Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010

Χρήστος Κολοκοτρώνης, ένας μεγάλος Τρικαλινός τιμήθηκε από την πατρίδα του την Γλυκομηλιά Καλαμπάκας


Έχει γράψει γύρω στα 2.500 τραγούδια (!) και έχει συνεργαστεί με πολλούς κορυφαίους λαϊκούς τραγουδοποιούς.
Yπέγραφε και με το ψευδώνυμο "Θεσσαλός"




Ξέρατε ότι ο Χρήστος Κολοκοτρώνης, ο γνωστός στιχουργός του λαϊκού τραγουδιού, τραγουδιστής και τραγουδοποιός καταγόταν από την Γλυκομηλιά Καλαμπάκας;


Έναν από τους πλέον σημαντικούς Έλληνες συνθέτες και στιχουργούς λοιπόν, τον Χρήστο Κολοκοτρώνη, τίμησε η γενέτειρά του,  διοργανώνοντας, για δεύτερη φορά εκδηλώσεις για τη ζωή και το έργο του, με τίτλο: "Κολοκοτρώνεια 2010". Στη φωτογραφία τον βλέπουμε με τον Στέλιο Καζαντζίδη διαβάσαμε στο kalampakacity (φωτο πιό κάτω)

Κολοκοτρώνης Χρήστος (1922-1999). 


Στα μεγάλα "σουξέ" του ανήκουν τα τραγούδια του Χιώτη: "Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα", "Τί όμορφη που είσαι όταν κλαις", "Απόψε φίλα με", αλλά και άλλα γνωστά τραγούδια (σε πολλά από τα οποία έχει γράψει και τη μουσική): "Κοινωνία ένοχη", "Απόψε κάτι θα συμβεί", "Εγώ με την αξία μου", "Εγώ το πλουσιόπαιδο", "Πυρ, γυνή και θάλασσα", "Στης αμαρτίας το στρατί", «Στο πείσμα σου παντρεύομαι» («Η κουμπάρα»), "Σαν τα χιόνια", «Μελαχροινή τσιγγάνα μου», "Ουίσκι, τζιν και φρούμελ", «Είμαι γνήσια τσιγγάνα», "Τις θυσίες πού 'χω κάνει", "Γιατί να φύγεις", "Δεν είμαι ένοχος", ζεϊμπέκικα όπως: "Η Κοινωνία", βαριά ζεϊμπέκικα όπως: "Βγάλτε το το παλληκάρι" (μαζί με Θ. Δερβενιώτη), "Περαίας και Αθήνα" (1953), κοινωνικά τραγούδια όπως: "Παράνομα κυκλώματα", "Συναυλία του τρελού", "Μακεδονία"` χασάπικα, όπως: "Του Θερμαϊκού καμάρι"` τραγούδια μαζί με τον Καζαντζίδη : "Αράπικα κορμιά", "Έχεις κορμί αράπικο" (και τα 2 του 1958), κ.λπ. "Μεσ' στον οντά σου" (με τον Γ. Πολίτη, 1958), "Δεν είμαι ένοχος" (1959) με τον Στράτο Διονυσίου, κ.ο.κ.


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΟΥ-ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ





ΤΗΝ ΕΔΙΩΞΑ ΚΙ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΑΓΑΠΩ-ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ



Τραγουδά η Ρένα Ντάλλια

Εγώ το πλουσιόπαιδο



Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης, Θεσσαλός
Μουσική: Μανώλης Χιώτης
Πρώτη εκτέλεση: Χρήστος Γιάννας
Άλλες ερμηνείες: Ρένα Ντάλλια || Ιορδάνης Τσομίδης

Εγώ το πλουσιόπαιδο που ζούσα σε σαλόνια
για δέστε πως κατάντησα με άπλυτα πουκάμισα
και τρύπια παντελόνια
ω! κι ας ζούσα σε σαλόνια

Ότι κι αν είχα σ' αυτή τη πλάση
για μια γυναίκα το 'χω χάσει

Εγώ που ζούσα μέχρι χτες στην αριστοκρατία
απ' της γυναίκας την οργή ξημέρωσα μια χαραυγή
να ζω στην αλητεία
ω! και μες τη δυστυχία

Ότι κι αν είχα σ' αυτή τη πλάση
για μια γυναίκα το 'χω χάσει

Για δες ο άσωτος υιός ο κόσμος με φωνάζει
κι εγώ το δρόμο μου τραβώ μ' ένα χαμόγελο πικρό
και λέω δεν πειράζει
ωωωωωωω κι ο κόσμος ας φωνάζει

Ότι κι αν είχα σ' αυτή τη πλάση
για μια γυναίκα το 'χω χάσει

(από το stixoi.info)




Γλυκομηλιά - Κολοκοτρώνεια 2010


Για δεύτερη συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε στην Γλυκομηλιά Καλαμπάκας η εκδήλωση προς τιμήν του μεγάλου συνθέτη, στιχουργού και ερμηνευτή Χρήστου Κολοκοτρώνη, από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γλυκομηλιάς. Η εκδήλωση έγινε στην κεντρική πλατεία του χωριού και παραβρέθηκαν όλοι οι κάτοικοι.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με την εμφάνηση του χορευτικού τμήματος του συλλόγου όπου με την καθοδήγηση της χοροδιδασκάλου κας Ελένης Δημητρίου χόρεψε λαϊκούς χορούς με τραγούδια του Χρήστου Κολοκοτρώνη υπό την συνοδεία λαϊκής ορχήστρας αποτελούμενη από τον Νίκο Λίνο, τον Γιάννη Πέτρου και την Μαρία Πουλιανίτη.



Η κα Σοφία Καψάλη μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου στον χαιρετισμό της μίλησε για τον Χρήστο Κολοκοτρώνη και την σημασία της εκδήλωσης. Χαιρετισμό απηύθυνε και ο δήμαρχος Κλεινοβού κ. Ζαχαράκης ο οποίος πέρα από τον χαιρετισμό προς όλους αναφέρθηκε στην καθυστέρηση της προτομής του Χρήστου Κολοκοτρώνη όπως είχε αποφασιστεί λόγο οικονομικών δυσκολιών.


Η βραδιά συνεχίστηκε με κέφι και χορό έως το πρωί...




Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου