάσκησης από αυτόν του ιατρικού λειτουργήματος εκμισθώθηκε στον Δήμο Τρικκαίων προκειμένου να λειτουργήσει από αυτόν και με τη συνδρομή του Ιδρύματος αποκλειστικά ως πολυχώρος πολιτιστικού ενδιαφέροντος και να φιλοξενήσει τη «Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών» του Ιδρύματος.
«Το έργο του Χρίστου Καρά εκτείνεται με συνέπεια και συνοχή, προσήλωση και ήθος, σε περισσότερα από πενήντα χρόνια», γράφει στο κείμενο του στον κατάλογο της έκθεσης ο ιστορικός τέχνης Γιάννης Μπόλης. «Η συγκεκριμένη έκθεση προσπαθεί να καταδείξει τις πρώτες ενότητες δουλειάς του, με χαρακτηριστικά έργα της περιόδου 1960-1980.
Ο ίδιος άλλωστε προτείνει τα ταξινομικά πλαίσια, επιτρέποντάς μας να παρακολουθήσουμε γραμμικά το ανάπτυγμα της τέχνης του. Μέσα από τις συνέχειες και τις ασυνέχειες, αλλά και τη διάθεση αλλαγής και πειραματισμού που αυτές ορίζουν, μας δίνεται η δυνατότητα να εκτιμήσουμε και να αξιολογήσουμε την ποιότητα και τη σημασία των προτάσεών του, την πορεία μιας αξιόλογης εικαστικής έρευνας, την ενότητα και το συμπαγές των μορφοπλαστικών και των πνευματικών του αναζητήσεων.”
Από τη δεκαετία του 1970 και μέχρι σήμερα, συνεχίζει ο Γιάννης Μπόλης, η δραστηριότητα του Καρά περιλαμβάνει έναν εκτεταμένο κατάλογο από ατομικές εκθέσεις, που, πέρα από την καλλιτεχνική καταξίωση, καταδεικνύουν και τη μεγάλη εμπορική απήχηση της δουλειάς του. Τον κατάλογο συμπληρώνουν συμμετοχές σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και σε σημαντικές διοργανώσεις, ανάμεσά τους τα Ευρωπάλια στις Βρυξέλλες (1982) και η Μπιενάλε της Βενετίας (1984).
Το ίδιο διάστημα μονογραφίες, βιβλία και κατάλογοι πλουτίζουν τη βιβλιογραφία για την τέχνη του, ενώ οι παρεμβάσεις του για την αναγκαιότητα εικαστικών θεσμών και υποδομών είναι συνεχείς.
Από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, η ζωγραφική του εμπλουτίζεται, με τα βασικά στοιχεία της να επαναπροσδιορίζονται μέσα από μια νέα οπτική γωνία, μια μετα-ποπ εικονογραφία. Τα λουλούδια και τα φύλλα, ο καπνός και τα αντικείμενα της διαστημικής ποίησης, τα αισθησιακά γυναικεία γυμνά και πορτρέτα, τα αγάλματα, οι άντρες με τα καπέλα, τα ερωτικά συμπλέγματα, οι μυθολογικές μορφές και τα στιγμιότυπα της καθημερινής συνυπάρχουν με τα τριαντάφυλλα, τα κατευθυντήρια βέλη, τα κωνοειδή αντικείμενα, τις εκ προθέσεως κοινότυπες εικόνες και τα στερεότυπα της μαζικής κουλτούρας και της κατανάλωσης.
Παραμένοντας συνεπής στη διαδικασία της καθαρής ζωγραφικής πράξης και αποφεύγοντας τους πρωτοποριακούς πειραματισμούς άλλων καλλιτεχνών της γενιάς του, ο Καράς αξιώνεται δικαιωματικά τον τίτλο ενός «ρομαντικού δημιουργού» -λυρικός και ποιητικός, αισθησιακός και ερωτικός, ιδεαλιστής και ονειροπόλος, ευαίσθητος και ευγενής.
Δημοσίευσέ το στο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου